سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

ویروس زیکا با بروز بیماری «میکروسفالی» یا «کوچک سری» ارتباط دارد؛ اختلالی در دستگاه عصبی که در نتیجه آن نوزادان با مغزی کوچکتر از حد معمول متولد می شوند.

اولین بار این بیماری در سال ۱۹۴۷ میلادی در اوگاندا دیده شد. اما این ویروس چگونه به آمریکای جنوبی رسیده است؟

دکتر لورا رودریگز، استاد اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در دانشكده بهداشت و پزشكي مناطق گرمسيري در لندن در این باره توضیح می دهد.

دکتر لورا رودریگز: «اینکه چرا این بیماری شروع به حرکت به دیگر نقاط کرده را نمی دانیم. چیزهای زیادی هست که هنوز نمی دانیم. اما این امکان وجود دارد که این ویروس نوعی جهش داشته باشد که باعث شده حرکت و انتقال آن به دیگر نقاط آسانتر شود و یک نوع سفر جهانی داشته باشد. مردم در حال حاضر بیش از گذشته سفر می کنند و اگر فرد مریضی از یک کشور به کشوری دیگر سفر کند و آنگاه پشه ای او را در کشور جدید نیش بزند، این بیماری می تواند منتقل شود.»

سوال: آیا تشخیص زیکا آسان است؟

دکتر لورا رودریگز: «در ابتدای همه گیریِ این بیماری در برزیل، مردم نمی دانستند چه تفاوتهایی بین این بیماری و تب دنگی وجود دارد. اکنون ما در این باره روشن تر شده ایم، مثلا جوشهایی که روی پوست ظاهر می شود. درحالیکه در مورد تب دنگی، شما برای دو روز بیمار هستید و سپس جوشها نمایان می شوند. در تب دنگی به ندرت خارش و چشمان قرمز دیده می شود.»

سوال: علت ابتلا به میکروسفالی چیست؟

دکتر لورا رودریگز: «ما به سرعت متوجه شدیم که نوزادان مبتلا به میکروسفالی، با مشکل کلسیفیکاسیون (جمع شدن کلسیم) در مغز مواجه می شوند. ما می دانستیم که چنین مشکلی به علت عفونت بوجود می آید. لیستی از انواع عفونتهایی که می تواند منجر به بیماریهای مادرزادی و میکروسفالی شود، وجود دارد. با ظهور این بیماری در کودکان، ما این لیست را بررسی کردیم اما مشخص شد که هیچکدام از آنها منجر به میکروسفالی نشده و نوعی عفونت جدید عامل این بیماری است. زمانی که میکروسفالی تشخیص داده می شود، دیگر به مغز آسیب وارد شده و ساختار مغز از بین رفته است. به همین دلیل نمی توان آن را دوباره ترمیم کرد.»

سوال: آیا درمانی وجود دارد؟

دکتر لورا رودریگز: «در این زمینه تحقیقاتی در حال انجام و این سوال مطرح است که آیا می توان یک نوع آنتی ویروس برای محافظت در برابر این عفونت بوجود آورد یا خیر. آنتی ویروسی که بتوان به مادران بارداری که احتمالا آلوده شده اند داد تا احتمال انتقال این بیماری به نوزاد کاهش یابد. این یک احتمال پژوهشی است و برای دادن پاسخ به چنین پرسشی اکنون خیلی زود است.»

وز سوم جشنواره فجر در کاخ مردمی پردیس ملت در حالی سپری شد که هر دو فیلم سودای سیمرغ اکران شده «مالاریا» و «رسوایی 2» هم روی فرش قرمز نصفه و نیمه بودند و هم نظر تماشاگران را جلب نکردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در روز سوم جشنواره تنها گروه و بازیگران فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» بودند که در مراسم فرش قرمز حضور پیدا کردند. البته مهناز افشار و علی مصفا به دلیل ترافیک سنگین دیرتر از برگزاری مراسم فرش قرمز به پردیس ملت رسیدند، اما نهایتا فیلم را با مردم دیدند و سپس با آن‌ها گفت‌وگو کردند.

* حمیدرضا قربانی، کارگردان فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» روی فرش قرمز فیلمش در کاخ مردمی جشنواره گفت: از محمود رضوی تشکر می‌کنم که بعد از 24 سال فعالیت در حوزه دستیاری کارگردان و تدوین، امکان ساخت اولین فیلم‌ام را فراهم کرد. وی تصریح کرد: من هم مانند دیگر همکارانم، این فیلم را به خانم معتمدآریا تقدیم می‌کنم.

* دومین فرش قرمز کاخ مردمی جشنواره در روز سوم به فیلم «مالاریا» اختصاص داشت. این مراسم اگرچه بسیار شلوغ بود، اما نه پرویز شهبازی به عنوان کارگردان و نه ساعد سهیلی به عنوان بازیگر اصلی فیلم به کاخ مردمی نیامدند. همین اتفاق باعث شد که فرش قرمز این فیلم زودتر از فیلم‌های دیگر تمام شود و البته مردم نیز در گفت‌وگوهای میان خود، از این اتفاق گله کنند.

همچنین مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم، آزاده نامداری و همسرش، ساغر قناعت و چند نفر دیگر از عوامل این فیلم حدود 40 دقیقه دیرتر از زمان مقرر به پردیس رسیدند. البته در این زمان کم هم آزاده نامداری و همسرش سوژه اصلی عکاسان و مردم بودند.

* سومین فرش قرمز نیز برای «رسوایی 2» بود که بدون حضور محمدرضا شریفی‌نیا و اکبر عبدی برگزار شد. گفته شد که شریفی‌نیا به دلیل فیلمبرداری فیلم جدید و عبدی به دلیل کسالت در مراسم فرش قرمز حضور نیافته‌اند.

* مسعود ده‌نمکی در جمع مخاطبان فیلمش در کاخ مردمی گفت: «رسوایی 2» یک تجربه جدید و نسبت به کارهای قبلی‌ام متفاوت است. امیدوارم که مردم این فیلم را با فیلم‌های قبلی مقایسه نکنند.

وی سپس در پاسخ به سوالی درباره احتمال ساخت «رسوایی 3» بیان کرد: فکر نمی‌کنم «رسوایی 3» را بسازم، اما اول باید واکنش مردم را به «رسوایی 2» ببینم.

* سیدمحمود رضوی، حمیدرضا قربانی، مسعود ده‌نمکی، فخر‌الدین صدیق‌شریف و امیر نوری از جمله افرادی بودند که دفترچه یادبود کاخ مردمی جشنواره را امضا کردند.

* علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی میهمان ویژه روز سوم کاخ مردمی جشنواره فجر بود که به تماشای فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» نشست. او دفتر یادبود کاخ مردمی پردیس ملت را نیز امضا کرد.

* سعید راد و علیرضا امینی به دیدن «مالاریا»ی پرویز شهبازی در کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر نشستند.

«حامد بهداد» هم به ساعت برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم های جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «هفت ماهگی» با ژست‌های طنزآمیز حامد بهداد برای عکاسان، مزه پراکنی‌های این بازیگر و البته اعتراض او نسبت به ساعت برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های جشنواره برگزار شد.

در آغاز این نشست که ساعت 11 روز پنجشنبه (15 بهمن ماه) در تالار سعدی کاخ جشنواره برگزار شد، حامد بهداد خطاب به خبرنگاران و عکاسان حاضر در جلسه گفت: نمی‌فهمم چرا شما عکاسان و خبرنگاران محترم حاضر می‌شوید این ساعت به نشست پرسش و پاسخ بیایید؟! برگزاری نشست در این ساعت از روز برای خبرنگاران و عکاسان مثل برده‌داری است!

او خطاب به برگزارکنندگان جشنواره افزود: لطفا دیگر در این ساعت‌ها نشست نگذارید.در ادامه هاتف علیمردانی، نویسنده و کارگردان این فیلم با قدردانی از بازی بهداد در فیلمش گفت: اگر حامد نبود، این فیلم را نمی‌ساختیم، چون این فیلم به شدت وابسته به بازی اوست.

وی با اشاره به حادثه تصادف باران کوثری، دیگر بازیگر این فیلم که همزمان با پروسه فیلمبرداری این اثر رخ داد، اضافه کرد: خیلی عجیب است که هر پایانی برای فیلمنامه‌ام می‌نویسم، عینا در واقعیت رخ می‌دهد. فیلمنامه این فیلم از آغاز چنین پایان‌بندی داشت و تصادف باران، تغییری در آن ایجاد نکرد. روزی که متوجه تصادف او شدم، باور ‌می کردم این اتفاق در واقعیت رخ داده و تنها دغدغه‌ام این بود که باران جان سالم به در ببرد که خوشبختانه چنین شد.

در ادامه سخنان او حامد بهداد گفت: باران دختر چغر و محکمی است. اگر شناختی را که من از او دارم، شما هم می‌داشتید، از اول می‌دانستید که او جان سالم به در می‌برد.

علیمردانی در پاسخ به پرسشی درباره ممیزی فیلم بحث خیانت که در آن مطرح شده است، توضیح داد: ممیزی فیلم انجام شده است. به قول حامد بهداد همه ما درگیر یک رئالیسم کثافت اجتماعی هستیم. جامعه ما در حال پوست‌اندازی است و در تقابل بین سنت و مدرنیته گرفتار است که محصولش آدم‌های تازه به دوران رسیده‌ای هستند که نمی‌توانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. در این وضعیت، خیانت بخش کوچکی از قصه ماست و همه آن نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم که پیش از این در فیلم «کوچه بی‌نام» با علیمردانی همکاری داشته است، گفت: در این دو فیلم حرف‌های نسل جوان را مطرح کردیم و خیلی دوست دارم فیلم سومی هم بسازیم، اما میزان ممیزی که به این فیلم خورد، ریسک ساخت فیلم سوم را خیلی بالا می‌برد، اما در هر حال همیشه دوست دارم از نسلی بگویم که تحت فشار رانت اقتصادی ضربه می‌خورد.در ادامه باران کوثری، دیگر بازیگر فیلم در پاسخ به پرسشی درباره تصنعی بودن گریمش در صحنه تصادف فیلم توضیح داد: خوشبختانه تصادف من در واقعیت زمانی رخ داد که در نیمه دوم فیلمبرداری بودیم. از ارزش کار گریمور فیلم چیزی کم نمی‌کنم، اما صحنه تصادف فیلم کاملا چهره خودم است که بعد از تصادفم در واقعیت به آن حالت درآمده بود.

حامد بهداد هم در تکمیل این توضیحات افزود: صورت باران خیلی بدجور ضربه خورده بود و همه ما خیلی متاسف شدیم، اما فکر کردیم حالا که این فیدبک را دارد، در فیلم از همین چهره طبیعی‌اش استفاده کنیم. شاید بهتر بود کمی دست می‌بردیم و تعدیلش می‌کردیم.

افشین عزیزی، آهنگساز این فیلم هم با ابراز تاسف از کیفیت پخش صدای فیلم در برج میلاد افزود: دیشب همزمان با پخش فیلم اتفاق خیلی بدی در صدای آن افتاد و این اتفاقات زحمات گروه سازنده را هدر می‌دهد.

در تایید او علی علایی، مدیر جلسه نیز افزود: متاسفانه همیشه این مشکلات را در برج میلاد داریم و پخش بعضی از فیلم‌ها مثل یک فاجعه بود.

در این نشست محسن بیگ آقا، منتقد جلسه نیز نکات کوتاهی را درباره فیلم بیان کرد.

فرشته صدر عرفایی بازیگر، کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس، محمود خرسند صدابردار، امیر ادیب پرورف تدوین‌گر نیز در این نشست حضور داشتند و نکاتی کوتاه را درباره همکاری خود با ساخت این فیلم بیان کردند.

در تمام مدت زمان برگزاری این نشست حامد بهداد به آرامی با عکاسان گپ می‌زد و برایشان ژست می‌گرفت. او در طول نشست هم با دیگر عوامل فیلم شوخی می‌کرد. بعد از پایان نشست و هنگام گرفتن عکس یادگاری هم به عکاسان گفت: یک عکس ویژه برایتان دارم و پس از آن ژست‌های بسیار طنزآمیزی مقابل دوربین عکاسان گرفت.

فیلم «هفت ماهگی» شامگاه 14 بهمن ماه در کاخ جشنواره با حضور جمع زیادی از تماشاگران اکران شد.

انتهای پیام

جاناتان یئو یک هنرمند بریتانیایی است که پرتره هایش طرفداران زیادی دارد. نمایشگاهی از پرتره های این نقاش معاصر که طیفی از چهره های سیاسی و ستاره های مشهور هالیوود از جمله کارا دِلِوین، بازیگر بریتانیایی را نیز در بر می گیرد، در موزه تاریخ ملی دانمارک برپا خواهد شد.

هنرمند کوشش کرده راههای گوناگون به تصویر کشیدن چهره یک فرد را در آثار اخیر خود برجسته کند. او بیشتر توضیح می دهد: «وقتی افرادی را انتخاب می کنید که راحت می توانند شما را به اشتباه بیندازند کار سخت می شود، به ویژه در مورد خواننده ها… موسیقیدان ها، بازیگرها و سیاستمداران سوژه های آسانی نیستند. از این نظر، بسیاری از کارهای قبلی من نقاشی کردن چهره یک نفر و تلاش برای نشان دادن ویژگی هایش در همان یک پرتره بود. اما همیشه با خودم می گفتم اگر عکس این شیوه را پیاده کنم هم جالب می شود. یعنی به جای یک سری تصویر منفرد از یک فرد، سوژه را بارها و بارها تکرار کنم.»

به لطف شبکه های اجتماعی و پیشرفت در صنعت عکاسی، هر روز تعداد بیشتری عکس از جمله پرتره های سلفی در فضای مجازی منتشر می شود، نکته ای که نوع نگاهها به هنر پرتره کشی را نیز تحت شعاع قرار داده است.

جاناتان یئو در این باره می گوید: «در برهه ای از زمان هستیم که هم آفریننده اثریم و هم مصرف کننده آن. به راحتی می توانیم عکسمان را دستکاری و آنرا به دیگران عرضه کنیم. به ویژه پرتره های سلفی که هر روز در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشته می شوند. تصاویر متعددی از چهره افراد را می بینیم ولی دیگر مثل زمانی که از راهی ساده و مستقیم به آنها می نگرستیم، به آنها نگاه نمی کنیم.»

جاناتان یئو در طول بیست و پنج سال پیشینه حرفه ای خود، پرتره افراد مشهوری را کشیده. از نیکل کیدمن بازیگر گرفته تا تونی بلر سیاستمدار و ملاله یوسف زی، برنده جایزه نوبل.

نمایشگاه پرتره های این هنرمند بریتانیایی از بیستم مارس آغاز و تا سی ام ژوئن ادامه خواهد داشت.

کارگردان سریال «معمای شاه» این مجموعه را روایتی از تاریخ دوره پهلوی براساس اسناد منتشر شده از خودِ پهلوی‌ها عنوان کرد و گفت: ادعایی ندارم که کار بی‌عیب و نقص انجام داده‌ام. «معمای شاه» مانند هر اثر دیگری قابل نقد است، اما توقع این است که منتقدان صرفا براساس شنیده‌ها به قضاوت کار نپردازند و پس از تماشای اثر درباره‌ی آن اظهارنظر کنند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون و رادیو ایسنا، محمدرضا ورزی، کارگردان «معمای شاه» در همایش «معمای پهلوی» با توصیف سریال «معمای شاه» به عنوان درامی جمع‌وجور گفت: سینما ویترین تاریخ نیست و ما در سریال «معمای شاه» به جای انعکاس جزء به جزء مسائل تاریخی، صرفا برخی جریان‌های مهم را واکاوی و دنبال کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به حضور خانواده «دکتر وزیری» در داستان این امر را با هدف قرار‌ دادن خانواده‌ای تحلیل‌گر در سریال عنوان کرد و گفت: نقش این خانواده تحلیل مسائل اجتماعی این دوره است و البته به دنبال این نبودیم که به واسطه برخی جذابیت‌های داستانی از شخصیت‌های این خانواده بهره‌ فراوان بگیریم که اگر چنین قصدی داشتیم می‌توانستیم شخصیت «امیرمسعود» را پررنگ‌تر کنیم و حضورش را در داستان بیشتر کنیم تا داستان جذاب‌تر شود. بنابراین این اتفاق نیفتاده، چون سریال «معمای شاه» قصه محمدرضا پهلوی و زندگی اوست و باید داستان در این موضوع متمرکز باشد.

کارگردان سریال «معمای شاه» در ادامه مهم‌ترین بخش این سریال را حضور شخصیت‌هایی همچون شهید نواب صفوی، آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری و ... عنوان کرد و درباره‌ی این موضوع که تصویر غالب ارائه شده از محمدرضا شاه در این سریال چگونه است؟ گفت: درباره برخی شخصیت‌های تاریخی تصویر غالب در ذهن مخاطب وجود دارد؛ به عنوان مثال درباره شخصیت هیتلر ممکن است خدمات فراوانی از او ارائه شده باشد، اما ذهنیت عامه جهان نسبت به او منفی است. درباره محمدرضا نیز این مساله صدق می‌کند، البته برخی معتقدند محمدرضا شخصیت مثبتی بود، اما اگر چنین بود به چه دلیل انقلاب صورت گرفت؟

ورزی در ادامه با طرح این سوال که آیا انقلاب ایران شورش یا کودتا بوده است، در پاسخ به این ابهام که این روزها در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: انقلاب ایران حرکتی تحت رهبری واحد امام خمینی (ره) بود که در ادامه برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز برای بهره‌برداری وارد این جریان شدند.

کارگردان «معمای شاه» همچنین با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها در شبکه‌های مجازی درباره‌ی این مطلب که عدم حمایت آمریکا از محمدرضا شاه باعث پیروزی انقلاب شد، به تکذیب این موضوع پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها تا روز 22 بهمن‌ماه برای ثابت کردن انقلاب مردم ایران تلاش و حتی عملیاتی به نام کورتاژ را برای ساقط کردن انقلاب طراحی کردند که جزییات این عملیات در سریال «معمای شاه» به تصویر کشیده شده و در آینده شاهد آن خواهید بود.

***

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام دهه فجر همایش «معمای پهلوی» با حضور روحانیون و طلاب مختلف مدارس دینی شهرستان قم صبح امروز (پانزدهم بهمن‌) در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد. در این مراسم یعقوب توکلی، عضو هیات علمی و مدیر گروه دانشگاه معارف اسلامی، دکتر موسی حقانی مشاور پژوهشی، منصور براهینی مشاوره پروژه، محمدرضا ورزی کارگردان «معمای شاه» و محمدعلی نجفی بازیگر نقش قوام‌السلطنه در این سریال به طرح دیدگاه‌های خود درباره «معمای شاه» پرداختند.

براساس این گزارش همایش معمای پهلوی از سوی حوزه علمیه قم، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و سازمان هنری - ورزشی شهرداری قم برگزار شد.

 

کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا فیلم را با لابی‌ وارد بخش سودای سیمرغ کرده است؟ گفت: فیلم ما با هفت رأی اعضای هیأت انتخاب وارد جشنواره شده و ما اصلا زورمان نمی‌رسد که به جایی فشار بیاوریم و کسانی هم که در هیأت انتخاب هستند فشارپذیر نیستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، «محمدحسین مهدویان»، کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» که در نشست خبری این فیلم در روز چهارم جشنواره شرکت کرده بود درباره حساسیت‌های موجود پیرامون ساخت این فیلم اظهار کرد:‌ این حساسیت‌ها کمابیش وجود دارد و بخشی نیز خط قرمز‌هایی است که ما در ذهن‌مان درست کرده‌ایم. تجربه کار قبلی من درباره شهید باقری نشان داد که می‌شود سراغ این موضوعات رفت. اعتمادی هم که به من شد تا حدی به خاطر فیلم قبلی بود و از طرف دیگر تهیه‌کنندگان این آثار هم دوست دارند از موضوعات تازه در زمینه دفاع مقدس صحبت شود. گاهی ما فیلمسازان خودمان در انتخاب موضوعات محتاط هستیم.

«مهدویان» درباره پرداختن به شخصیت احمد متوسلیان نیز توضیح داد: شخصیت‌پردازی ما مبتنی بر واقعیت بوده و سعی کرده‌ایم صادقانه به طرف این شخصیت برویم.

وی درباره واکنش خانواده احمد متوسلیان درباره این فیلم نیز گفت: هنوز فیلم را به آنها نشان نداده‌ام و واکنش آن‌ها را دریافت نکرده‌ام، اما امیدوارم آن‌ها هم راضی باشند.

کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مردم از فیلم خوش‌شان نیامده و به احترام احمد متوسلیان در سینما مانده‌اند، گفت: وقتی از مردم حرف می‌زنیم، باید بدانیم از چه کسانی حرف می‌زنیم. هر کسی نباید نظر خود و اطرافیانش را به مردم تعمیم دهد. هربار که مردم در 9 دی یا 25 خرداد راهپیمایی می‌کنند و حتی اپوزیسیون خارج از کشور هم دم از مردم می‌زنند. اما باید بدانیم که جامعه از طیف‌های مختلفی تشکیل شده است. مخاطب حق دارد از فیلم من خوشش نیاید، اما خوشحالم که هیأت انتخاب این‌طور فکر نمی‌کند.

مهدویان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این فیلم مستندگونه را با لابی‌گری وارد بخش سودای سیمرغ کرده‌اند، گفت: ما کاملا قانونی به جشنواره راه پیدا کردیم و اصلا زورمان نمی‌رسد به جایی فشار بیاوریم و کسانی هم که آنجا هستند فشارپذیر نیستند و فیلم ما با هفت رأی از طرف هیأت انتخاب و در شرایط کاملا طبیعی وارد جشنواره شده است.

او همچنین در واکنش به اینکه این فیلم یک مستند داستانی است و باید در بخش سینما حقیقت شرکت می‌کرد، گفت: مستند داستانی اصلا چه هست؟ من نمی‌دانم شما درباره چه حرف می‌زنید. در سینما گونه‌های تلفیقی زیادی وجود دارد و چه کسی گفته این فیلم مستند داستانی است. فیلمی که حتی یک فریم عکس مستند در آن استفاده نشده، اگر به بخش سینما حقیقت هم ارائه می‌شد آن‌ها نمی‌پذیرفتند.

این کارگردان درباره احتمال ساخت فیلمی درباره امام موسی صدر و حضور نابازیگران در فیلم فعلی‌اش گفت: تا به حال چند بار این سوال از من شده و برایم خیلی جالب است. اگر شرایطش پیش بیاید، شاید چنین فیلمی هم بسازیم. بچه‌هایی که در فیلم ایفای نقش کردند هیچ‌کدام نابازیگر نبودند و همگی از تئاتر آمده‌اند.

در ادامه هادی حجازی‌فر، بازیگر و کارگردان تئاتر که در این فیلم نقش احمد متوسلیان را بازی می‌کند درباره این فیلم گفت: علیرغم تردید‌هایی که داشتم این نقش را پذیرفتم؛ اما فکر نمی‌کردم اینقدر سخت باشد. هر روز بیش از سه ساعت گریم روی صورت من انجام می‌شد و یک ساعت هم پاک کردن آن‌ها طول می‌کشید. از طرفی گویا آقای متوسلیان اصلا روی سطح صاف راه نرفته است و من هم آمادگی بدنی بازی در این شرایط را نداشتم.

حجازی‌فر ادامه داد: سختی دیگر این نقش این بود که من هیچ نمونه‌ای برای الگوگیری در ایفای این نقش نداشتم و فقط به اطلاعاتی که به من داده شد استناد کردم. پیش از اینکه برای فیلمبرداری به کردستان برویم، می‌گفتند احمد متوسلیان آنجا خیلی محبوب است اما من باور نداشتم تا وقتی که همرزم‌های او مرا دیدند و کاملا باور کردند، اما تا گریم‌هایم را پاک کردم مرا رها کردند و رفتند.

در این نشست همچنین محمدرضا شجاعی به عنوان طراح صحنه و لباس این فیلم درباره همکاری‌اش در فیلم «ایستاده در غبار» گفت:‌ من با کارگردان‌های مختلف، فیلم جنگی زیاد کار کرده‌ام اما آقای مهدویان در کار خودش مجتهد است و پژوهش‌های زیادی انجام داده و ما در کار طراحی تماما متکی به اطلاعاتی بودیم که او در اختیار ما می‌گذاشت و کمتر به تجربه خودمان از جنگ رجوع کردیم.

شجاعی درباره ویژگی‌های فیلم «ایستاده در غبار» نیز گفت: این فیلم از نظر من دو ویژگی مهم داشت؛ یکی اینکه محتوای آن بیش از اینکه رویکرد تجلیل داشته باشد رویکرد تحلیلی داشت و دیگر اینکه پروسه فیلم‌برداری تنها در 50 جلسه انجام شد که خود یک نقطه قوت است.

همچنین در این نشست امیر بنان به عنوان جانشین تهیه‌کننده درباره اکران آن در گروه هنر و تجربه گفت: با توجه به بازخوردهایی که دریافت کرده‌ایم، قصد داریم این فیلم را در سطح گسترده‌تری به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، در نشست نقد و بررسی فیلم «ایستاده در غبار» که صبح امروز 15 بهمن‌ماه در محل کاخ جشنواره برگزار شد، علی علائی اجرای برنامه را بر عهده داشت و پوریا ذوالفقاری به عنوان منتقد،‌ سجاد پهلوان‌زاده تدوین‌گر فیلم،‌ امیرحسین هاشمی و ابراهیم امینی نیز از عوامل فیلم در حضور داشتند.

 

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi