سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

ساعت 19 شب گذشته، شخصی به هویت "تقی"  درحالیکه یک برگ مرجوعه قضایی از دادسرای ناحیه 18 در دست داشت به دایره اطلاعات کلانتری 153 شهرک ولیعصر مراجعه کرد. 

 
شاکی به ماموران اظهار داشت:"چند سارق زورگیر از برادرم  هنگامیکه از محل کار به خانه برمی گشت در خیابان  سپیده جنوبی با ضربات چاقو، اقدام به سرقت مبلغ 8میلیون و 400هزار تومان وجه نقد، کارت ملی، شناسنامه، عابر بانک ملی، کیف پول و گوشی موبایل نموده و متواری شدند. 
 
وی ادامه داد: برادرم که قسمت‌های مختلف بدن دچار جراحت ناشی از ضربات چاقو شده بود به بیمارستان منتقل شده و هم اکنون تحت درمان است. 
 
به دنبال اظهارات برادر شاکی و با عنایت به دستور مقام قضایی بلافاصله تیمی از ماموران اطلاعات این کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. 
 
 با توجه به اینکه شاکی سارقین را شناسائی کرده بود، عوامل تخصصی کلانتری با اخذ دستور قضائی به محل مخفیگاه متهمین در آدرس خیابان سپیده جنوبی اعزام شدند و طی یک عملیات پلیسی و غافلگیر کننده موفق به دستگیری سارقین به هویت های 1- "افشار" 2-"احسان" 3-"هوشنگ" 4- "افروز" شدند. 
 
سرهنگ علی شریفی رییس کلانتری 153شهرک ولیعصر درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: 4 جوان تبهکار به کلانتری منتقل شدند و یک دستگاه خودرو پراید متعلق به احسان" توقیف و پرونده آنان در اختبار مقام قضایی قرار گرفت.

حرکت بی سر و صدای زمین خواران به دل‌ کوه‌های اطراف تهران رسیده و هم اکنون 190 هکتار از کوه‌های پردیس و بومهن زیر چکمه کوه خواران با ساخت و ساز ویلاها زخمی شده، حال علاوه براینکه متصرفان بدون اخذ مجوز دست به غارت طبیعت زده‌اند، آنچه جای تامل دارد، ارائه سند برای غارتگری است!؟

 
*کوه خواری با سند مالکیت
 
در بررسی منطقه‌ای از پردیس که به دست متصرفان در حال ساخت و سازهای غیر مجاز و جاده کشی است، وجود سند مالکیت از سوی یکی از تعاونی ها که از بنیاد مستضعفان خریداری کرده به چشم می‌خورد که وجود این سند خود جای سوال و ابهام در این منطقه دارد.
 
مرتضی حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: اراضی تصرف شده این منطقه از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار یکی از تعاونی‌ها قرار گرفته که معروف به زمین 275 هکتاری است.
 
*تصرف 80 و 190 هکتاری
 
متصرفان هم اکنون با جاده کشی به ارتفاع 2500 متری از کوه‌های آبعلی رسیده و هیچ مجوزی برای ساخت و سازها و تصرفات خود ندارند.
 
حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: آنچه در محدوده شهر پردیس تحت تصرف زمین خواران انجام گرفته حدود 30 درصد از اراضی ملی و به وسعت 80 هکتار است.
 
حیدری در ادامه می‌گوید: در حریم شهر بومهن و پردیس حدود 190 هکتار از اراضی تصرف شده است که در این حریم شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز با احداث 60 ویلا هستیم.
 
*از سند قانونی بر مالکیت تا نبود مجوز ساخت و ساز
 
در تصرف مناطقی از پردیس و بومهن، تعاونی مربوطه سندی را ارائه کرده که زمین را از بنیاد مستضعفان خریداری کرده است ولی آیا با هر سند مالکیتی می‌توان اقدام به ساخت و ساز کرد؟
 
حیدری فرماندار شهرستان پردیس در این باره معتقد است: در این مناطق 2 مسئله وجود دارد، یکی مجوز ساخت و ساز و دیگری سند قانونی بر مالکیت است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: خیلی از مالکان سند رسمی و قانونی دارند، اما هیچ سند قانونی و رسمی، مجوزی بر ساخت و ساز نیست.
 
*مغایرت ساخت و سازها با سند
 
با اینکه سازندگان و تعاونی مربوطه سندی را برای مالکیت اراضی منطقه پردیس ارائه داده‌اند، اما آنچه در ظاهر وجود دارد با پلاک قید شده در سند کاملا مغایرت دارد.
 
حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: در سند به پلاک 4 از 8 اشاره شده، اما آنچه در ظاهر وجود دارد پلاک‌ 4 از 8، مساحتی به وسعت 8 هکتار است.
 
گفتنی است؛ پرونده کوه خواری در دل کوه‌های پردیس و بومهن در حال بررسی و رسیدگی در مراجع قضایی است.

مراسم آغاز به کار ساخت بیمارستان فوق تخصصی سوانح و سوختگی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، استاندار تهران، رئیس اداره اوقاف و تعدادی دیگر از مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد که حین برگزاری این مراسم اهالی محل نسبت به ساخت این بیمارستان اقدام به اعتراض کردند.

وزیر بهداشت هنگام سخنرانی خطاب به مردم محل و حاضران در جلسه گفت: اگر می‌دانستم چنین مسئله‌ای است و مردم محل نسبت به ساخت این بیمارستان اعتراض دارند هرگز در این جلسه شرکت نمی‌کردم و از سردار طلایی نایب رئیس شورای شهر خواهش می‌کنم که این موضوع را بررسی کنند و هر چه قانون حکم می‌کند و خیر و صلاح است انجام دهند.

 هاشمی با اشاره به اینکه ظاهرا واقف این محل را برای امور درمانی وقف کرده است گفت: ساخت این بیمارستان نباید با زور و اجبار انجام شود و رضایت ساکنان برای ما شرط است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه قانون حکم می‌کند باید همان شود گفت: امیدواریم بزودی این مشکل رفع شده و از طریق مذاکره با مردم به نتیجه مناسب برسیم. شاید اگر از قبل با ساکنان محل صحبت می‌شد مشکل رفع و یا مردم اقناع می‌شدند و یا ما به نتیجه می‌رسیدیم.

اصول مهم در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی به شما کمک میکند تا دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و جذابی را در سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید.

حمام و توالت دو رکن اصلی خانه است که اگر درست و استاندارد چیده نشود ممکن است خطر آفرین باشد. در قدیم حمام در تمامی خانه ها وجود نداشت و به عنوان مکانی لوکس و غیر ضروری برای خانه به حساب می آمد.
اما امروزه به یکی از پر استفاده ترین مکان های خانه تبدیل شده است. در هنگام چیدمان حمام و توالت توجه به انتخاب کفپوش مناسب و استاندارد بودن برق کاری های داخل حمام و توالت ضروری است. چراکه اگر این دو مساله به نحو احسن انجام نشود خطرات فراوانی را به وجود خواهد آورد.

بهترین گزینه برای کفپوش حمام و توالت، کفپوشی از جنس سرامیک است. این نوع کفپوش علاوه بر اینکه در برابر آب مقاوم است طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دارد و دستتان را برای انتخاب طبق سلیقه خود باز می گذارد. سرامیک های شیار دار از امنیت بالاتری برخوردار اند و خطر لیز خوردن را کاهش می دهند. اما برای سطح های شیب دار بهتر است از موزاییک های کوچک استفاده کنید. این موزاییک ها هم شیب را کمتر نشان می دهد و هم کمتر اسیب می بیند. بهتر است برای حمام یا توالت خود کفپوش های زبر انتخاب کنید چون کفپوش های بدون لعاب به راحتی تمیز نمی شوند.

یک آویز منحصر به فرد برای دیوار پشت سرویس خود در نظر بگیرید، شکلی شبیه ارسی ها به خوبی می تواند فضای شما را خاص جلوه دهد، شمع های معطر، جای عود و گلدان و گل های خشک و حوله های رنگی همگی می توانند به خوبی روی این آویز قرار گیرند و فضای منحصر به فردی برایتان ایجاد کند.

شمع های کوچک فانتزی به خوبی در فضای شما می درخشند، شمع به دلیل ماهیت گرم و روشن خود به خوبی هر فضا را گرم می کند، پس از آن ها در فضای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید و اجازه دهید که فضای شما را بیش از بیش متحول کند، مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید نوع شمع هاست، از شمع های معطر و نسوز استفاده کنید این نوع از شمع ها برای محیط های مثل سرویس بهداشتی مناسب تر است.

گل های خشک بهترین گزینه برای فضای سرویس بهداشتی شماست، این گل ها را می توانید خودتان خشک کنید و یا به صورت آماده تهیه کنید، حلقه ی گل خشک را می توانید به شیر فلش تانک خود وصل کنید و یا گلدانی از آن ها تهیه کنید و روی فلش تانک و سیفون خود قرار دهید، رنگ این گل ها در فضای کوچک سرویس بهداشتی شما معجزه می کند، حتی می توانید آن ها را با شمع ها ترکیب کنید و فضایی خاص تر ایجاد کنید.

سیفون سرویس بهداشتی های فرنگی را بهتر می توان تزئین کرد حتی از فضای بالای آن استفاده بهینه کنید، سبدی قراری دهید و حوله ها و دستمال های خود را درون آن قرار دهید، از یک گلدان کوچک،ساعت و... استفاده کنید، و تاثیر حوله های رنگی در فضای سرویس بهداشتی را فراموش نکنید، حوله ها ساده ترین عناصری هستند که به خوبی می توانید فضای خود را با آن تزئین کنید و سایر عناصر دکوراتیو موجود در فضای خود هماهنگشان کنید.

 

 

می‌توان گفت کمتر کسی است که برای تشخیص بیماری و یا درمان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده باشد و با سرعت معاینه و ویزیت بیماران توسط پزشکان مواجه نشده باشد. این گلایه‌ای است که شاید اکثر مردم با آن حداقل چند بار در سال مواجه شده باشند. بیمار از مریضی خود نالان است و پزشک موظف به رسیدگی برای تشخیص و درمان آن ولی مسئله‌ای که بیماران را با مشکل مواجه می‌سازد نگذاشتن وقت کافی توسط پزشک برای بیمار است. مشکلی که بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند که برای تشخیص و درمان بیماری خود به مطب‌های پزشکان مراجعه کنند. خود پزشکان هم که از این مسئله استقبال بی‌نظیر دارند و هنگام ویزیت در بیمارستان کارت مطب خود را به بیمار ارائه می‌کنند.

حجم بیماران منتظر پشت درب اتاق دکتر زیاد بوده و قرار است همه این افراد طی دو تا سه ساعت مورد معاینه و یا ویزیت قرار گیرند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اشتباه تشخیص پزشک در بیماری افراد می‌تواند یک مشکل کوچک را برای بیمار حاد کند.

بنابراین توجه به این مسئله توسط سیاستگزاران امری مهم و ضروری به شمار می‌رود. هرچند این مسئله بارها در رسانه‌های مختلف مطرح شده ولی همچنان شاهد مشکلات زیادی در این رابطه هستیم.

زمان اندک ویزیت بیمار، خطای پزشکی را چندین برابر می‌کند

در این رابطه با یک پزشک عمومی هم‌صحبت شدیم تا نظر وی را جویا شویم. البته  آقای دکتر تمایلی ندارد که نامی از آن در این گزارش آورده شود.

وی در مورد مدت زمان ویزیت بیماران می‌گوید: تعداد بیماران برای ویزیت در بیمارستان‌های دولتی بسیار زیاد است که پزشک باید زمان موجود را میان این افراد تقسیم کند و به طور متوسط معاینه هر بیمار زیر 5 دقیقه به طول می‌انجامد. البته پزشک تمام سعی خود را می‌کند که بهترین ویزیت را برای بیماران خود داشته باشد ولی باید توجه داشت که زمان اندک ویزیت بیمار، خطای پزشکی را چندین برابر می‌کند.

وی با بیان اینکه گاهی طی یک ساعت بیش از 15 بیمار ویزیت می‌شوند، گفت: مسلما هرچه زمان معاینه و ویزیت بیمار کوتاه‌تر باشد، تشخیص با خطای بیشتری مواجه می‌شود. به طور مثال یک بیمار که به دلیل درد معده به پزشک مراجعه می‌کند در صورت شناخت نادرست از بیماری وی، پزشک ممکن است داروی مربوط به درد معده و مشکلات ناشی از آن را به بیمار ارائه دهد در حالی که این مشکل می‌تواند علائم یک سکته قلبی و آغاز حملات قلبی باشد و تشخیص نادرست فرد بیمار را به کام مرگ می‌کشاند؛  بنابراین اختصاص زمان لازم به بیماران برای ویزیت آنها امری اخلاقی بوده و باید مود توجه همه پزشکان باشد.

برای تشخیص یک بیماری‌ 5 بار نزد دکتر رفتم

«برای تشخیص یک بیماری‌ 5 بار نزد دکتر رفتم.» این صحبت راضیه زنی 36 ساله است که چندی پیش از بیماری آندومتریوز خود اطلاع پیدا کرده، وی در این رابطه به فارس، گفت: حدود 5 بار برای تشخیص این بیماری مجبور شدم به پزشک‌های مختلف مراجعه کنم. برای این مسئله به بیمارستان نزدیک محل سکونت خود رفتم که از قضا بسیار شلوغ بود و ویزیت من شاید به دو دقیقه هم نرسید. همچنین چند بیمار با هم همزمان وارد اتاق دکتر شدیم و در دو مورد مراجعه به پزشک، هیچ کدام تشخیص درست از بیماری من ندادند. پزشک سوم هم که تشخیص درست داد، گفت باید سریع‌تر عمل لاپاراسکوپی انجام دهم ولی به توصیه دوستان صلاح بر آن شد که مجدد با پزشکان دیگر مشورت کنم. سرانجام نظر دو پزشک آخر درمان دارویی بود و هیچ یک توصیه بر ضروری بودن عمل لاپاراسکوپی نداشتند.

وی افزود: این موضوع به یک مسئله عادی تبدیل شده که فرد بیمار برای بهترین راه درمان یا تشخیص بیماری‌اش با چند پزشک مشورت کند و سرانجام تصمیم لازم را برای درمان اتخاذ کند.

خلاء اجرای قوانین به وضوح به چشم می‌خورد

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: استاندارد مدت ویزیت بیمار توسط پزشک متوسط 8 دقیقه در هر ساعت است و به‌طور کلی به‌طور معمول یک پزشک می‌تواند 6 تا 8 بیمار را در ساعت ویزیت کند، ولی متأسفانه این استانداردها در بسیاری از مواقع رعایت نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با این موضوع خلاء قانونی نداریم، ولی متأسفانه خلاء اجرای قوانین به وضوح به چشم می‌خورد، افزود: سازمان‌های بیمه‌گر مدافع مدت زمان بیش‌تر برای ویزیت بیماران هستند، چون این موضوع به سودشان است، ولی بیمارستان‌ها چندان موافق این مسئله نبوده و گاهی 70 بیمار طی 4 ساعت توسط یک پزشک معاینه می‌شوند.

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: پزشکانی که ادعا دارند قانون و ضوابط را اجرا می‌کنند، چرا هنگام ویزیت بیمار، حقوق آنها را نادیده می‌گیرند. این موضوع حق‌الناس بوده و در واقع غش در معامله به‌شمار می‌رود و از لحاظ شرعی حرام است. کسانی که به این موضوع شرعی نیز اعتقاد نداشته، باید پاسخگوی ضوابط اجرایی و قانونی باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه این موضوع از طریق کمیسیون بهداشت قابل پیگیری است، گفت: رسانه‌ها و مردم باید حق خود را طلب کنند و افزایش آگاهی و از بین بردن جهل، دشمن تبعیض و بی‌عدالتی به‌شمار رفته و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار موفق عمل کنند.

وی درمورد نصب ابلاغیه مرتبط با مدت زمان لازم برای ویزیت بیماران، خاطرنشان کرد: این موضوع در تمام بیمارستان‌ها باید اجباری شود و جهت ارائه هر چه بهتر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، مردم از حقوق خود آگاهی داشته باشند.

زمان استاندارد معاینه بیمار 15 تا 30 دقیقه

محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت چندی پیش در رابطه با مدت زمان استاندارد ویزیت بیماران گفت: استاندارد ویزیت در مصوبه تعرفه سال 94 هیئت وزیران برای پزشکان عمومی 15 دقیقه، پزشکان متخصص 20 دقیقه، پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان نیز 30 دقیقه تعیین شده و این مصوبه به همه مراکز درمانی ابلاغ شده است.

مردم از ابلاغیه‌ها بی‌خبرند...

ولی مشکل این بوده که گویا نه پزشکان به این ابلاغیه توجه لازم را داشته و نه بیماران از این موضوع خبر دارند بنابراین جهت ارتقاء کیفیت ویزیت بیماران علاوه بر اینکه بیماران باید نسبت به حقوق خود اطلاع داشته باشند، پزشکان نیز باید ملزم به رعایت این حقوق باشند. همچنین از طرفی بسیاری از پزشکان به دلیل اینکه وقت کافی برای معاینه، گرفتن شرح‌حال بیمار و شنیدن صحبت‌های او را ندارند، دست به دامان آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری می‌شوند و شاید به همین خاطر باشد که ایران رکورددار تجویز آزمایش و انجام تصویربرداری‌های مختلف دنیا است.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای معاونان این سازمان اظهار داشت: خوشبختانه در مجموعه حمل و نقل و ترافیک شاهد پیشرفت خوبی در عمده برنامه‌ها بودیم هر چند ما به لحاظ برنامه تقویمی سه ماه تا پایان سال و همین طور حدود شش ماه به لحاظ سال بودجه‌ پیش رو داریم و به نسبت مدت باقی مانده عملکرد ما عملکرد خوبی در شرکت‌ها و سازمان‌ها بود، همچنین جایی که از برنامه عقب مانده بودیم تذکرات لازم داده شد و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در پایان سال مالی 94 (پایان خرداد 95) آن چه در برنامه مصوب شورای اسلامی شهر تهران دیده‌ایم و آن چه در برنامه5 ساله برای سهم سال 94 مد نظر بوده در حد قابل قبولی محقق شود.

 
*لایحه اخذ عوارض از تونل‌ها بر مبنی تکالیف قانونی است
 
وی در ادامه افزود: لایحه‌ی اخذ عوارض از تونل‌ها بر مبنای تکلیفی است که در برنامه پنجم 5 ساله دوم شهرداری تهران برای مدیریت شهری تکلیف شده بود و ما موظف بودیم این لایحه را پیشنهاد بدهیم و یک لایحه کاملا کارشناسی شده و دقیق هست بنابراین این لایحه‌ی پیشنهاد شده طبیعتا بر مبنای تکالیف قانونی بودجه‌ای است که ما باید انجام می‌دادیم و به شورای شهر پیشنهاد می‌شد، نکته دوم به گونه‌ای به لایحه پیش بینی شده که به لحاظ مالی برای خانواده‌ها به عنوان یک محدودیت و فشار اقتصادی محسوب نشود و به گونه‌ای نرخ گذاری‌ها را در این لایحه پیشنهاد داده‌ایم تا زندگی عادی مردم تحت تاثیر این لایحه قرار نگیرد؛ نکته سوم این که برای اداره شهر ما به یک سری منابع‌ ای نیاز داریم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که هزینه‌های اداره شهر به عناوین مختلفی از مردم شهر دریافت می‌شود، گفت: بهتر است هزینه‌ها بر مبنای میزان برخورداری شهروندان حاصل شود که به دلیل اهمیت موضوع این بحث در کمیسیون مختلفی مطرح شده و تقریبا توضیحات داده شده و در جلسات مخالفانی برای ایرادات این طرح دیده نشد و فقط تنها در یکی از تونل‌ها پیشنهاد می‌شد چون مسیر جایگزین طولانی تر است از آن تونل صرف نظر شود.
 
*ماجرای کاهش درآمدهای شهرداری
 
تشکری هاشمی بیان کرد: تاکید شهردار تهران بر این بوده و هست که حمل و نقل عمومی مهم‌ترین ماموریت شهرداری در برنامه‌های مصوب و به لحاظ انتظارات مردم و الگوی برنامه ریزی مدیریت شهری قرار دارد، لذا اگر ما با محدودیتی مواجه شویم حتما حوزه حمل و نقل کمترین تاثیر را در این موضوع خواهد داشت.
 
وی در ادامه افزود: هیچ برنامه‌ای از برنامه‌های حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به سبب کمبود نقدینگی در حال حاضر از اولویت خارج نشده و همچنان مورد حمایت شهردار تهران قرار دارد.
 
*پولی شدن تونل‌ها عدالت اجتماعی است
 
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: عدالت اجتماعی حکم می‌کند همان طور که استفاده کننده از اتوبوس کرایه اتوبوس را پرداخت می‌کند به همین دلیل استفاده کنندگان از تونل‌های شهری که مالکان خودروی شخصی هستند این هزینه را نیز پرداخت کنند.
 
*کسری بودجه حمل و نقل یک اشتباه حسابرسی است
 
وی در خصوص اظهار نظرهای مسئولان مبنی بر کسری بودجه این سازمان گفت: در جلسه شورای شهر و صحن شورا چند نکته را مطرح کردم که نکته اول استقبال از هر حسابرس بازرسی بود چرا که این اقدامات منجر به سلامت عملکرد و سلامت سازمانی می‌شود لذا نفس عمل را نفس عمل خوبی می‌دانیم حسابداری و حسابرسی قواعدی را دارد و اگر در قواعد نظارت شخصی و با الگوهای مبتنی بر نگاه غیر استاندارد برای آن ورود شود ممکن است هر کسی اظهار نظری متناسب با ذهن خودش از کار داشته باشد.
 
تشکری هاشمی بیان کرد: هر ساله  کار حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط دو حسابرس شورای اسلامی شهر تهران و حسابرس قانونی شرکت‌ها انجام می‌شود.
 
وی به اظهار نظرهای برخی از مسئولان در خصوص کسری بودجه سازمان این گونه پاسخ داد و گفت: آشنایی ضعیف حسابرس‌ها منجر به اظهار نظرهایی در خصوص کسری بودجه شد و اگر کمی شناخت درستی از شهرداری داشتند حسابرسی‌ها این گونه نمی‌شد؛ نکته دوم این که حسابرس در زمان محدودی با شرکت‌های زیادی جهت بررسی حسابرسی‌ها همکاری داشته و همین زمان محدود باعث عجله شده است.
 
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: 250میلیون تومان پاداش به کارکنان مان داشته ایم که از این 250 میلیون تومان 80 میلیون به 400 پرسنل سازمان ترافیک ارائه شده که این یک سوم بودجه مصوب شورای شهر است یعنی میانگین در یک سال 200 هزار تومان است و مابقی آن صرف کارهای هم چون انتخاب داوران ناظر بر مقالات شده است، همچنین برخی رسانه‌ها اعلام کردند که حمل و نقل 380 میلیارد تومان پاداش پرداخت کرده در صورتی که این یک اشتباه بوده و عدد درست 380 میلیون تومان بوده است.
 
*درآمدهای حاصل از فروش بلیط مترو به حساب شخصی واریز نمی‌شود
 
وی ادامه داد: متصدیان فروش بلیط مترو از ابتدای صبح تا پایان وقت اداری تمام درآمدهای حاصل از فروش بلیط را به یک حساب یک طرفه ‌شان واریز می‌کنند این حساب یک طرفه فقط امکان واریز پول را به متصدیان می‌دهد و هیچ دخل و تصرفی و سود منفعتی برای متصدیان فروش بلیط ندارد و هیچ کس حق مداخله‌ی در درآمدهای حاصل از فروش بلیط را نداشته و بلافاصله پول به حساب شرکت بلیط الکترونیک واریز می‌شود؛ بحث اختلاس در مترو یک شایعه است.
 
تشکری هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پرداخت‌های غیر نقدی جهت خریداری بلیط مترو گفت: مردم از طریق کارت‌های شتاب و اعتباری که توسط بانک‌ها به فروش می‌رسد می‌توانند پرداخت‌های نقدی خود را جهت خرید بلیط انجام دهند همچنین برای ما هم راحت تر است که مردم پول نقد پرداخت نکنند ولی نمی‌توانیم به کسی که وارد ایستگاه مترو می‌شود به دلیل آن که پول خرد ندارد بلیط نفروخت؛ در تمام ایستگاه‌های مترو با نصب دستگاه‌های این  امکان را فراهم کرده‌ایم که از طریق کارت‌های شتاب بلیط خریداری شود ضمنا اخیرا بلیط‌های QR یا بارکد دار دو بعدی جایگزین بلیط‌های مغناطیسی شده که این کارت‌ها نسبت به کارت‌های قبلی کم هزینه تر بوده و کارت‌های مغناطیسی از چرخه تکنولوژی در حال خارج شدن است همچنین با نرم افزار موبایل که در حال تهیه است از سال آینده امکان خریداری با گوشی موبایل فراهم می شود تا بتوانند بر روی گوشی موبایل به وسیله مبادله دیتای و به روش تصویری امکان کارت زنی در مترو از طریق گوشی فراهم شود.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi