سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

برنامه ها و مداخلات مرمتی'، حفاظت

معماری و طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی بناهای موجود موضوع گستردهای است که از قراردادن ساده ی اشیایی که در کمتر از چند ساعت صورت میپذیرد تا کار وسیع و دشوار بازسازی یک بنای ثبت شده را در بر می گیرد. عملی حفاظت یک بنای تاریخی کاری در امتداد گذشته به شمار می آید. آن کار ارزش آنچه پیشتر ساخته شده را تشخیص می دهد و ارتباط با گذشته که از سایر روشها ممکن نبوده است قابل درک می سازد. آن گونه که معمار و آکادمیسین این رشته جورج

 
برنامه ها و مداخلات مرمتی'، حفاظت
 معماری و طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی  بناهای موجود موضوع گستردهای است که از قراردادن ساده ی اشیایی که در کمتر از چند ساعت صورت میپذیرد تا کار وسیع و دشوار بازسازی یک بنای ثبت شده را در بر می گیرد. عملی حفاظت یک بنای تاریخی کاری در امتداد گذشته به شمار می آید. آن کار ارزش آنچه پیشتر ساخته شده را تشخیص می دهد  و ارتباط با گذشته که از سایر روشها ممکن نبوده است قابل درک می سازد. آن گونه که معمار و آکادمیسین این رشته جورج سیلوتی در مقاله اش با عنوان «قلمروهای تعاملی » می گوید ساختمان ها می توانند تنها آثار ثبت شده ای باشند که ما ; دورانهای خاص تاریخی داریم: «یا علم به خطر شناخته شدن به عنوان یک دم متعصب می گوییم که حتی در ادوار تاریخی، مدرک مکتب\ در دستز سن نبوده و ساختمان ها داناهای یادمالی، ساختمان های بومی، و اثر عمومی) متون مهمی هستند که اغلب اولین و بادوام ترین تاثیر یک فرهنگ را در اختیار ما قرار می دهد.» کار با یک ساختمان موجود الزاما نیازمند آن است که طراح متناسب با ارزش و موقعیت آن چیزی که اکنون در سایت وجود دارد پاسخی بیابد. رویکردهای متفاوتی در نحوه مواجهه با یک بنای اصیل وجود دارد، و رویکرد انتخابی مبتنی بر ارزش فرهنگی آن بنا (شامل آن که آیا این بنا در فهرست آثار ملی ثبت شده است)، رویکرد کارفرما ووضعیت ان سازه می باشد. حفاظت، اصطلاحی است که برای بیان بسیاری از رویکردهای متفاوت استفاده می شود اما ممکن است که بیشتر به دسته بندی آنها بپردازد. مداخلات مرمتی، بنا را با هر شرایطی که دارد نگاه می دارد، خواه ویرانه باشد یا نه. دار این کار دسعی می شود تا از ویرانی بیشتر ساختمان جلوگیری شده و بنا حالت من و پایداری را پیدا کند، ولی قصد بر آن نیست که بنا به حالت اولیه خود بازگشته و یا با نیازهای مدرن خود را منطبق سازد. کار مرمت بنا، ارزشی را به وضعیت موجود بنا می دهد و فهم تاریخی آن را آسان می کند. به عنوان مثال می توان از یک بنای تاریخی که در حالت ویرانه حفظ شده است یاد کرد. برنامه مرمت، فرآیند بازگرداندن بنا به حالت اولیه خویش است؛ این امر اغلب مستلزم بهره گیری از مصالح و تکنیکهایی است که از دوره اصلی ساخت نشات گرفته است. این فرآیند تلاش دارد تا سیمای اصلی ساختمان را دوباره سازی کند و علیرغم قرن ها استفاده، سیمای آن را همچون روز اول بازسازی نماید. به عنوان مثال، در یک کلیسا، می تواند مرمت های فراوانی صورت گیرد، مرمت هایی که ماهیت و فرم ساختمان را تغییر نمی دهد اما عمر مفید آن را طولانی تر می کند. نوسازی فرآیند دوباره سازی و بهروز کردن بنا است، به عنوان مثال یک قصر و یا خانه اعیانی بزرگ ممکن است بدون ایجاد تغییرات گسترده برای زندگی متناسب با قرن بیست و یکم طراحی و آماده شود. بازطراحی فرایند اماده سازی یک ساختمان برای کاربردی جدید است. این کار ممکن است مستلزم ایجاد تغییرات فراوانی در بافت و عملکرد بنا باشد. گاهی اوقات ممکن است که از دو روش به طور همزمان استفاده شود. موزه کلیسای جامع در لوکای ایتالیا،
-
تعدادی بناهای کوچک را در بردارد؛ یک خانه شهری مربوط به قرن سیزدهم، یک کلیسای قرن شانزدهم و یک انبار از قرن هفدهم. این بناها پیش از انکه طراح پيترو کارلو پلگرینی آنها را از طریق ایجاد یک مسیر پیاده که از درون آنها و میان آنها می گذشت باز طراحی نماید، به دقت به حالت اولیه بازگردانده شده بود. این طرح موجب می گردید تا ساختمانها با یکدیگر پیوند خورند. نگرش به حفاظت ساختمانهای موجود در طول قرن گذشته به شدت تغییر کرده است. پیشنهاد اصلی منشور آتن که در ۱۹۳۱ تدوین گردید، این بود که هرگونه برنامه مرمتی می بایست پایبند به وضع موجود بنا باشد، بدون توجه به سبک یا دوره زمانی، و اینکه هر تغییر یا اصلاحی می بایست خود را از وضعیت اصیل بنا متمایز دارد. این منشور پیشنهاد می کرد که مدارک مرمتی می بایست در طرح آشکار شده باشد. این کار اهداف خوبی را دنبال می کرد: مرمت تاریخ، به گونه ای که گیج کننده و یا مخدوش کننده نباشد، و تاکید بر اهمیت حفاظت نسبت به مداخلات مرمتی، این منشور در عکس العمل به رویههای مطرح آن زمان شکل گرفته 5 ، بود ارویههایی که گستره متنوعی را در بر میگرفت بازگرداندن بنا به وضعیت اولیه که تمام شواهد دورههای مختلف را پاک می کرد تا به روز کردن یک بنا که آن را به سبک معاصر بازطراحی می نمود.
امضاء کنندگان این منشور هرگونه تقلید تاریخی را مردود دانسته و بر این نکته تاکید داشتند که مداخله در محوطه های تاریخی می بایست با زبان معمارانه مدرن صورت پذیرد. مشکل چنین رویکردی آن است که سازه های مدرن اجرا شده حالتی سازش ناپذیر با بنای موجود پیدا می کنند و از این رو اغلب بر ان غلبه یافته و سبب کمرنگ شدن شکل اصیل ساختمان می شوند. معمار ایتالیایی کارلو اسکارپا طلایه دار رویکرد دیگری بود که از منشور آتن تبعیت نمی کرد و روشی را مبتنی اسکارپا این بود که تمامی سرنخهای مورد نیاز برای بازطراحی را از بنای موجود به دست آورد، این سرنخها با توجهی خاصی به مقیاسی، نور، شکل و حرکت پیدا می شود بخشی تحلیلی، و بخشی نیز متکی به ساخت و سازهای جدید بود. دلیل پذیرش تدریجی حفاظت در این زمان، مربوط به تصوری است که فرسایش شهرها را مرتبط با معماری مدرن می داند. توسعه قوانین حفاظت دار آمریکا توسط قانون مرمت بناهای ملی و تاریخی ۱۹۶۶ و در انگلستان از طریق قانون تسهیلات شهری ۱۹۶۷ مسئولین را در شهرهای بزرگ و کوچک ترغیب می کرد که محدوده های حفاظتی را تعیین کنند، تا از این طریق هویت محیط شهری حفظ شود.

موضوعات بین رشته ای

موضوعات بین رشته ای مطالعه فضاهای داخلی و معماری و دکوراسیون داخلی و بازسازی و مبلمان اداری داخل سازمانی گرفتار فهم نادرست، فرض های غلط، و حدس و گمان است. یکی از دلایل این امر را می توان دشواری تشخیص ویژگیهای بنیادین اصلی این حوزه برشمرد. طراحی داخلی اغلب به عنوان یک رشته مرکب شناخته می شود، که با سایر حرفه های مرتبط با طراحی فضا و یا طراحی اشیاء هم پوشانی دارد. این مساله تا حدی ریشه در تاریخ دارد و به پیدایش این رشته از طراحی مبلمان اداری و صنایع دستی و نقاشی باز می گردد، و تا حدی نیز معلول ارتباط آن با رشته معماری و فضاسازی و نیز ارتباط

 
موضوعات بین رشته ای
 مطالعه فضاهای داخلی و معماری و دکوراسیون داخلی و بازسازی و مبلمان اداری داخل سازمانی  گرفتار فهم نادرست، فرض های غلط، و حدس و گمان است. یکی از دلایل این امر را می توان دشواری تشخیص ویژگیهای بنیادین اصلی این حوزه برشمرد. طراحی داخلی اغلب به عنوان یک رشته مرکب شناخته می شود، که با سایر حرفه های مرتبط با طراحی فضا و یا طراحی اشیاء هم پوشانی دارد. این مساله تا حدی ریشه در تاریخ دارد و به پیدایش این رشته از طراحی مبلمان اداری  و صنایع دستی و نقاشی باز می گردد، و تا حدی نیز معلول ارتباط آن با رشته معماری و فضاسازی و نیز ارتباط با ان بنایی است که می بایست مرمت گردد. معماری و دکوراسیون داخلی معمولاً با کار بر روی ساختمانهای جدید و طراحی در یک زمینه خالی شناخته می شود، در حالیکه معماری و دکوراسیون داخلی با طراحی در یک زمینه موجود شناخته می شود خواه یک بنای قدیمی باشد و یا یک سازه بازسازی شده. از این منظر می توان معماری را رشته ای آرمانگرا به شمار آورد،زیرا که دارای اهداف بلند مدت و بی زمان می باشدو اغلب در جستجوی آفرینش ساختمانهایی است که در ازمون زمان باقی بمانند، ساختمانهایی که در یک زمینه ی بکر و ساخته نشده احداث می گردند. از سوی دیگر، فضاهای داخلی اغلب برای استفاده های کوتاه مدت طراحی میشوند، برخی از اوقات طراحی داخلی با هدف ایجاد تنوع در سبک یا نیازهای موقتی کارفرمایان شکل می گیرد. کسانی که معمولاً به فضاهای فروشگاهی جدید، دفاتر، نمایشگاهها و یا فضاهای استراحت نیاز دارند. مطالعه فضاهای داخلی ارتباط نزدیکی با معماری و مباحثی نظیر حفاظت، مداخلات مرمتی، برنامه های مرمتی و پایداری دارد.هنرینستالیشن وهنرلند موضوعاتی هستند که از نظر تحلیل و تامل در موقعیت موجود در یک ردیف قرار می گیرند. از طراحان داخلی انتظار میرود که از طراحی محصول، طراحی صنعتی، طراحی نمایشگاه و موزه و طراحی مبلمان اداری اطلاعاتی داشته باشند، زیرا که
انها می بایست دار اغلب موارد اشیاء مختلفی را در طرح خود جای دهند. موضوعات طراحی دوبعدی همچون گرافیک، طراحی الگوهای سطح، و طراحی پارچه نیز درمحدوده طراحی داخلی قرار دارند.
یکی دیگر از رشته های خلاقانه، طراحی صحنه است، طراحی صحنه برای اجرای یک نمایش از آنجا که معمولاً در فضای داخلی رخ میدهد، و دارای سایت مشخص و کنترل شده، و با کاربردی موقتی است همانند طراحی داخلی به شمار می آید. سایر ارتباطات بین رشته ای با نوع کاربری هایی که در هنگام استفاده مجدد از فضا برای آن فضا پیش بینی می شود پدید میآید. برخی از این ارتباطات متداول تر از بقیه می باشند. مثلا مرمت اثار نقاشی ارتباط مستقیمی با طراحی داخلی ندارد با وجود اینکه ترجمه یا تفسیر مصالح تاریخی بکار رفته بر بوم نقاشی بی ارتباط با دوباره استفاده کردن از کالبد یک ساختمان موجود نیست. موسیقی و تفسیر یک متن موسیقی همانند تفسیر دوباره یک بنا می باشد. هر کدام از این حرفه ها، انچه که موجود است را تحلیل و ترجمه کرده و دوباره از آنها استفاده می کند. از آنجا که رویکرد و حساسیتهای خاصی هنرمندان و طراحان هر یک از رشتههای مذکور ممکن است شبیه کار طراح داخلی باشد، مطالعه آنها بی ارتباط با طراحی داخلی نیست. طراح یا معمار داخلی اغلب به صورت مشترک با طراحانی از سایر رشتهها کار می کند. آنها بیشترین همکاری را با معماران دارند، پس از آن می توان از همکاری با معمار مرمت کار ابنیه، طراح گرافیک، طراح محصول، و طراح نورپردازی نام برد. کار طراح داخلی با مهندسین سازه، برق، و مکانیک نیز مرتبط می باشد.
مطالعه فضاهای داخلی، یک فعالیت بین رشته ای است یک حرکت انرژی زا بوده که دست طراح リ باز نموده و فعالیتی نیست که ملزم به رعایت قواعد و محدودیت بسیاری از رشته های دیگر باشد.
تطبیق
طراحان داخلی معمولاً جهت طراحی با دو نوع فضامواجه می باشند. اولين نوع از این فضاها، یک بنای موجود می باشد. طراح قبل از ارایه هر گونه راهبردی برای ایجاد تغییر در این بنا، کلیه فضاهای داده شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. دسته دوم، ساختمانهایی هستند که هنوز اجرا نشده اند. در این موارد، طراح می بایست مقاصد معمار را قبل از ارایه پیشنهاد خویش شناسایی نماید. این مساله ممکن است مستلزم چیزهایی بیش از شناخت سازه، موقعیت بازشوها، و مصالح باشد؛ بلکه می تواند درک رویکرد نظری معمار را در بر گیرد. اگر این گفتگو از ابتدای فرآیند طراحی صورت پذیرد، معمار و طراح داخلی می توانند یک ارتباط دو سویهای مناسبی را به وجود آورند، ارتباطی که موجب میگردد تا درون و بیرون ساختمان پا به پای یکدیگر شکل گیرند. تطبیق یا بازطراحی، فرآیند تغییر و تطبیق کامل یک ساختمان می باشد. بیشترین تغییر در استفاده یا کاربری اصلی بنا صورت می پذیرد، و این تحول اغلب نیازمند تغییراتی چشمگیر می باشد. اغلب، این تغییر شامل ایجاد اتاقهای جدید، پدید آوردن مسیرهای ارتباطی، و ایجاد اصلاحات اساسی در ارتباط بین فضاهای خاصی می باشد. همچنین از این فرآیند با عناوینی نظیر استفاده مجدد، دوباره طراحی کردن، معماری داخلی و طراحی داخلی یاد می شود. «این جایگزینی بیشتر شبیه دوانی داشت) است تا تک نوازی، بیش از آنکه هنر، نشات گرفته اندک قریحه فردی باشد، می توان آن را نوعی هنر پاسخ دانست این پاسخ -می تواند از طریق ایجاد یدک هماهنگی و یا حتی نوعی تضاد اگهده بین وضع موجود و شرایط جدید حاصل ابد. هر یدک این راهها نشان دهنده نوع داشیخ ادیشنهادی صراح در نحوه مداخله و طراحی در ساختمان موجود است.»
استفاده مجدد برای خلق یک فضای داخلی جدید فرآیندی جدی است و حتی ممکن است به تخریب و دوباره سازی آن سایت بیانجامد. طراح داخلی تنها وظیفه طراحی فضای داخلی را بر عهده ندارد بلکه باید بودجه را مدیریت نموده، و با پیمانکاران همکاری داشته باشد، و همچنین در خصوص نگهداری یا تخریب بخشهای مختلف ساختمان موجود قضاوت نماید. بنابراین دوباره شکل دادن به یک ساختمان و محتوای آن این سوال بسیار مشکل را مطرح میکند که چطور باید با مفهوم و ارزش آن بنا مواجه شد. ارتباط میان وضع موجود و وضع جدید ساختمان متکی به ارزشهای فرهنگی ساختمان موجود، اقتصاد پروژه، و رویکرد طراح به نحوه مداخله در بنا می باشد. از میان سه عامل فوق، عامل اقتصاد ساده ترین عاملی است. سازگار نمودن بنای موجود با شرایط جدید بیشتر نیازمند کار زیاد است، در حالیکه احداث بنای جدید نیازمند صرف هزینه زیاد است. با سازگار کردن بناهای موجود در مصرف انرژی صرفه جویی می شود، لیکن در ساخت بناهای جدید مقدار زیادی انرژی و منابع مصرف می گردد. پی بردن به ارزشهای فرهنگی یک ساختمان، کاری دشوارتر از سایر عوامل مذکور می باشد. این امر مستلزم شناخت بسیاری از مسایلی نظری همانند تاریخ، اهمیت بنا، کیفیت و شیوه ساخت و حتی حسی وابستگی جامعه به آن بنا می باشد. تمامی این ارزشها ممکن است مسایلی نظری و ذهنی باشند و بنابراین دست یابی به یک اتفاق نظر در خصوص آنها کار سادهای نیست، لذا قضاوت طراح نقشی اساسی و مهم را در نحوه ایجاد سازگاری بنا ایفا می نماید.
در 1985 تاریخ شناس معماری ایگناسی دسولامورالس چارچوبی نظری برای فهم چگونگی سازگاری بناهای موجود را ترسیم نمود. وی در مقاله نوآورانه خویش با عنوان «از تضاد تا تشابه: تحولاتی در مفهوم مداخله معمارانه » از بازطراحی به عنوان مفهومی نزدیک به فهم تاریخ یاد می کند. سولا مورالسی استفاده از یک راه حل ثابت و انعطاف ناپذیر در بازطراحی ساختمانها را  کاری نادرست خواند
بازطراحی ساختمان های موجود فرآیند پیچیدهای طراحی مدرن در هم میآمیزد. هر پروژه ای می بایست به تنهایی با شرایط و الزامات خاص خویش سنجیده شود. می شود و بنابراین می توان آن را فرآیندی از توافقها و تعامل ها دانست.

 

فهم احساس در فضاهای داخلی

فهم احساس در فضاهای داخلی آموزش و تعلیم یکمعماری و دکوراسیون داخلی ، بازسازی ، چیدمان مبلمان اداری مبتنی بر فهم محدودیت ها و قابلیت ها در هنگام مواجه با یک ساختمان موجود است. این مساله نوع خاصی از حساسیت را به وجود می آورد، و آن پذیرش ویژگیهای موجود در سایت و حس رضایت حاصل از تاکید بر کیفیت های یافته شده می باشد . طراح می تواند با تشریح ساختمان موجود کار کند و هم چنین امکان این انتخاب را دارد که بر وجوه خاصی از مکان تاکید نماید. این کار می تواند به سادگی پذیرش متن یا ظاهر یک ساختمان از طریق استفاده از بازشوها یا پنجره های آن بوده ، چیدما ن مبلمان اداری و یا می تواند همانند آشکارسازی پیچیده ی لایه های تاریخ پنهان شکل گیری یک ساختمان باشد .

 
فهم  احساس در فضاهای داخلی
آموزش و تعلیم یکمعماری و دکوراسیون داخلی  ، بازسازی ، چیدمان مبلمان اداری مبتنی بر فهم محدودیت ها و قابلیت ها در هنگام مواجه با یک ساختمان موجود است. این مساله نوع خاصی از حساسیت را به وجود می آورد، و آن پذیرش ویژگیهای موجود در سایت و حس رضایت حاصل از تاکید بر کیفیت های یافته شده می باشد . طراح می تواند با تشریح ساختمان موجود کار کند و هم چنین امکان این انتخاب را دارد که بر وجوه  خاصی از مکان تاکید نماید. این کار می تواند به سادگی پذیرش متن یا ظاهر یک ساختمان از طریق استفاده از بازشوها یا پنجره های آن بوده ، چیدما ن مبلمان اداری و یا می تواند همانند آشکارسازی پیچیده ی لایه های تاریخ پنهان شکل گیری یک ساختمان باشد .
 ساختمان موجود می تواند سرنخهای فراوانی را برای شیوه های مناسب طراحی ارایه دهد. منظور از این شیوه های مناسب تعیین نوع عملکرد جدید این ساختمان نمی باشد، زیرا که گونه های متفاوتی از فضاها می توانند پذیرای عملکرد یکسانی باشن.طراح ، کیفیات  ذاتی ریشه دار در ساختمان موجود را مورد مطالعه قرار داده و آنها را به عنوان مبنایی برای رویکرد بازسازی آن بنا برمی گزیند. در این خصوص معمار و مهندس معماری رودولفو ماچـــادو' در مقاله تاثیرگذارش عنوان «ساختمانهای قدیمی به مثابه یک سنگ لوح (پالیمپسست) » این گونه بیان میدارد: . در ایل طراحی، گذشته و تاریخ آنجا که فرم ( درون خشهای اندلا در این سنگ حاپدید می آید تبدیل به یک زنش می گردد، ارزشی که با انجه در فرایند رایج طراحی از آن نام برده می شود کاملا متفاوت است.
در بازسازی یک بنای موجود، طراح برای فرآیند تجزیه و تحلیل اهمیت خاصی را قایل می شود که آن مطالعه زمینه، تاریخ، و ساختار بنای موجود است. عمل خلق کاربردهای جدید برای بناهای موجود، از طریق ترکیب فضاهایی که پیشتر برای هدفی خاص ساخته شده محرکی برای طراح در پذیرش و یا اصلاح الگوهای موجودقبلی به شمار میرود.
این کار اغلب در قلمرو حفاظت کنندگان بنا قرار می گیرد، کسانی که می توانند در این فرآیند موثر واقع شوند. اما این یک مقوله فضایی بحثانگیز و افراطی است. عمل خلق فضای داخلی دارای ماهیتی متجاوزانه است که به تفسیر، پذیرش یا حتی تقابل با نظم های موجود می پردازد. این شیوه برخورد مبتنی بر نگرشی است که تحت عنوان «کشف اشیاء » شناخته می شود. مارسل دوشامپ این عبارت را نخستین بار زمانی بکار برد که با تعدادی از اشیای به دردنخور نظیر یک بطری و یا یک آبریزگاه به ایجاد آثار هنری خویش دست زد هنری که از آن تحت عنوان هنر حاضر و آماده نام برده می شود. طراحان داخلی نظیر بن کلی'، کسن مان “و کلوس بلاک‘ این حساسیت را دریافتند، و به جای استفاده از بناهای موجود به شیوه و پاسخی خاص روی آوردند.

برای داشتن دکوری متنوع و حرفه ای، باید شجاعت زیرپا گذاشتن کلیشه ها را داشت؛

البته دور ریختن کلیشه های ذهنی مربوط به دکوراسیون مانند اینکه حتما باید رنگ دکوراسیون ترکیبی از کرم قهوه ای باشد.

یا اینکه حتما دکور اتاق پسربچه ها آبی و دختر بچه های صورتی باشد، به این معنا نیست که می توان هر نوع ناهماهنگی را در کنار هم مورد استفاده قرار داد.

کلیشه ها را باید دور ریخت، بدون اینکه با این کار بخواهیم اصول حرفه ای دکوراسیون همچون تبعیت از یک سبک واحد یا نوع حرفه ای ترکیب دو سبک در کنار هم را زیرپا بگذاریم؛

اما گذشته از این موارد که اغلب به شکل کلیشه در دکور اغلب آپارتمان های ایرانی تکرار می شود و در برخی موارد اشتباه هم نیست، برخی موارد در چیدمان منازل وجود دارد که به شکل یک اشتباه به صورت مکرر تکرار می شود.

این در حالی است که شما می توانید با استفاده از ذوق و سلیقه فردی و امکانات موجود، طرح زیبایی به منزل خود ببخشید، بدون اینکه مرتکب خطا شوید؛ برای این منظور بهتر است به برخی از مهم ترین و رایج ترین اشتباهاتی اشاره کنیم که ممکن است شما هم تا کنون در دکوراسیون منزل خود تابع آنها بوده اید.

  • انتخاب مبلمان غیرمتناسب با اندازه فضا

شما هیچ گاه لباس بسیار گشاد یا تنگ تر از اندازه خود را به تن نمی کنید، پس چرا گاهی مبلمانی نامتناسب با بزرگی سالن خود انتخاب می کنید؛ همیشه قبل از خرید مبل، فضای سالن خود را تخمین زده و در نظر بیاورید که در کدام قسمت ها مایل به قرار دادن مبلمان هستید. از طرف دیگر سعی کنید مبلمان را دقیقا در فضایی منزل خود در کنار دیگر اشیا مجسم کنید و تنها فریب ظاهر زیبای آن را در کنار اشیای دکور مغازه نخورید.

  • استفاده از الگوهای مختلف یا سبک های غیرمتناسب در یک فضا

هر وسیله یا طرحی را که دوست دارید انتخاب نکنید، بلکه به هماهنگی وسایل نیز توجه داشته باشید. یک رنگ زمینه اصلی برای فضا در نظر بگیرید و طرحی را مجسم کنید، سپس وسایل متناسب را خریداری کنید. باید دقت کنید که وسایل انتخابی شما برای چیدمان دکور منزل باید مطابق با یکی از دو سبک اصلی؛ یعنی یا مدرن یا کلاسیک باشد، هرچند یک طراح حرفه ای در صورت علاقه شما به هر دوی این سبک قادر به چیدمان کاملا حرفه ای از تلفیق این دو سبک در یک فضا هم هست؛ البته این نوع تلفیق و ترکیب سبک ها اغلب برای خانه های متراژ بزرگ کاربرد دارد. بهتر است برای آپارتمان هایی با متراژ کوچک یا متوسط چنین الگویی دنبال نشود؛ مخصوصا اگر افراد خود بخواهند در این زمینه اقدام کنند و به طراح هم مراجعه نکرده باشند.

  • انتخاب فرش نامتناسب

اشیای داخل اتاق باید با هم همبستگی داشته باشند. فرش روی زمین باید تناسبی بین اسباب اتاق برقرار کند. فرش باید در کنار یا امتداد پایه های مبل ، کاناپه یا میز باشد.

در مورد نحوه انتخاب فرش مناسب در شماره های قبل اطلاعات خوبی ارائه شد که می توانید برای یادآوری به آن مراجعه کنید. فرش باید در عین حال که با اندازه ای متناسب با فضا و نه به اندازه مساحت کل کف خانه انتخاب شود با جنس یا بافت و همینطور رنگ مبلمان، پرده ها یا حتی دیوارها تناسب داشته باشد.

  • قرار دادن همه وسایل به صورت چسبیده به دیوار

ممکن است فکر کنید اگر وسط اتاق خالی باشد فضا بزرگتر به نظر می رسد. اما حقیقت بر عکس این موضوع است و به جز برای مهمانی های خاص، که نیاز به فضای بیشتری در جلوی مبل ها یا دیگر اشیا وجود دارد، مبلمان را به صورت گروهی در وسط و اطراف اتاق قرار دهید. کاناپه و میز جلوی آن را با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت انها را با لامپ ها و وسایل تزیینی بیارایید.

  • قرار دادن تمام وسایل در معرض دید

لازم نیست تمام وسایل خود را به هر قیمتی در معرض دید قرار دهید. سعی کنید زیباترین ها و با ارزش ترین ها در عین حال مناسب ترین ها را با فضای موردنظر خود انتخاب کنید. اگر تابع سبک های مدرن برای چیدمان منزل خود هستید، باید بدانید که یکی از مهم ترین اصول این سبک خلوتی فضا است.

  • تبعیت از الگوی ناصحیح عتقیه پرستی در دکوراسیون

آراستن منزل با وسایل ارثیه بدون وجود علاقه، یکی دیگر از اشتباهاتی است که اغلب در منزل های مسکونی اقشار مرفه تر جامعه به چشم می خورد.

لازم نیست سلیقه شما هم تابع سلیقه پدر و مادرتان باشد. اگر سبک آنها را دوست ندارید، لازم نیست از همه وسایل یادگاری آنها استفاده کنید؛ انتخاب یک یا دو تکه از این وسایل که هم به سلیقه شما نزدیک باشد، در عین حال با اصول دکوراسیون هم تناقض نداشته باشد، کافی است.

6.قبل از رنگ کردن، دیوار را آماده کنید.

لوازم آویزان کردن قاب های عکس، میخ ها و گیره ها را از دیوار خارج کنید و شکاف های نمایان را پر کنید. قبل از سنباده کشیدن صبر کنید تا پرکننده کاملا خشک شود و بعد از پر کردن و سنباده کشیدن شکاف ها، دیوارها را کاملا بشویید تا زایده ای نماند.

در انتخاب رنگ با یک طراح مشورت کنید.

 7.پیش از شروع رنگ آمیزی ابتدا همنشینی رنگ ها را امتحان کنید.

همیشه قبل از رنگ کردن دیوار یک ورق کوچک و نازک سفید را رنگ کنید و آن را به دیوار بزنید و حرکت دهید تا ببینید در جاهای مختلف و در کنار لوازم گوناگون چگونه به نظر می رسد. ورق را به دیوار بزنید و ببینید در ساعات مختلف روز و شب و زیر نورهای مختلف ( نور خورشید، سایه، نور مصنوعی و... ) چگونه به نظر می رسد و آیا همچنان برای شما جذاب است.

ابزار با کیفیت باعث دوام رنگ می شود.

8.اگر از انتخاب رنگ خود مطمئن نیستید از متخصصان کمک بگیرید.

اگر خودتان نمی توانید در انتخاب رنگ تصمیم بگیرید با یک طراح محلی، دکوراتور یا مشاور رنگ تماس بگیرید. آنها به شما کمک می کنند که فضای خود را بهتر و از نگاهی دیگر ببینید.

رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه ی فرابنفش مقاوم باشد.

9.برای رنگ کردن منزل خود کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

برای اسباب و لوازم رنگ آمیزی از قبیل برس ها و غلتانک های مناسب کمی بیشتر هزینه کنید. ابزار با کیفیت نه تنها باعث می شوند دوام رنگ بیشتر شود بلکه کمک می کنند رنگ بهتر به دیوار بچسبد و احتمال ماندن تارهای غلتانک و مویه های برس بر روی دیوار کمتر خواهد بود.

10.پایه ی رنگی متناسب با شرایط محیط انتخاب کنید.

پایه های رنگی مختلف برای کاربری های مختلف وجود دارد و هرکدام فرمولی دارند که متناسب با آن محیط است. برای مثال برای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه پایه ی رنگی ای را انتخاب کنید که اجزای ضدمیکروب دارد که باعث می شود در برابر کپک و قارچ مقاوم باشد. اگر می خواهید نمای خارجی را رنگ بزنید، رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه ی فرابنفش مقاوم باشد، در نتیجه رنگ ها محو نمی شوند.

تاریخچه مختصری از معماری و دکوراسیون داخلی

تاریخچه مختصری از معماری و دکوراسیون داخلی معماری و دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان اداری تخصص نسبتاً جدیدی به شمار می آید.این بدان معنی نیست که به هنر طراحی،معماری و دکوراسیون داخلی اخیرا پرداخته شده، بلکه بدان معنی است که به عنوان یک موضوع مستقل و خاصی مورد توجه واقع نشده بود. به طور معمول رویه کاران و سازندگان مبلمان اداری پیشنهاداتی را برای معماری و دکوراسیون داخلی و یا ساماندهی منازل ارایه میدهند، و یا معماران

 
تاریخچه مختصری از معماری و دکوراسیون داخلی
 معماری و دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان اداری تخصص نسبتاً جدیدی به شمار می آید.این بدان معنی نیست که به هنر طراحی،معماری و دکوراسیون داخلی اخیرا پرداخته شده، بلکه بدان معنی است که به عنوان یک موضوع مستقل و خاصی مورد توجه واقع نشده بود. به طور معمول رویه کاران و سازندگان مبلمان  اداری پیشنهاداتی را برای معماری و دکوراسیون داخلی و یا ساماندهی منازل ارایه میدهند، و یا معماران کنترل بر طراحی داخل و خارج یک ساختمان را به طور کامل برعهده می گیرند. حرفه معماری و دکوراسیون داخلی  در اوایل قرن بیستم شکل گرفت. در ابتدا، افراد تازه کار و مشتاق عامل افزایش محبوبیت این رشته بودند.دکوراسیون خانه ها وظیفه خانم ها شناخته می شد،و آزادی تدریجی بانوان موجب شد که این رشته به عنوان یک حرفه مناسب برای ایشان ترویج یابد. نقش خانوادههای سنتی با تاثیر پذیرفتن از جنبش حمایت از حقوق زنان تغییر یافت و برخی از زنان اجازه یافتند تا فعالیتهای مستقل اقتصادی داشته باشند. مشاوره در خصوصی ساماندهی و دکوراسیون محیطهای مسکونی به عنوان یک حرفه مناسب و آبرومندانه برای ایشان شناخته گردید. در آغاز قرن بیستم، سرمایههای جدید به پیدایش طبقه ای از 
مشتریان ثروتمند انجامید که تمایل داشتند تا رفاه خویش را به نمایش بگذارند، از این رو، طراحان را برای طراحی مجدد 
خانههایشان بکار می گرفتند.
 
 
 
 
متخصصان صاحب نام این زمان عبارت بودند از: الزی د ولف ، لیدی سیبیل کولفلس"، ادیسی وارتن ، اگدان کادمان دوروتی
 دریپر و برادران هرتر هم پای خانه های شخصی ، کلوپ های زنان و مردان و سایر فضاهای عمومی که ثروتی اندوخته بودند تا مردم را سرگرم کرده و خود مورد استقبال قرار گیرند، از جمله فضاهایی بودند که مورد توجه طراحان داخلی قرار داشتند.دکوراتورها ، مبلمان  اداری ، مبلمان ، بافته ها ، رنگ و نور را کنترل و هماهنگ می کردند تا زمینهای اشرافی برای مهمانی های بزرگ اجتماعی را پدید آورند. انتشار کتابهایی نظیر «خانه ای با سلیقه خوب» (۱۹۱۳) نوشته الزی د ولف، و کتاب «دكوراسيون خانه ها"» نوشته ادیس وارتن و اگدن کادمن به توسعه مقبولیت این حرفه و شناخته شدن کار دکوراتورهای  داخلی به عنوان یک تخصص با موجودیتی مستقل  از کار رویه کاران و نقاشان صحنه پرداز که پیش از آنان به فعالیت مشغول بودند کمک می کرد. وارتان و کادمن احتمالاً اولین کسانی بودند که واژه « معماری داخلی »را به جای معماری و دکوراسیون داخلی و باز سازی خانه ها بکار بردند: «یک ساختمان با هر هدفی که بر پا شده باشد، میبایست در ارتباط جدی با نیازهای ان هدف ساخته شود.دکوراسیون ساختمان می بایست - با محدودیتهای سالاهای آن هماهنگ باشد ( نه بدان معنی که دکوراسیون می بایست نقشی سازه ای داشته باشد)، و در اثر این هماهنگی طرح کلی دکوراسیون با ساختمان، و جزییات بخشی های مختلف د كوراسيون با یکدیگر، هنگی داد داد می آید که معماری را ساختن متمایز می گرددد. بنابراین تمام معماری هاو دا کراسیون های خوب (که هرگز نباید فراموش شود که همان معماری داخلی است) می دادست منطبق بر رادتم و منطق دانشد.» در طی قرن بیستم بسیاری از طراحان عنوان دکوراتور داخلی را برای خود برگزیده بودند و برخی نیز تنها واژه دکوراتور را بکار میبردند، سایرین نیز درگیر پروژههای بزرگ بودند. به عنوان مثال طراح پرکار دوره بین دو جنگ جهانی، رابرت اتکینز با ساختمان دیلی اکسپرس که دارای فضای داخلی پر زرق و برق و به سبک آرت دکو بود شناخته می شود، ساختمانی که در خیابان فیلیت لندن ۱۲ واقع شده و در سال ۱۹۳۲ تکمیل گردید. موزاییکهای طلایی و آبی باشکوهی که در داخل این بنا بکار رفته بود مکمل و متناسب با این بنای ساخته شده از فولاد و شیشه بود. این تنها یک پروژه دکوراتیو نبود بلکه یک طرح تفسیرگرایانه بود. این در حالیست که فضاهای داخلی مینی مالیست مکتب مدرنیسم، فضای کمی را برای تفسیر و یا هرگونه مداخله ای باقی گذارد. معمارانی نظیر آدولف لوس " و لوکربوزیه فضاهای داخلی خویش را مجزای از ساختمان در نظر نمی گرفتند، بناهای ایشان عاری ازتزیینات و دکوراسیونهای غیر ضروری بود.
بسیاری از پروژههای اولیه آدولف لوس بیش از آنکه یک معماری خالصی باشد را می توان به عنوان طراحی داخلی به شمار آورد. او در ترویج این مساله از طریق کارهای اولیه و نوشته هایش در روزنامه داس آندره موثر بود. طرح لوکربوزیه برای آپارتمان بستگویی در پاریس دارای فضای داخلی با هدف بازنمایی یک سالن سورئالیست بود، آپارتمانی که پشت بامش به گونه ای طراحی شده بود تا همانند یک کشتی اقیانوس پیمای مجلل به نظر آید. اما فضاهای داخلی طراحی شده توسط امیلیوتری به ندرت به موضوع ساختمان توجه دارد و آنها را می توان نقطه بارز گسست و تنشهای میان دو حرفه برشمرد. در طی سالهای پس از جنگ جهانی دوم، حرفه طراحی داخلی شروع به شکوفا شدن نمود و جایگاه و موقعیتش در جامعه بهبود یافت. در دهه ۱۹۵۰ این رشته به رسمیت شناخته شد و به عنوان یک حرفه با حقوق مشخصی توسعه يافت، انستيتو دکوراتورهای بريتانيا' (IIBD) که در ۱۸۸۹ بنیان گذاشته شده بود واژه طراحان داخلی را در ۱۹۵۳ به عنوان خود افزود. در ۱۹۷۶ واژه د کوراتور نیز حذف شد و نام انستیتو طراحی داخلی بریتانیا (BIID) بر آن نهاده شد و در ۱۹۸۷ به «انجمن رسمی طراحان » (CSD) تبدیل گردید. انسـتيتو دکوراتورهای داخلی آمریکا در ۱۹۳۱ تاسیسی گردید و در دهه ۱۹۷۰ به «انجمن طراحان داخلی آمریکا» (ASID) تبدیل گردید. در آسیا «فدراسیون بین المللی طراحان و یا معماران داخلی» (ifilDA) و «انستیتو همکاری بین المللی طراحی آسیا» (AIDIA) دو سازمانی هستند که طراحان حرفه ای می توانند عضو آنها شوند. همانند سایر حوزههای خلاق طراحی نظیر گرافیک و طراحی صنعتی، نقش طراحان داخلی تبدیل به یک کار تخصصی گردید. پس از آن نشریات و کتابها به این جایگاه تازه تاسیسی می پرداختند، حتی نشریه با سابقه «آرشیتکچرال ریویو» صفحاتی را تحت عنوان «فضاهای داخلی جدید» اختصاص داد. امروزه طراحی داخلی به عنوان یک تخصصی که با حوزههای متعددی در ارتباط است شناخته می شود. طراحان داخلی برای طراحی فروشگاهها، نمایشگاهها، فضاهای کار، تفریح، رویدادها، برندینگ، طراحی صحنه، فضاهای درمانی و حتی معماری مشاوره میدهند. در حالیکه این حرفه در انگلستان هنوز از جایگاه قانونی برخوردار نیست، در اروپا و آمریکا کارهای طراحی 
داخلی تنها توسط طراحان داخلی دارای پروانه، مجاز بوده و انجام می گیرد.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi