سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

اگر مقدار این مایع زیاد شود، صدمه، عفونت و شکستگی استخوان را به دنبال خواهد داشت.‏مفصل زانو حاوی مایع لغزانی به نام مایع مفصلی است.این مایع، غضروف و استخوان‌ها را روغن‌کاری می‌کند و مانند بالش عمل می‌کند.این مایع حاوی مواد مغذی نیز هست و برای حفظ سلامت مفاصل بسیار مهم است.اگر مایع مفصلی زیاد شود، محتوی مقدار کمی کریستال، باکتری و خون می‌شود. این محتویات، زانو را دچار درد مزمن و سخت می‌کند. ‏

عواملی که باعث افزایش مایع می‌شوند

‏1- آرتریت: علائم افزایش این مایع در اثر آرتریت شامل ورم و درد است.‏

اگر در هنگام لمس کردن، زانو متورم، قرمز و گرم باشد، ممکن است زانویتان صدمه دیده باشد یا عفونت داشته باشید.‏

‏2- آسیب زانو ممکن است اتفاقی یا در اثر استفاده بیش از حد رخ دهد. صدمات اتفاقی شامل شکستگی استخوان‌ها، پاره شدن رباط‌ها یا پاره شدن غضروف‌ها است.‏

صدمات زانو به دلیل استفاده بیش از حد در صورت دویدن، کوه‌پیمایی یا ورزش‌های ایروبیک اتفاق می‌افتد.‏

‏3- عفونت: زیادی مایع در زانو می‌تواند منجر به عفونت شود.

عفونت باعث تجمع چرک در مفصل زانو می‌شود. پزشک مقداری از مایع را برمی دارد و آزمایش می‌کند تا ببیند که چه چیز باعث آن شده است.‏

‏4- استئوآرتریت: نوعی بیماری تخریب مفصل است. در این حالت، غضروف که زانو را نگه می‌دارد، از بین می‌رود. به این ترتیب، استخوان‌ها به هم برخورد می‌کنند و موجب درد و ورم می‌شوند.‏

‏5- افزایش وزن، نقرس، کیست، بیماری شبه نقرس (‏pseudogout‏)، تورم کیسه‌های مفصلی (‏bursitis‏) و تومور نیز باعث افزایش مایع مفصلی می‌شوند.‏

cherry-juice.png2

راه‌های کاهش درد زانو

درد زانو در اثر کاهش غضروف به وجود می‌آید. غضروف مانند بالش بین استخوان‌ها قرار دارد و حرکات آن‌ها را نرم و روان می‌سازد.

1- گلوکزآمین کندرویتین: این مکمل برای بهبود خشکی و ناراحتی مفاصل بسیار مفید است. این مکمل مفاصل را بازسازی می‌کند.

‏‏2- آب گیلاس بنوشید. آب گیلاس دارای مواد ضد التهاب است.

آب گیلاس، درد را کاهش می‌دهد و از تغییر شکل عضلات جلوگیری می‌کند.‏

‏3- ورزش زانو انجام دهید. خم شوید و دستان‌تان را بر روی زانوهایتان قرار دهید. سپس، برای گرم شدن زانوها، آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این ورزش از درد زانو جلوگیری می‌کند.‏

‏4- به نزد پزشک متخصص بروید. پزشک می‌تواند با یک سوزن، مایع را از مفصل خارج کند و درد را کاهش دهد.

این روش، فقط در مواردی به کار می‌رود که مایع در حفره‌های مفصل زانو وجود داشته باشد.‏

‏5- زانوبند ببندید. زانوبند از کشکک زانو محافظت می‌کند. زانوبند باعث می‌شود که درد کمتری را در حین ورزش کردن داشته باشید.‏

‏6- افزایش وزن نیز یکی از علل درد زانو است. تحقیقات نشان داده است که به ازای هر نیم کیلوگرم وزن اضافی، فشار وارده بر مفصل زانو به میزان 5 برابر آن (5.2 کیلو) زیاد خواهد شد. در نتیجه سعی کنید وزن خود را در حد طبیعی و نرمال حفظ کنید تا دچار درد زانو نشوید.‏

‏7- ورزش کنید.

بهتر است همراه با برنامه کاهش وزن، ورزش نیز انجام دهید، زیرا کاهش وزن باعث کاهش درد زانو می‌شود و ورزش باعث تقویت عضلات بالا و پایین مفصل زانو می‌گردد.‏

‏8- ویتامین ‏D‏ و کپسول روغن ماهی، از درد مفاصل و استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.‏

‏9- میوه‌هایی همچون انار و زغال اخته و گیلاس محتوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش درد مفصل زانو و کاهش تورم و التهاب زانو می‌شوند.‏

‏10- اگر دردتان با ایبوپروفن خوب نشد، ممکن است پزشک، تزریق کورتیزون را لازم بداند.‏

این روزها زیر پوست مدارس و در بین دانش‌آموزان انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی رخ نمایی می‌کند و از حضور مسئولان مربوطه در این زمینه خبری نیست.

مدارس دخترانه و مدارس پسرانه هر کدام به نوبه خود درگیر مسائل و مواردی هستند که ادامه‌دار شدن آنها، آسیب‌های اجتماعی بیشتری را روانه مدارس می‌کند، از طرفی هم در این بین مدارس پسرانه مشکلات نمایان‌ تری را هر روز تجربه می‌کنند.

در همین ابتدا این سوال مطرح است که آیا مسئولان مربوطه وزارت آموزش و پرورش لیستی از آسیب‌های اجتماعی امروزی مدارس در اختیار دارند، و تاکنون چگونه عمل کرده‌اند؟

* تلفن‌های همراه هوشمند در جیب دانش‌آموزان

شیوع استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در مدارس آنقدر زیاد شده است که دانش‌آموزان دیگر به صورت علنی از این وسیله استفاده می‌کنند و حتی ترسی از تذکرات مکرر مسئولان مدرسه ندارند.

استفاده از شبکه‌های مختلف مجازی در بین سنین نوجوان شیوع بیشتری پیدا کرده است و از یک طرف خانواده‌ها به سادگی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند و هیچ نظارت و آموزشی از چگونگی استفاده آن ندارند و از طرف دیگر فکر و علاج خاصی برای این موارد از سوی آموزش و پرورش پیش بینی نشده است.

ذکر این نکته که انواع آسیب‌های اجتماعی از جامعه به داخل مدارس هدایت می‌شوند غیر قابل انکار است، اما آیا آموزش و پرورش برای این موضوع کاری انجام می‌دهد؟

اینکه مسئولان مربوطه آسیب‌های اجتماعی به سخنرانی و بیان چند مطلب در مجموع بپردازند دردی را از این جامعه در حال پیشرفت دوا نمی‌کند و لازم است کاری اساسی انجام شود.

شاید حضور فردی خوش فکر و توانمند در رأس کنترل آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و استفاده از توان دیگر دستگاه‌ها بتواند مقداری از این درد را التیام بخشد.

*پدیده اعتیاد قلب مدارس را نشانه گرفته است

به طور کلی در این قسمت مقصود از اعتیاد مصرف قلیان، سیگار و برخی مواد مخدر و روان گردان‌هاست.

این پدیده شوم آهسته و پیوسته به زیر پوست مدارس وارد می‌شود و اتفاقاتی ناگوار را با خود همراه می‌کند، تا جایی که مصرف برخی مخدرها در کنار دیوار مدرسه، جلوی درِ مدارس و حتی در پاره‌ای از اوقات در داخل مدارس هم اتفاق می‌افتد که به لحاظ حفظ آرامش مدارس از اعلام آنها خودداری می‌شود.

در برخی مناطق شمالی و جنوبی پایتخت هستند دانش‌آموزانی که قبل و بعد ساعت مدارس به اطراف مدرسه و پارک‌های نزدیک پناه برده و به راحتی از نزدیک‌ترین فروشگاه به مدرسه سیگار تهیه می‌کنند و به راحتی دود آن را به آسمان می‌فرستند.

ضمن اینکه در تاریخ برگزاری امتحانات نیز متأسفانه برخی دانش‌آموزان به روان گردان‌ها و ریتالین پناه می‌برند که تمام فکر و ذهن آنها را تخریب کرده و یک اعتیاد نرم را به وجود می‌آورد.

سوال اینجاست که وظیفه اداره کل پیگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش دقیقاً چیست؟

چرا هشداری در خصوص افزایش اعتیاد در سنین دانش‌آموزی داده نمی‌شود و تا چه زمانی باید برخی آمارهای واقعی را پنهان کرد؟

بی برنامگی و نداشتن اطلاعات کامل و صحیح از مدارس آسیب‌پذیر باعث شده است این پدیده شوم جای خود را بیشتر و بیشتر در بین دانش‌آموزان باز کند.

*زدن پُک به قلیان هر روز و همیشگی شده است

متأسفانه یکی از پدیده‌های شوم و زیان‌آوری که این روزها جای خود را در بین خانواده‌ها و حتی نوجوانان باز کرده است، مصرف قلیان است.

استفاده از قلیان در کنار خانواده توسط یک نوجوان به موضوعی عادی تبدیل می‌شود و به راحتی پس از آن به سمت دیگر مخدرها کشیده می‌شوند.

یکی از دانش‌آموزان جنوبی پایتخت گفت: وقتی از مدرسه بیرون می‌آیم، سر تمام کوچه‌ها یک قهوه خانه وجود دارد که با قیمت 2 هزار تومان قلیان را به دست این نوجوانان می‌دهد.

وی افزود: شماها خودتان را جای ما بگذارید، وقتی هیچ تفریحی نداریم به سادگی با دیگر دوستانم می‌توانیم با پرداخت 2 هزار تومان ساعت‌ها بنشینیم و قلیان بکشیم.

*نقل قول‌هایی در خصوص اعتیاد در مدارس

معلمی که نمی‌خواست نامی از او منتشر شود گفت: بعد از زنگ تفریح وارد کلاس درس شدم و با توجه به اینکه در فصل سرما بودیم متوجه باز بودن پنجره‌های کلاس درس شدم.

وی افزود: در همان لحظه نخست بوی تند سیگار فضای کلاس درس را فرا گرفته بود و مطمئن بودم در کلاس درس، سیگاری دود شده است که در این زمان سریعاً مسئولان مدرسه را مطلع کردم و آنها به جستجوی سیگار در جیب دانش‌آموزان پرداختند و پس از مدتی چیزی نیافتند.

این فرد ادامه داد: پس از اتمام بازرسی از دانش‌آموزان وارد کلاس درس شدم و برخی با پوزخند گفتند: «نتوانستند چیزی پیدا کنند».

به گزارش فارس، متأسفانه باید گفت کار به جایی کشیده شده است که دانش‌آموزان به راحتی از نزدیکترین سوپرمارکت و دکه روزنامه فروشی سیگار تهیه می‌کنند و یا در سرویس بهداشتی، اطراف مدرسه و یا جای دنجی در گوشه حیاط مدرسه مشغول این کار می‌شوند.

یکی از معلمان تهرانی گفت: دانش‌آموزی داشتم که هر روز رنگ صورت و دندان‌هایش در 16 سالگی در حال تغییر بود. بارها و بارها دیگر دانش‌آموزان با شوخی و خنده از استعمال مخدر تریاک توسط این نوجوان می‌گفتند تا اینکه پس از مدتی این موضوع برایم مسجل شد و سریعاً مسئولان مدرسه و خانواده او را در جریان گذاشتیم.

*استفاده از مشروبات الکلی در نوجوانی

سن مصرف استفاده از مشروبات الکلی رو به کاهش است و حالا برخی دانش‌آموزان دبیرستانی این موارد را به راحتی تهیه و مصرف می‌کنند.

یکی از معلمان دبیرستانی شمال پایتخت در گفت‌وگو با فارس گفت: در یکی از موارد، دانش‌آموزانی بودند که در کلاس درس و به صورت علنی در مورد اینکه شب هنگام برای خرید و تهیه مشروبات الکلی قرار می‌گذاشتند و صحبت می‌کردند و حتی از خاطرات شرب خمر خود با افتخار یاد می‌کردند.

این موارد هشدارهایی هستند که باید جامعه، خانواده‌ها و مسئولان مدارس و آموزش و پرورش را بیدارتر و متوجه‌تر کند تا تصمیمی مهم در این باره اتخاذ شود.

تمام موارد ذکر شده به هیچ عنوان عامیت ندارد و در بین معدود مدارس، مناطق و دانش‌آموزان این اتفاقات رخ می‌دهد که احتمال افزایش آنها وجود دارد و می‌طلبد که فکری عاجل برای آن شود.

همه‌ساله در دو مقطع زمانی، یکی در آستانه پایان امتحانات مدارس و دیگری در آستانه آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان موضوع دریافت وجه اجباری و اختیاری از اولیا در مدارس دولتی به بهانه کمبود بودجه مطرح می‌شود.

* آموزش و پرورش رایگان تا پایان دوره متوسطه

امسال نیز با اتمام امتحانات ترم نخست تحصیلی، برخی مدارس دولتی از اولیای دانش‌آموزان خواسته‌اند مبلغی را بابت کمک و همیاری به‌حساب مدرسه واریز کنند که این امر با خود نگرانی‌هایی را برای خانواده‌هایی که دارای درآمد کم یا متوسط هستند به‌دنبال دارد.

دریافت این وجوهات با عنوان «کمک به مدرسه» برای اولیایی که به امید آموزش و پرورش رایگان، فرزندان خود را به‌مدارس دولتی فرستاده‌اند، غیر مترقبه به‌نظر می‌رسد، چرا که بر اساس اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد.

مدارس موجود در جامعه کنونی ما به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از مدارس دولتی که تکلیفشان مشخص بوده و تحصیل در آنها کاملاً رایگان است.

مدارس هیئت امنایی که حد وسط مدارس دولتی و غیرانتفاعی هستند و در واقع شاخه‌ای از مدارس غیرانتفاعی به‌شمار رفته و مبلغ معینی را در قبال ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت و متقابلاً برخی امکانات ویژه را هم در اختیار آنها قرار می‌دهند.

مدارس غیرانتفاعی هم که بر حسب موقعیت مکانی و مقطع تحصیلی و امکاناتی که ارائه می‌دهند از اولیای دانش‌آموزان شهریه‌های چند صد هزار تومانی یا چند ملیونی دریافت می‌کنند.

پس با این حساب تنها مدارسی که بابت تحصیل و ثبت‌نام دانش‌آموزان هیچ‌گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند همان مدارس دولتی و معمولی هستند و این درحالی‌ است که درخواست وجه از دانش‌آموزان و مشروط کردن اعطای کارنامه به پرداخت وجوه اجباری، نوعی ناامنی روانی در دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

*اصرار مدیران نشان از اجباری بودن پرداخت

یکی از والدین که برای پرداخت وجه با عنوان کمک به‌ مدرسه برای دریافت کارنامه دخترش در دبستان حاضر شده بود در مورد اختیاری یا اجباری بودن پرداخت هدایای نقدی به مدرسه گفت: تمام مسئولان اعلام می‌کنند که پرداخت هدیه به‌ مدرسه اختیاری است اما اصراری که مدیر مدرسه بر این موضوع دارد نشان می‌دهد که اجباری است.

وی با بیان اینکه علت ثبت‌نام کردن در مدارس دولتی کاسته شدن از بار هزینه‌های سنگین است، افزود: پرداختن هدیه به مدرسه شاید برای اقشار کم درآمد کار دشواری باشد زیرا مخارج یک خانواده تنها در هدیه به مدرسه خلاصه نمی‌شود و هزینه‌های سنگین زندگی فشار زیادی را بر خانواده‌ها وارد می‌کند.

* اختلال روانی و منازعه در خانواده

مادر یکی از دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدرسه دولتی در چالوس با اشاره به وضعیت معیشت سخت زندگی خویش به فارس، گفت: همسر بنده دارای شغل کارگری است و همانطور که همه می‌دانید با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور در مدت سه‌ ماه، یک‌هفته نیز سرکار نرفته است، بنابراین پرداخت هزینه تحصیل برای دو فرزند ما علاوه بر هزینه زندگی موجب شده است تا از نظر روانی دچار اختلال شوم و به‌دلیل استرس‌هایی که بر ما وارد می‌شود موجب درگیری و نزاع بین من و همسرم شده است.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ما با دیدن منازعه بین من و همسرم غصه‌دار شده و این موضوع بر روی وضعیت تحصیلی و روحی آنها نیز اثر منفی دارد، تأکید کرد: اگر قرار باشد تا کمک به مدرسه به‌صورت اجباری باشد ما نیز مجبور می‌شویم تا از ادامه تحصیل دختران‌مان باز بمانیم زیرا تحمل اشک فرزندان‌مان و خرد شدن آنها در برابر دیگر همکلاسی‌هایی که وضعیت متوسطی دارند و امکان پرداخت این وجوهات برای آنها میسر است برای ما گران تمام می‌شود.

* آموزش و پرورش رایگان در حد یک شعار

پدر یکی از دانش‌آموزان مقطع سوم دبستان نیز با گله‌مندی از دریافت پول‌هایی با عنوان کمک به‌مدرسه به فارس، گفت: بنده یک کارمند ساده با حداقل درآمد هستم که با داشتن سه فرزند صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارم تا آنها در برابر دوستان و هم‌کلاسی‌های خود تحقیر نشوند و انگیزه ادامه تحصیل در آنها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرزند نخست من دانشجوی یکی از دانشگاه‌های سراسری در تهران است که علاوه بر هزینه تحصیلی او باید هزینه تحصیل را برای دو فرزند دیگرم که در مقطع دبستان و متوسطه اول درس می‌خوانند نیز بپردازم، اظهار کرد: اگر توان پرداخت هزینه تحصیلی برای فرزندانم را داشتم قطعاً آنها را در مدارس نیمه‌دولتی و یا غیرانتفاعی ثبت‌نام می‌کردم اما به امید تحصیل رایگان آنها را به‌مدارس دولتی فرستادم و وقتی موقع دریافت کارنامه آخر ترم با عناوینی مانند دریافت کمک به مدرسه روبه‌رو می‌شوم واقعاً از پرداخت آن عاجز و درمانده هستم.

خزایی با اشاره به اینکه ظاهراً آموزش و پرورش رایگان در حد یک شعار و به‌عنوان یکی از اصول اجرانشده قانون اساسی باقی مانده است، افزود: با وجود اینکه وزارت آموزش و پرورش دریافت وجه اجباری توسط مدارس دولتی را غیرقانونی اعلام می‌کند اما مدارس نیز به بهانه کمبود بودجه به دریافت وجه اجباری از اولیای دانش‌آموزان به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه هنگام اعطای کارنامه پایان ترم ادامه می‌دهند.

* غیرقانونی بودن دریافت وجوه از خانواده‌ها

فرماندار چالوس با بیان اینکه دریافت وجوه اجباری از خانواده‌ها در مدارس دولتی کاری غیرقانونی‌است، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه وجهی به التزام از کسی دریافت نشود، بنابراین دریافت پول با عناوین کمک به‌مدرسه به‌صورت اجباری جایز نیست.

محمد‌ناصر زندی با تأکید بر اینکه اجبار خانواده‌ها برای دریافت این وجوه از نظر ما محکوم است، تصریح کرد: خانواده‌ها بر اساس آگاهی و توقعاتی که در حوزه فرهنگی و آموزشی جهت ارتقای کیفیت تحصیلی فرزندان خود دارند می‌توانند به‌صورت داوطلبانه و اختیاری مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بودجه و اعتبارات محدود آموزش و پرورش باید با همکاری و مساعدت خانواده‌ها و خیران جبران شود، افزود: به‌دلیل توانمندی محدود دولت در زمینه اعتبارات و بودجه به آموزش و پرورش در صورتی‌که این همیاری‌ها از طریق انجمن اولیا و مربیان و به‌صورت اختیاری باشد علاوه بر ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان در راه تهیه امکانات به‌روز و اولیه آنها مصرف می‌شود.

فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه مدیر آموزش و پرورش نیز موظف است راه‌های هزینه‌کردن این دریافتی‌ها را از مدیران مدارس بخواهد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه این کمک‌ها با همیاری مردم و انجمن اولیا و مربیان صورت می‌گیرد بنابراین باید نظارت جدی بر اینکه خانواده‌ها بدانند مبالغ پرداختی در چه راهی مصرف شده وجود داشته باشد تا پس از اطمینان‌خاطر این‌ شکل از مشارکت‌ها ادامه پیدا کند.

* عدم الزام در پرداخت کمک به مدرسه

سلیمان عبدالهی با اشاره به اینکه نباید مبالغی از روی اجبار از خانواده‌ها دریافت شود، گفت: دریافت وجه تنها از طریق مصوبه انجمن اولیا و مربیان و آن‌هم با اختیار خانواده‌ها مجاز است.

وی با تأکید بر اینکه دریافت مبالغی به‌عنوان کمک به مدرسه باید از سوی انجمن اولیا و مربیان در شورای مرکزی به تایید برسد، افزود: این مبالغ باید به‌صورت داوطلبانه و در قالب مشارکت‌های مردمی باشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس خاطر‌نشان کرد: بر اساس تأکیدات انجام‌شده پرداخت این مبالغ علاوه بر اینکه به‌صورت اختیاری است باید به‌شکلی باشد که دانش‌آموز درگیر این مسائل نشود و خود خانواده‌ها با کمک مدرسه اقدام به انجام این‌کار کنند.

وی در مورد شیوه استفاده از این وجوه پرداختی توسط خانواده‌‌ها بیان کرد: با توجه به بودجه محدود دولتی دریافت این مبالغ برای کارهای سطحی و روبنایی در مدرسه‌‌ها هزینه می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس  در پایان با تأکید بر اینکه الزامی در پرداخت مبالغی با عنوان کمک به مدرسه برای خانواده‌ها وجود ندارد، گفت: اگر چنان‌چه شکایت و نارضایتی از سوی خانواده‌ها مبنی بر دریافت این مبالغ از سر اجبار به ما اطلاع داده شود با مدیران مدارس مذکور به‌صورت قاطع برخورد می‌کنیم.

* مسئله دریافت‌ها و پرداخت‌های اجباری در مدارس دولتی

سال‌های سال است که این فرایند دریافت‌ها و پرداخت‌های اجباری در مدارس دولتی مسئله‌ساز بوده و هست و با وجود تأکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه اعطای هدایای نقدی به‌مدارس دولتی از جانب اولیای دانش‌آموزان کاملاً اختیاری بوده و هیچ‌کدام از مدیران مدارس حق دریافت وجه نقدی اجباری با عنوان هدیه به مدرسه را ندارند، اما بر خلاف این تأکیدها برخی از مدارس پرداخت هدیه به مدرسه را اجباری اعلام کرده و حتی در قبال ارائه کارنامه تحصیلی ترم اول دانش‌آموزان این وجوه را دریافت و در صورت عدم پرداخت هدیه به مدرسه از دادن آن خودداری می‌کنند.

* راه‌های مصرف هزینه‌ کمک به مدارس

نکته قابل توجه اینجاست که این پول‌هایی که برای به‌ اصطلاح کمک به مدارس از خانواده‌ها یا به‌صورت اجباری و یا اختیاری دریافت می‌شود، به راستی در چه راهی هزینه‌ می‌شود چرا که با بازدید از برخی از مدارس شهرستان چالوس فرسوده بودن و مستهلک بودن بسیاری از وسایل تحصیلی در این مدارس به‌چشم می‌خورد و فضای فیزیکی در برخی از این مدرسه‌ها به‌شکلی است که دل هر بیننده‌ای را به‌ درد می‌آورد و این در حالی‌ است که موقعیت مکانی مدرسه نقش بسیار مهمی در ایجاد مدارس سالم و ایمن داشته و همچنین دقت در ویژگی‌های فیزیکی مدارس و کلاس‌های درس سبب بالا رفتن انگیزه‌ دانش‌آموزان برای یادگیری و افزایش کیفیت تدریس معلمان می‌شود.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور؛ اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات از مرکز کنترل ترافیک در باند جنوبی آزاد راه کرج-قزوین از پل شهید کلانتری تا پل فردیس  و باند جنوبی آزاد راه کرج-تهران از پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

 
وی در ادامه افزود: بر همین اساس در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و غرب استان تهران در اکثر محورها و استان مازندران ارتفاعات محور کندوان بارش برف گزارش شده و در استان گیلان محورهای رشت-لاهیجان، اسالم-خلخال، ماسوله و گردنه حیران به علت کولاک و یخبندان تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.
 
سرهنگ رحمانی بیان کرد: محورهای شمشک-دیزین، پونل-خلخال و محور دندی-تکاب تا اطلاع ثانوی مسدود است.

خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که «آیا مشکلات مربوط به معلمان ایرانی حاضر در امارات مرتفع شد؟»، اظهار داشت: به امید خدا حل شده است و فعلاً مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان ایرانی حاضر در امارات باید جریمه‌ای پرداخت کنند؟»، خاطرنشان کرد: خیر، به معلمان کاری ندارند؛ آنها ودیعه‌ای از سرپرستی ایران در امارات دریافت کردند که عرف دادگاه است.

بابالو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا مشکل معلمان ایرانی در امارات کامل حل شد؟»، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی ندارند، اما باید تلاش کنیم تا پایان سال تحصیلی یا تا اوایل سال آینده مشکلی نباشد، و هم‌اکنون در حال پیگیری هستیم.

محسن سرخو در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره دریافت مطالبات مدیریت شهری از دولت اظهارداشت: تاکنون مکاتبات متعددی برای وصول مطالبات شهرداری از دولت صورت گرفته است ولی همانطور که می‌دانید تاکنون رکود در کشور بوده و این رکود گریبان شهرداری و سایر بخش‌ها را نیز گرفته است.

وی افزود: شهر تهران به 540 کیلومتر مترو نیاز دارد که تاکنون 150 کیلومتر مترو احداث و مقرر شده بود سالی 30 کیلومتر مترو نیز ساخته شود که با توجه به اینکه کمک‌های دولت در این بخش تزریق نشد از برنامه توسعه مترو عقب ماندیم.

سرخو افزود: در توسعه مترو بنده پیشنهاد می‌کنم حتماً از سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کنیم. در زمانی که تحریم بودیم دو شرکت از ژاپن و فرانسه برای توسعه مترو در تهران ابراز همکاری کردند و بهتر است از این سرمایه‌گذاران با توجه به وضعیت فعلی بیشتر استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از دولت تقاضا داریم بخشی از درآمدهای فروش نفت را به شهرداری پرداخت کند تا نسبت به توسعه مترو در شهر تهران هرچه سریعتر اقدام شود.

وی افزود: با توجه به عقب‌ماندگی در بخش توسعه مترو در سال آینده نیاز به 6 هزار و 600 میلیارد تومان است تا به وضعیت مطلوب برسیم.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi