سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

سید وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو، با اشاره به برخورد نامناسب هیأت اجرایی در خصوص ارائه مستندات رد صلاحیتش برای مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه زمانی که برای دریافت مستندات رد صلاحیت خود به فرمانداری مراجعه کرده بودم پاسخ مناسبی دریافت نکردم.

وی افزود: امروز به فرمانداری رفتم و گفتم مستندات رد صلاحیتم را می‌خواهم اما به من گفتند ما نمی‌توانیم مستندات را به شما بدهیم، اعتراضتان را مکتوب اعلام کنید و بروید من هم گفتم دکترای حقوق دارم و قانون را برایشان خواندم اما آقایی که آنجا بود در پاسخ به من گفت قانون را برای ما نخوانید ما وظیفه خودمان را می‌دانیم.

ابوالمعالی ادامه داد: مدتی گذشت تا اینکه در نهایت با هماهنگی نگهبانی فرمانداری پیش فردی به نام «ن» رفتم و شروع به صحبت کردم. در همان حین آقایی به نام «ی» که آقای «ن» او را مهمان خود معرفی کرد وارد اتاق شد که بعدم فهمید که ایشان مدیرکل سیاسی استان است.

وی ادامه داد: آقای «ن» به من گفت که ما نمی‌توانیم مستندات را بدهیم و شما باید به مرجع قانونی اعتراض کنید ما همین توضیحات را به آقای رسایی هم دادیم، من در پاسخ قانون را برایشان خواندم و گفتم مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است که شما باید مستندات را به من ارائه دهید و هیچ مرجعی نمی‌تواند مصوبات مجمع تشخیص را نقض کند.

وکیل خانواده هاشمی تصریح کرد: به ایشان گفتم روز سومی است که برای دریافت مستندات به فرمانداری می‌آیم اما کسی پاسخگو نیست من در یک خانواده سیاسی بزرگ شدم همیشه به دولت احمدی‌نژاد نقد داشتم و جزو کسانی بودم که به دولت روحانی رأی دادم اما خجالت‌آور است کاری که وزارت کشور دولت احمدی‌نژاد نکرد شما انجام می‌دهید.

ابوالمعالی در ادامه گفت: ابتدا مستندات را نمی‌دانم اما پس از اینکه قاطعیت من را دیدند آقای «ن» متن نامه وزارت اطلاعات را که 3 یا 4 خط بود برایم خواند و گفت بر اساس این نامه عنوان شده که من اعتقادی به اسلام ندارم.

وی تصریح کرد: به ایشان گفتم حداقل شماره نامه را به من بدهید تا پیگیری کنم و گفتند محرمانه است من هم گفتم اگر نامه محرمانه است چطور شما آن را در حضور فردی که میهمان‌تان است قرائت کرده‌اید آن وقت شماره نامه را به من نمی‌دهید؟ در این زمان آقای «ی» بلند شد و با لحنی تند گفت من نمی‌دانم تو داری صدای ما را ضبط می‌کنی یا نه؟ من هم در پاسخ گفتم این چه حرفی است من در مکتب هاشمی بزرگ شدم صدای کسی را ضبط نمی‌کنم شما دارید به من توهین می‌کنید.

وی ادامه داد: من گفتم در مصوبه مجمع گفته شده که مراجع رسیدگی‌کننده ملزم هستند مستندات را ارائه دهند اما آن‌ها گفتند ما مشمول این قانون نیستیم. گفتم یعنی هیأت اجرایی مرجع رسیدگی نیست؟ گفتند نه نیست. گفتم من این مطلب را به نقل از شما می‌گویم اما اعتنایی نکردند. این در حالی است که در ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 22 آبان ماه 78 عنوان شده در صورت درخواست کتبی، دلایل و مدارک رد صلاحیت به اطلاع شما خواهد رسید.

وکیل خانواده هاشمی تأکید کرد: در هر صورت از نظر من عملکرد فرمانداری کاملاً خلاف قانون بوده و کسانی که حقوقدان هستند و حب و بغض سیاسی ندارند به خوبی می‌دانند که اینها خلاف می‌کنند. جالب اینجاست که گفتند 30 سال است کار ما این بوده یعنی این‌ها 30 سال است حق مردم را تضییع می‌کنند؟

وی گفت: دولت روحانی، دولت تدبیر و امید است اما بدیهیات مردم را تضییع می‌کنند، دیگر چه تدبیر و امیدی باقی می‌ماند؟ چیزی که در نامه وزارت اطلاعات آمده بی‌معنا و مسخره است.

وی در خصوص رد صلاحیت علیزاده طباطبایی، گفت: موضوع رد صلاحیت ایشان چیز دیگری بوده که چون نامه محرمانه است بهتر است خودشان در این مورد توضیح دهند.

بهتر است شما را با این راننده موفق آشنا کنیم؛ موسی ابراهیم‌پور، راننده‌ای با 9 سال سابقه در سازمان تاکسیرانی تهران.

مرد 42 ساله‌ای که با مدرک لیسانس کشاورزی پشت فرمان تاکسی نشسته و بعد از گرفتن مدرک فوق‌لیسانس، حالا دانشجوی دوره دکتراست؛ راننده‌ای که می‌گوید: «تاکسی خودش بهترین دانشگاه است.» برای این که بیشتر با این راننده تاکسی که قبل از هر چیز خودش را یک دانشجو می‌داند آشنا شوید، این گزارش را از دست ندهید.

ایستاده‌ایم حوالی متروی فرهنگسرا کنار تاکسی‌هایی که به ردیف در انتظار مشتری صف کشیده‌اند. ما هستیم و هوای سرد و آلوده تهران و یک تاکسی سبزرنگ‌تر و تمیز و راننده‌ای خوش‌اخلاق و آرام که اصرار می‌کند کار خاصی انجام نداده و کسب علم و دانش وظیفه‌ای است که بر عهده همه شهروندان گذاشته شده و فرقی نمی‌کند چه کسی در چه شغلی و با چه عنوانی به خدمت رسانی به مردم مشغول باشد. در هر حال این وظیفه از او سلب نمی‌شود.

پس خیلی هم تعجب نمی‌کنیم وقتی می‌گوید: «الان تحصیل فراگیر شده و سطح تحصیلات در تمام جامعه بالا رفته و این توفیق نصیب من هم شده و درس خواندنم در مقطع دکترا اصلا عجیب نیست.» برای این که بیشتر با او آشنا شویم، روی صندلی‌های مشکی رنگ تاکسی‌اش می‌نشینیم،‌ صفحات تقویم زندگی‌اش را ورق می‌زنیم و برمی‌گردیم به روزهای کودکی‌اش.

روزهایی که موسی، یک پسربچه پر شر و شور بود در روستای پاشاکلای دشت سر آمل. موسی ده ساله آن روزها یک آرزو بیشتر نداشت: این که تا جایی که می‌تواند درس بخواند؛ آرزویی که شاید برای پسر یک کشاورز کمی دور و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید، اما او ثابت کرده با تلاش و پشتکار همه چیز امکان‌پذیر است: من یک کشاورززاده هستم. دیپلمم را از هنرستان کشاورزی آمل گرفتم و بعد در رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه آزاد واحد شهرری قبول شدم.

موسی از همان موقع برای رسیدن به آرزویش بار سفر بست و راهی پایتخت شد. بعد از پایان دوره لیسانس هم‌دوره سربازی‌اش را در تهران گذراند و برای همیشه در این شهر بزرگ و شلوغ ماندگار شد. همین جا ازدواج کرد و پدر شد؛ پدر سه قلوهایی که حالا سال دوم دبیرستان هستند. مهرشاد، آیدا و آیلین که عادت کرده‌اند پدرشان را سرگرم خواندن کتاب‌ها و جزوه‌هایش ببینند.

اما این که چطور گذر یکی از فارغ‌التحصیلان مهندسی کشاورزی به رانندگی در خیابان‌های تهران افتاده ماجرایی است که بهتر است از زبان خودش بخوانید: «بعد از پایان سربازی و ازدواج من هم مثل بقیه آدم‌ها درگیر مشکلات زندگی شدم، اتفاقا در حرفه‌ای متناسب با رشته تحصیلی‌ام مشغول به کار بودم، اما متاسفانه درآمدم کفاف هزینه‌های زندگی‌ام را نمی‌داد، مخصوصا با داشتن بچه‌های سه‌قلو در ابتدای زندگی. به همین خاطر فکر مسافرکشی افتادم.»

یار غار آقای ابراهیم‌پور در سال‌های اول، پیکان سفید رنگی بود با نوار نارنجی؛ پیکان مدل 76 که یک سال بعد در طرح ساماندهی جایش را به یک پژو آردی سبزرنگ سرحال داد. ابراهیم‌پور هشت سالی می‌شود که به عنوان راننده تاکسی خطی، خیابان‌های منطقه 4 تهران را بالا و پایین می‌کند و با تاکسی‌اش هزار هزار خاطره دارد از خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های تهران.

تاکسی؛ دانشگاهی سیار

شاید آن اوایل آقای ابراهیم‌پور به تاکسیران بودن به عنوان شغل موقت نگاه می‌کرد، اما وقتی وارد این کار شد و چم و خم کار را شناخت، دلبستگی‌هایی پیدا کرد که او را در این حرفه ماندگار کرد: «معتقدم تاکسی خودش یک دانشگاه سیار است؛ در نوع خودش به اندازه یک دانشگاه پتانسیل دارد و می‌تواند برای تمام کسانی که می‌خواهند با مردم در ارتباط باشند و در این ارتباط‌ها و برخوردها چیزهایی بیاموزند مفید باشد. به همین خاطر تاکسی‌ام را دوست دارم و به عنوان یک حامی به آن نگاه می‌کنم.»

نشانه نزول برکت

خدمت‌رسانی به مسافران در خیابان‌های تهران با این که در سال‌های اول، وقت زیادی از آقای ابراهیم‌پور گرفت، اما نتوانست رویای ادامه تحصیل را در ذهن او کمرنگ کند. همین شد که بعد از چند سال دوباره به فکر درس خواندن افتاد، ‌در کنکور ارشد شرکت کرد و به هر ترتیبی بود درس خواند و بالاخره مدرک فوق‌لیسانس کشاورزی‌اش را هم گرفت و حالا دانشجوی دکترای کشاورزی و منابع طبیعی است؛‌ اتفاقی که آن را در درجه اول مدیون لطف پروردگار می‌داند: همان طور که خداوند در آیه 96 سوره اعراف می‌فرماید: «اگر اهل شهرها و روستاها ایمان می‌آوردند و پروا پیشه می‌کردند مسلما (درهای) برکت‌هایی از آسمان و زمین را روی آنها می‌گشودیم، ولکن (آیات ما را) تکذیب کردند، پس آنها را به‌سزای آنچه کسب می‌کردند دچار ساختیم.»، من هم این موفقیت را نشانه نزول برکت در زندگی‌ام می‌دانم؛ برکتی که به خاطر ایمان و تقوا به زندگی من و خانواده‌ام آمده است.» با این حال همراهی خانواده و دوستان برای رسیدن به موفقیت را دست‌کم نگیرید، ‌مخصوصا وقتی این راننده تاکسی موفق می‌گوید: «هر موفقیتی هر چقدر هم که سخت به دست بیاید، فقط حاصل تلاش خود فرد نیست و بجز لطف خدای بزرگ در این موفقیت افراد دیگری هم سهیم هستند، برای من این افراد یک مجموعه بزرگ بودند؛ از اعضای خانواده، همسر و برادرم گرفته تا رئیس خط و بقیه مسئولانی که باعث شدند دوران تحصیلم را با وجود مشکلات کاری با طیب خاطر طی کنم. خودم را مدیون همه آنها می‌دانم و امیدوارم این مقطع را هم با لطف خدا به پایان برسانم. اگرچه با هزینه‌های بسیار زیادی روبه‌رو هستم و با وجود هزینه 10 میلیون تومانی دانشگاهم در هر ترم، مجبورم از رفاه خانواده‌ام بزنم تا به هدفم برسم.»

می‌خواهم مفید باشم

حالا از روزهایی که او برای اولین بار پشت فرمان تاکسی نشسته، نزدیک به 9 سال می‌گذرد. آقای ابراهیم‌پور در این سال‌ها نه قید تحصیل را زده و نه عرصه را برای مشکلات خالی کرده. به خاطر همین سفت و سخت پای هدفی که از روزهای کودکی در ذهن داشته،‌ ایستاده است: «معتقدم کسی که پا در عرصه تحصیل می‌گذارد،‌ مثل تشنه‌ای است که آب دریا می‌خورد و مدام تشنه‌تر می‌شود. من همین شرایط را دارم و دوست دارم تا جایی که می‌توانم درس بخوانم و هم برای خودم و هم برای کشورم مفید باشم. چه در زمینه تحقیق و چه پژوهش و... . من معتقدم اولین نفر خود فرد است که متوجه تاثیر علم و دانش در زندگی‌اش می‌شود. من این تاثیر را در ارتباط روزمره‌ام با اطرافیانم متوجه می‌شوم.

مسافران متعجب تاکسی آقای دکتر

ماجرای برخورد مسافران با این راننده تاکسی تحصیلکرده و کتاب به دست، در این سال‌ها خاطره‌های جالبی برای او ساخته؛‌ اتفاقی که باعث شده خیلی‌ها به مسافر ثابت تاکسی او تبدیل شوند: «من بیشتر وقت‌ها بین سرویس‌هایی که دارم و در فرصت چند دقیقه‌ای آمدن مسافرها، مشغول مطالعه می‌شوم. بارها پیش آمده که آن‌قدر غرق مطالعه بودم متوجه پرشدن ماشین نشده‌ام و تازه با اشاره مسافرها سرم را از روی جزوه و کتاب برداشته‌ام ‌یا این که خیلی وقت‌ها وقتی مسافرها می‌پرسند،‌ مگر راننده تاکسی‌ها هم درس می‌خوانند؟ من هم در جواب می‌گویم: چه اشکالی دارد تاکسیران‌ها تحصیلکرده باشند.»

نحوه انتخاب بهترین کفپوش برای دکوراسیون کف منزل تاثیر زیادی از مهمترین نکات در طراحی داخلی منزل به شمار میرود و همچنین تاثیر زیادی در زیبایی طراحی دکوراسیونداخلی منزل دارد.

سقف، کف و دیوار سه سطح مهم، اصلی و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی در تمام دنیا هستند. اما این سه سطح در همه ی کشورها متناسب با فرهنگ و طبیعت ملی مردم هر فرهنگ یا جامعه دکور می شوند. ما ایرانی ها در هنگام راه رفتن، مردم معمولا سر به زیری هستیم. بنابراین در فرهنگ ما ایرانی ها تاثیرگذاری کف و دیوار نسبت به سقف در اولویت است. یعنی توجه ما در دکوراسیون منزل یا هر فضای دیگر، اول دیوار است، بعد کف و سوم هم سقف. لذا در این مقاله تمرکز بحث را بر دکوراسیون کف خانه قرار می دهیم.

معمولا در ساخت و سازهای کشور ما از سنگ، سرامیک یا پارکت برای کفپوش استفاده می شود. کف جایی است که بسیار می تواند در دیزاین خانه موثر باشد. کف واحدهای مسکونی می تواند به صورت تلفیقی از چند متریال کار شود. مثلا برای اتاق خواب می تواند تلفیقی از لمینت و پارکت یا موکت و پارکت باشد. هزینه ای که شما برای دکور کف خانه می پردازید در حالت تلفیقی همان هزینه ای است که در حالت غیرتلفیقی و استفاده از یک نوع متریال می پردازید. ولی این انتخاب در نهایت کار را خیلی شیک و بی نظیر می کند.
 

کفپوش بامبو يکي از انواع کفپوش هاي چوبي محسوب مي شود. بايد توجه داشت که درحقيقت بامبو يک چوب سخت نبوده و نوعي ني مي باشد. اين نوع کفپوش مزاياي زيادي از جمله سختي و استحکام ، مقاومت و ظاهر شيک دارد. از نظر مقاومت کفپوش بامبو به سختي چوب بلوط مي باشد که معمول ترين چوب مصرفي براي کفپوش است، البته ممکن است ظاهر کفپوش بامبو سست باشد اما در اصل بسيار مقاوم است .
مهم ترين خصوصيات بامبو اين است که نسبت به ساير کفپوش هاي چوبي کمتر منبسط مي شود و از همين رو براي هر نوع آب و هوايي مناسب است .
بامبو به دو رنگ طبيعي بلوند و کهربايي وجود دارد . قطعات کفپوش بامبو مي توانند به صورت عمودي يا افقي بريده شوند كه ترکيب آنها در حالت افقي بسيار زيباتر مي باشد .

تا چندين سال پيش کفپوش هاي مرمر به عنوان نمادي از ثروت و شکوه به حساب مي آمدند و نسبت به کفپوش هاي معمول قيمت بسيار بالايي داشتند، اما در حال حاضر قيمت کفپوش هاي مرمر در حد متوسطي قرار دارد و نماي لوکس و زيبايي به اتاق مي دهد.
نماي سنگ پوش هاي مرمر بسيار آرامش بخش است. مرمر سنگ خنکي است و حرارت را به راحتي جذب نمي کند و در اتاقي با سنگ مرمر اصولا دما پايين مي باشد و براي مناطق گرمسير بسيار مناسب است.
از کفپوش مرمر مي توان در نقاط مختلف منزل مثل اتاق خواب، پذيرايي، حمام، آشپزخانه و حتي محوطه هاي خارجي منزل استفاده نمود.

بازی با متریال ها با رنگ های مشترک در زمینه، خیلی به زیبایی دیزاین داخلی کمک می کند. حتی اگر بخواهیم از رنگ های متفاوت هم استفاده کنیم، می توان کفپوش را با روتختی یا پرده هماهنگ کرد. در اتاق پذیرایی می توان از تلفیق سنگ و پارکت استفاده کرد. گوشه های اتاق می تواند سنگ و سرامیک و اکثریت مساحت کف هم لمینت یا پارکت باشد.

مجید نوائیان، استاد دانشگاه و مدیر موزه حیات وحش دارآباد، با ابراز نگرانی از صید بی رویه پرندگان مهاجر در فریدونکنار  گفت: صید پرندگان به منظور مصرف غذایی در فریدونکنار سابقه ای دیرینه دارد اما آنچه امروز نسل این پرندگان خصوصا اردک سانان را با خطر جدی انقراض روبرو ساخته، جاذبه مالی فروش مرده و زنده این پرندگان، توسعه ادوات و ابزار شکار از قبیل سلاح هایی پیشرفته با قابلیت صید بیشتر، روشهای جدید دامگستری مانند استفاده از اردک‌های اهلی برای سوق دادن اردکهای مهاجر به دامگاه‌ها و در آخر تخریب محیط زیست منطقه است که فریدونکنار را عملا به قتلگاه پرندگانی تبدیل کرده که در فصل سرد پس از طی مسیری طولانی از سیبری برای اقامتی کوتاه به اقلیمی مناسب در کشور ما پناه آورده اند.

وی با بیان اینکه جزء مدافعان شکار قانونمند است تاکید کرد: آنچه در فریدونکنار و تالابهای شمال کشور شاهد آن هستیم، شکار نیست! کشتار است و نسل کشی حیات وحشی که متاسفانه به آن از دیدگاه ذخایر محلی نگاه می شود در حالیکه همانطور که نفت، جنگلها، تالاب ها و دیگر منابع طبیعی جزو ذخایر ملی به شمار می‌روند حیات وحش فریدونکنار نیز متعلق به تمامی ملت ایران است و باید جزء ذخایر ملی و چه بسا بین المللی دانسته شود.

نوائیان با بیان اینکه پرندگان مهاجر بعضا در مراکز تحقیقاتی بین المللی مورد مطالعه قرار می گیرند و به پایشان پلاک و چیپ ست نصب می شود گفت: اینکه پرنده ای که توسط محققان دیگر کشورها به ردیاب مجهز شده در کشور ما سر از قابلمه فسنجان در بیاورد در مجامع بین المللی پسندیده نیست! کما اینکه در مواردی با بررسی کد این پلاک ها که بیش از معادل یک میلیون تومان برایشان هزینه شده متوجه شده ایم که پرنده صید شده در مراکز تحقیقاتی کشورهایی چون پرو مورد مطالعه قرار گرفته و برای تحقیقات بیشتر به پلاک مجهز شده است یعنی عملا فریدونکنار، قتلگاه پرنده ای است که از آمریکای جنوبی تا سیبری و سپس تا فریدونکنار به سلامت سفر کرده و به امید اقامتی کوتاه خاک کشورمان را برگزیده است.

وی در خصوص برخورد قانونی با این متخلفان تصریح کرد: متاسفانه در آخرین سفرم به فریدونکنار صدای شلیک گلوله به حدی بود که ناخودآگاه صحنه جنگ را تداعی می کرد: صیادانی که بدون مجوز با سلاح های پیشرفته به شکار مشغولند از قانون و مجری قانون باکی ندارند و در صورت تذکر امکان پذیرایی شدن با گلوله چندان دور از ذهن نیست.

این زیست شناس، انگیزه عمده از کشتار پرندگان مهاجر در فریدونکنار را درآمدزایی عنوان کرد و گفت: هجمه کشتار پرندگان را نشان از وجود میزان بالای تقاضا دارد و در عمل نمی‌توان چیزی که بران آن تقاضای بسیار وجود دارد را ممنوع کرد بلکه باید به بومیان این منطقه جایگزینی ارائه شود که بیش از گوشت پرندگان ارزش داشته باشد.

وی یادآور شد: سالها پیش خرید و فروش تخم لاک پشتهای منقار عقابی قشم توسط بومیان، نسل این گونه را با خطر جدی روبرو ساخته بود تا اینکه با تلاش فعالان زیست محیطی به مردم آموزش داده شد که میتوانند با اجاره دادن خانه هایشان و پذیرایی از گردشگرانی که  برای دیدن تخمگذاری لاک‌پشتهای منقار عقابی به این منطقه وارد می‌شوند درآمدی چشمگیر کسب کنند و خوشبختانه امروز گردشگران بسیاری در خرداد و اردیبهشت ضمن درآمدرزایی برای بومیان این منطقه از تخمگذاری لاک پشت های منقار عقابی بازدید می کنند که همین امر سبب حفاظت جدی بومیان از این گونه جانوری به عنوان منبعی از درآمد شده است.

وی با بر شمردن "آموزش جوامع محلی" به عنوان کلیدی ترین راه حل پایان دادن به کشتار پرندگان در فریدونکنار گفت: باید جوامع محلی را با سودآوری صنعت پرنده نگری در فریدونکنار آشنا کرد؛ صنعتی نه تنها در فصل مهاجرت بلکه در فصول مختلف برای گردشگران جاذبه داد چرا که بسیاری از پرندگان که در طول مسیر آسیب دیده اند و قادر به ادامه مهاجرت نیستند بومی فریدونکنار می‌شوند و زادآوری می کنند، به عنوان مثال در تابستانِ فریدونکنار انواع چنگر و اردک به چشم می خورند که  با به کار گذاشتن لنزهای تله و سایت‌های پرنده نگری قادرند گردشگران دائم پرنده نگری را به این منطق جذب کنند.

نوائیان با انتقاد از ممنوعیت ورود گردشگران به این مناطق، تقویت شرکتهای گردشگری و برداشتن موانع پیش پای آنها برای جذب گردشگر به فریدونکنار را یکی از عوامل موثر در پایان دادن به نسل کشی پرندگان مهاجر عنوان کرد و گفت: با مشارکت سازمانهای مردم‌نهاد زیست محیطی، شرکتهای گردشگری و بومیان منطقه میتوان طی نشست‌هایی مکرر مردم منطقه را با سود ناشی از جذب گردشگر که به مراتب بیشتر از سود ناشی از فروش گوشت پرندگان است آشنا کرد و حتی با کمک گرفتن از خود شکارچیان این منطقه، صنعت اکوتوریسم را در این منطقه نه تنها به منظور پرنده نگری، بلکه به منظور آشنایی گردشگران با پوشش گیاهی، جانوری و اقلیمی این زیستگاه با ارزش رواج داد.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان تنها متولی محیط زیست کشور، باید مدتها پیش برای چنین هدفی برنامه ریزی و اقدام می‌کرد، جمع آوری نمادین برخی تورها و برخورد گهگاه با برخی متخلفین ضعیف منطقه را در پایان دادن به نسل کشی پرندگان مهاجر بی تاثیر عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ثابت کرده است بهترین اقدامی که می‌تواند انجام دهد این است که اقدامی انجام ندهد! متاسفانه در حال حاضر در کشور متولی محیط زیست نداریم و همین سبب شده فعالان محیط زیست و رسانه‌ها برای حل مشکلات زیست محیطی به فکر چاره باشند.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارخبر در پاسخ به چرایی زمان بر بودن چراغ های راهنمایی و رانندگی خیابان های فرعی به اصلی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته در مورد آن اطلاع رسانی ضعیفی صورت گرفته است سیستم چراغ های هوشمند تقاطع های شهر است. این سیستم بین المللی است و در بیش از 90 شهر دنیا در حال کار کردن است.

وی با بیان این که مبنای این سیستم اندازه گیری فاصله بین خودروها و سرعت و تعداد آنها است، عنوان کرد:  با این اطلاعات، سیستم زمان هر فاز را به صورت هوشمند تعیین کرده تا بهترین زمان توزیع سیکل یک چراغ انجام شود. طبیعتا زمانی که قرار است سیستم هوشمند به یک فاز زمان بیشتری بدهد شما شاهد هستید که تایمرها برای چند دقیقه متوقف می شوند.

وی ادامه داد: همانگونه که اگر قرار باشد سیستم هوشمند زمان را کم کند شاهد کاهش ناگهانی اعداد هستیم. این حالت به معنی است که سیستم به صورت هوشمند با سنسورهایی که بر روی زمین قرار دارد و با کامپیوترهایی که درمرکز وجود دارد در حال اندازه گیری برای توزیع بهترین زمان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که  برخی از شهروندان برای عبور از چراغ صرفا به زمان و برآورد ذهنی خود اکتفا می کنند، اظهار کرد: در حالی که این نمایشگر در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و کارکرد آن این است که راننده بتواند زمان توقف خود را تخمین بزنند اما این به معنای این نیست که راننده با یک مرتبه رویت تایمر تا زمانی که زمان به پایان برسد تصمیم برای ادامه مسیر را در نظر بگیرند بلکه باید مدام عدد تایمر و وضعیت چراغ توسط راننده کنترل شود.

تشکری هاشمی با اشاره به نقش بستن حروف  PO یا  Police Operation بر روی چراغ راهنمایی و رانندگی و لزوم توقف ماشین ها، خاطرنشان کرد: بعضا پلیس راهنمایی و انندگی در مواردی که خودرو تشریفات عبور می کند یا در مواردی که تشخیص می دهند برای اداره تقاطع باید مدیریت چراغ را بر عهده قرار گیرند چراغ در وضعیت PO  قرار می گیرد در نتیجه در این وضعیت اداره چهار راه با افسری است که در چهار راه قرار دارد.

وی با تایید وجود تقاطع هایی در شهر که برای ساعات طولانی در روز و حتی ساعاتی بدون حضور مامور راهنمایی و رانندگی چراغشان در وضعیت PO   قرار می گیرد، گفت: این وضعیت به معنی این است که بدترین زمانبندی اعمال خواهد شد. لذا زمانی که ضرورت کنترل دستی چراغ توسط پلیس رفع شد باید چراغ به وضعیت هوشمند برگردد و جعبه مربوط به چراغ تقاطع قفل شود تا شاهد دستکاری آن توسط افراد فاقد صلاحیت نباشیم. همچنین ماموران راهنمایی رانندگی باید هنگام ترک تقاطع چراغ را به حالت هوشمند در بیاورند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که در جلسه های مشترک با  راهور این موضوع طرح شده است، اظهار کرد: خوشبختانه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بر این موضوع تاکید دارند، لذا امیدواریم در آینده مواردی از این دست به حداقل حالت ممکن برسد.

تشکری هاشمی با انتقاد نسبت به رانندگانی که در رانندگی عجول هستند، اذعان کرد: همچنین فرهنگ اشتباه وجود چراغ های چشمک زن در سیستم ترافیکی یکی دیگر از عارضه های جدی در ترافیک شهر است. این در حالی است که در هیچ جای دنیا موضوعی به نام چراغ چشمک زن برای عبور از تقاطع وجود ندارد لذا این موضوع خودساخته است. در تقاطع ها یا چراغ های زمان دار یا تابلوهای رعایت حق تقدم باید وجود داشته باشد. همچنین باید در ساعات شب که خیابان ها خلوت تر است مدت زمان چراغ های راهنمایی و رانندگی کوتاه شوند.

با شروع دولت یازدهم (تدبیر و امید)، مبارزه با فقر غذایی و رفع سوء تغذیه در بین خانواده‌های نیازمند در الویت‌های سیاست‌های رفاهی دولت قرار گرفت.

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری این طرح معرفی شد و این وزارتخانه متعهد به شناسایی خانواده‌های واجد شرایط را در این طرح گردید.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نوزدهم خرداد سال گذشته و در آستانه توزیع بسته‌‌های حمایت غذایی، اظهار داشت: این برنامه مطابق مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت غذایی از اقشار آسیب‌پذیر و برای مبارزه با فقر مطلق انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال 93، دولت برای انجام این طرح 2400 میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته تا آن دسته از افرادی که پروتئین و کالری مورد نیاز را در سر سفره‌هایشان ندارند بتوانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بسته حمایت غذایی دولت با سبد کالای عمومی متفاوت است چون هدف دولت از توزیع بسته‌های حمایتی، مبارزه با فقر است که در سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری هم ذکر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر مورد نظر دولت از سازمان‌های حمایتی شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر 7.5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول دریافت اولین بسته حمایت غذایی هستند.

ربیعی در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی دریافت بسته‌های حمایت غذایی، بیان داشت: مشمولان بسته‌های حمایت غذایی به صورت پیامک فراخوان و اطلاع‌رسانی می‌شوند ضمن اینکه از طریق مددکاران آنها هم اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این مرحله گوشت، مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما در بسته حمایت غذایی قرار داده شده که مشمولان می‌توانند از بین این اقلام تا سقف مصوب دولت اقدام به خرید کنند و هیچ عجله‌ای در این کار وجود ندارد.

ربیعی خاطرنشان کرد: افراد مشمول حمایت غذایی 4 ماه برای تحویل این بسته‌ها فرصت دارند بنابراین با خیال راحت و بدون عجله می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه دولت هر نفر 30 هزار تومان، خانوار دو نفره 60 هزار تومان و خانوارهای بیش از 2 نفر به ازای هر نفر اضافه‌تر 10 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.

ربیعی گفت: 6 هزار دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی در شبکه توزیع برای این کار در نظر گرفته شده و تمام امکانات برای انجام این کار مهیا شده است.

طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی سال گذشته در چند مرحله انجام شد که البته در مرحله نخست رقمی که برای تأمین بسته‌های امنیت غذایی از سوی وزارت رفاه اختصاص داده شده بود در مراحل بعدی آب رفت!

با آغاز سال 94، ربیعی از ادامه دار بودن طرح توزیع بسته امنیت غذایی  خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری نیز در چند نوبت اجرا خواهد شد.

علی ربیعی در تاریخ 23 آذر سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس‌، ضمن اشاره به دستور رئیس جمهور جهت توزیع بسته حمایت غذایی، اظهار داشت: بسته حمایت غذایی در میان افرادی که دچار فقر کالری دریافتی هستند، توزیع خواهد شد.

ربیعی بیان داشت: توزیع بسته حمایت غذایی، با هدف حمایت غذایی از گروه‌های هدف و مبارزه با سوء تغذیه و پیشگیری از کمبود پروتئین انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به توزیع بسته غذایی در این دوره، ادامه داد: در این مرحله علاوه بر کالاهای قبلی، پروتئین گوشتی در بسته حمایت غذایی لحاظ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: روال دریافت بسته حمایت غذایی همانند دوره‌های قبلی است و دریافت‌کنندگان قدرت انتخاب کالا را دارند.

ربیعی همچنین به توزیع کالاها در فروشگاه‌های طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌‌های قبلی کالاهای خود را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شارژ کارت‌های بسته حمایت غذایی، خاطر نشان کرد:طی برنامه ریزی شده کارت‌های مدنظر جهت دریافت بسته غذایی شارژ می‌شود.

وی گفت: توزیع سبد حمایت غذایی دولت با 100 میلیارد تومان افزایش از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، با گذشته چند هفته از وعده وزیر رفاه، هنوز خبری از توزیع نخستین بسته امنیت غذایی نیست و ظاهراً نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی همچنان باید منتظر بمانند.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi