سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

در طراحی داخلی خانه های ایرانی, دکوراسیون شیک و زیبای آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. در طراحی های جدید انجام شده برای این فضا, از انواع مدل کابینت ها استفاده می شود. در این مطلب با جدیدترین طرح های دکوراسیون آشپزخانه ایرانی زیبا و شیک آشنا می شویم.

جدیدترین طرح های دکوراسیون آشپزخانه ایرانی شیک

آشپزخانه های ایرانی از جذابیت خاصی برخوردار است. دلیل این مسئله ذوق و سلیقه ایرانی ها می باشد. نحوه چیدمان وسایل, تناسب و هماهنگی رنگ های موجود در آشپزخانه, استفاده از مدل کابینت های زیبا و … از جمله فاکتورهای مورد توجه در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های ایرانی است. کابینت ها یکی از وسایل مورد نیاز و ضروری برای آشپزخانه های ایرانی به شمار می رود. تصاویر زیر نمونه هایی از جدیدترین این دکوراسیون ها را نشان می دهد.

استفاده از کابینت های ام دی اف، چوبی و یا طرح چوب یکی از شیک ترین ایده های طراحی آشپزخانه های ایرانی به شمار می رود. به علاوه نحوه چیدمان وسایل در آشپزخانه های ایرانی با دقت بسیاری انجام می شود. تصاویر زیر نمونه هایی از این ایده ها را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه ها مورد توجه قرار گرفته است. زیرا علاوه بر زیبایی موجب روشنایی آشپزخانه می شود.

توسعه ی یک ساختمان موجود برای بازسازی به عنوان محلی برای هنرها می تواند فضای نامتعارف و جالبی را پدید آورد. ایجاد هویت یا جوی جدید در یک فضای موجود فرآیندی است که با تولید یک معماری و دکوراسیون داخلی در یک ساختمان تازه ساز کاملا متفاوت است. تنوع بنای اصلی به فضای داخلی یک حسی منحصر بفرد القا می کند؛ بازسازی از یک بنای تاریخی می تواند هویت و شخصیت جدیدی را به یک شرکت باسابقه ببخشد. از آنجاییکه هر پروژهای متفاوت بوده و هر ساختمان موجودی متمایز از بقیه بناها و منحصر بفرد می باشد؛ وظیفه طراح است که شخصیت این بنا و پروژه را تشخیص داده و مقدار تاثیر ان بر طرح جدید خود را تنظیم کند. این تحلیل باید با شناخت

 
راهبرد: فضاهای داخلی فرهنگی پاسخده
توسعه ی یک ساختمان موجود برای بازسازی به عنوان محلی برای هنرها می تواند فضای نامتعارف و جالبی را پدید آورد. ایجاد هویت یا جوی جدید در یک فضای موجود فرآیندی است که با تولید یک معماری و دکوراسیون داخلی در یک ساختمان تازه ساز کاملا متفاوت است. تنوع بنای اصلی به فضای داخلی یک حسی منحصر بفرد القا می کند؛ بازسازی از یک بنای تاریخی می تواند هویت و شخصیت جدیدی را به یک شرکت باسابقه ببخشد. از آنجاییکه هر پروژهای متفاوت بوده و هر ساختمان موجودی متمایز از بقیه بناها و منحصر بفرد می باشد؛ وظیفه طراح است که شخصیت این بنا و پروژه را تشخیص داده و مقدار تاثیر ان بر طرح جدید خود را تنظیم کند. این تحلیل باید با شناخت خوبی از نیازهای کارفرما ترکیب شود. فضاهای فرهنگی مانند فضاهای نمایش می تواند تحت تاثیر صدا، ساختار و شکل بنایی که در آن قرار گرفته است باشند؛ طراحی تئاترها می تواند متاثر از سازماندهی اتاق های داخلی باشند. بنابراین بازسازی از یک ساختمان موجود برای کاربری فرهنگی می تواند موجب ارتباطی نزدیک بین بنای میزبان و فضای داخلی جدید باشد. طراحی تئاتر یانگ ویک در لندن که توسط بیل هاول در ۱۹۷۰ به انجام رسید بازتابی از طبیعت پرجرات این شرکت بود. ایده این طرح بر اساس قرارگیری یک سری از فضاهای موقت حول یک تئاتر شکل گرفته است،تئاتری که تماشاگران آن دور تا دور صحنه می نشینند
در ابتدا این تئاتر برای پنج سال استفاده طراحی شده بود. ولی بیست و پنج سال بعد، این مجموعه با رشد سریع برنامه های هنری و از کارافتادگی بنای خود مواجه شد. در سال - - ۲۰00 مدیران شرکت یانگ ویک، هاورث تا تامیکینز را برای طراحی مجدد این بنا انتخاب نمودند. آنها همواره این پروژه را به عنوان یک تغییر کاربری تطبیقی می دیدند، همانطور که دیوید لن یکی از این مدیران بیانکرد: «ساختمال تئاترهای جدید معمولازشت هستند.»
این سالن تئاتر همیشه به خاطر ویژگی و محیط صمیمانه اش شناخته شده بود؛ و در حقیقت سایت کوچک این ساختمان باعث شده بود که ارتباط نزدیکی بین جلو و عقب ساختمان به وجود بیاید. این محدودیتها جزو شخصیت تئاتر یانگ ویک بودند و به این دلیل می بایستی حفظ می شدند. طراحان این پروژه نمی خواستند که یک فضای یکپارچه بزرگی طراحی کنند، بلکه آنها می خواستند فضاهای مختلف موجود را دوباره سازماندهی نمایند. این تئاتر اکنون به سه قسمت متفاوت تقسیم شده، سالن اصلی، فضاهای تمرین، و فضای جلویی ساختمان، فضای جلویی ساختمان از یک قصابی قدیمی تشکیل شده که همیشه آنجا بوده و الان مرکز ترکیب بندی طرح شده است. این تئاتر، در ورودی مشخصی برای سن ندارد و تماشاگران و بازیگران هر دو از طریق فضای این قصابی قدیمی وارد ساختمان می شوند. سالن اصلی از فضای موقتی که در دهه ۷۰ ساخته شده بود درست شده و کمی به ارتفاع آن اضافه شده است. طراحان یک فضای حرکتی دور این فضا درست کردند که توسط تخته سیمانی رنگ شده و شبکه های فولادی ساخته شده بود. این مسیر در شب از پایین نورپردازی شده است. حساسیت این پروژه نسبت به سایتش را می توان از عکس العمل فضاهای جدید نسبت به فضاهای قدیم شناخت.
فضای یک نمایشگاه می تواند برای تالیف چگونگی قرار گرفتن یک سری مبلمان اداری طراحی شود. در جشن دویستمین سالگرد مجسمه ساز معروف ایتالیایی آنتونیو کانووا، کارلو اسکارپا' مسئوليت توسعه فضاى گالری موزه جیپسوتکا پوسانیو در ایتالیا را بر عهده گرفت. این گالری فضای کافی برای ارائه تمام آثار گچی، مرمرین و آثار نیمه تمام این مجسمه ساز را نداشت و به همین خاطر اسکارپا گالری جدیدی را برای افزایش فضای این نمایشگاه طراحی نمود. گالری قدیمی دارای یک سقف قوس دار و با ابهت بود و در آن اشیاء به صورت خیلی رسمی قرار گرفته بودند و به همین دلیل فضای این گالری بسیار با شکوه به نظر میرسید. گالری جدید اسکارپا ضمن حفظ ویژگی های اصلی فضا، از جمله نور و تناسبات و نحوه قرارگیری اشیاء، توانست مشکل تراکم فضای قدیمی را حل کند. این گالری جدید از دو عنصر متصل تشکیل شده است.اول یک حجم مکعبی است که از بالا توسط پنجره های منشوری شکل نور می گیرد، و دومی یک عنصر گوه ای شکل است که در راستای شیب سایت قرار گرفته است.با توجه به اینکه زبان معماری این فضاهای جدید با فضاهای ساختمان اصلی تفاوت زیادی دارد ولی یک رابطه مستقیم میان آنها قدیمی را برای طراحی فضاهای حرکتی بخشی جدید ساختمان بکار می گیرد. او همواره چشم بیننده را تشویق به حرکت از یک ساختمان به دیگری می کند. وی بدین ترتیب یک مسیر تفرجی را در داخل فضاهای ثابت خود به وجود آورده و در این فضاها مجسمهها را طوری قرار میدهد که به جای اینکه مرکز توجه بشوند بیننده را به گردش حول خود تشویق می کنند. یکی از کاربریهای فرهنگی دیگری که به خوبی می تواند در یک ساختمان موجود قرار گیرد هنرستان می باشد. مدرسه رقص شوبان دیویسی در یک مدرسه قدیمی در لندن جای گرفته است. کلاسهای اصلی و فضاهای اجتماعی دوباره مورد استفاده قرار گرفته و به صورت  خیلی ساده و با کمترین مداخله تبدیل به فضاهای تمرین و تدریسی شدهاند. ولى طراح این پروژه سارا ویگلزوورث یک فضای جدید منحنی شکل در بالای ساختمان طراحی کرده است. این سازه چوبی آبی رنگ و منحنی شکل به یک عنصر تاثیر گذار در خط آسمان تبدیل شده و معرف کاربری جدیدساختمان می باشد. دانشجویان تشویق می شوند که نسبت به فضایی که در آن هستند عکس العمل نشان دهند؛ این بخش جدید، فضای موزونی ,| در معماری داخلی ساختمان به وجود آورده است.

همه دوست دارند خانه‌ای کامل و ایده‌ال داشته باشند.

خانه حریم شخصی است و بعد از یک روز کاری پراسترس طبیعی است که بخواهیم در جایی آرامش‌بخش باشیم و این اساس دکوراسیون است. دکوراسیون نکات ظریفی دارد که در ذیل با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

1- تجسم کنید

مرحله اول تجسم است. برای طراحی اتاق‌پذیرایی لازم نیست عینا از مجلات دکوراسیون کپی‌برداری کنید. در ذهن خود مجسم کنید که دوست دارید خانه شما، دکورها، دیوارها و تابلوهای آن چطور باشد. تجسم تک‌تک اتاق‌ها، کار طراحی و دکوراسیون را برای شما آسان‌تر می‌کند.

2- با موارد مهم و مورد توجه شروع کنید

هر دکوراتور باتجربه‌ای می‌داند که باید در هر اتاق به چیزهای مهم بپردازد. بقیه موارد دکوری به راحتی فراهم می‌شوند. بهتر است ابتدا چیزی را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری داشته باشد (مانند شومینه، پیانو یا یک کاناپه).

3- رنگ‌ها اثر روانشناسی دارند

رنگ‌ها عامل مهمی در طراحی هستند. چون به جز تغییر حال و هوای یک اتاق روی افراد تاثیر روانشناسی دارند.

مثلا رنگ آبی چون اشتها را کم می‌کند، مناسب اتاق ‌ناهارخوری یا آشپزخانه نیست، برعکس رنگ‌های روشن، شاد و آرامش‌بخش مناسب اتاق‌ پذیرایی هستند. مطمئن شوید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، مکمل یکدیگرند. [کدام رنگ را انتخاب می‌کنید؟]

4- سبک دکوراسیون به هماهنگی کمک می‌کند

سبک دکوراسیون نه تنها کار دکوراسیون را آسان می‌کند، بلکه چون سلیقه و نحوه زندگی صاحب خانه را نشان می‌دهد، دارای اهمیت است. سبک دکوراسیون می‌تواند کلاسیک، مدرن، دریایی، استوایی، اروپایی، آسیایی یا هر چیزی که فکر آن را بکنید، باشد. مبلمان و وسایلی بخرید که با سبک و موضوع مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

5- وسایل اضافی و درهم بر‌هم بهترین دکوراسیون را خراب می‌کنند

از دست هر چیزی که احتیاجی به آن ندارید، یا به‌ندرت مورد استفاده‌تان است، خلاص شوید و آن‌ها را مرتب در کمد طبقه‌بندی کنید. حتی اگر گران‌قیمت‌ترین و زیباترین دکوراسیون را داشته باشید، با خانه‌ای پر از وسایل اضافه جلوه‌ای نخواهد داشت.

6- نورپردازی به اندازه مبلمان اهمیت دارد

نور دارای اهمیت است چون به جز روشنایی، حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد. پس از نور‌هایی استفاده کنید که شما را به این دو مورد نزدیک کند. لامپ و فلورسنت برای نور کلی و شمع و لامپ‌های کوچک برای نورپردازی‌های رومانتیک مناسبند.

7- میان فرم و کاربرد تعادل ایجاد کنید

هنگام خرید مبلمان یا دکوراسیون منزل دقت داشته باشید که فرم و کاربرد به یک اندازه دارای اهمیت هستند. باید خانه را طوری طراحی کنید که ضمن زیبایی امکان دسترسی به وسایل وجود داشته باشد. با کمی خلاقیت، صبر و آگاهی می‌توانید خانه‌ای به زیبایی آن‌چه در مجلات دکوراسیون دیده‌اید، داشته باشید.

یک روش موفق
اگر پارچه رنگارنگی برای صندلیها انتخاب کرده اید، یکی از رنگهای آنرا (مانند سبز در این تصویر) انتخاب کنید و از آن برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید. و باقی رنگها را در ظروف و رومیزی به کار ببرید تا بدون شلوغی، همه چیز هماهنگ به نظر برسد.
● زمینه سبز
دیوارها، صندلیها و ظروف روی میز به زیبایی تمام با یکدیگر هماهنگ هستند و با اندکی رنگ زرد در پرده و روی میز، جلوه فراوانی پیدا کرده اند.
● یک جای دنج
دو سایه مختلف رنگ قهوه ای و مقدار زیادی سفید، تنها رنگهای موجود در این اتاق هستند که با هوشمندی تمام مبله شده است. توجه کنید که رنگهای قوی و طرحهایی مانند این پرده، به ریزه کاری و آرایش بسیار کمی نیاز دارند.
● به سادگی یک کلبه
زیبایی این اتاق مدیون وسایل جالب توجه، رنگهای محدود و بدون خرده ریز بودن آن است.
● نقش و نگار بر روی زمین
یک قالی بزرگ زیتونی و شرابی، منبع الهام رنگ آمیزی این اتاق بوده است.رنگ اصلی اتاق سفید است اما لبه های بالایی دیوار به رنگ شرابی و پرده ها به رنگ زیتونی انتخاب شده اند و چراغ زرد و طلایی جلوه رنگها را افزایش داده است.

وقتی صحبت از دکوراسیون حمام و سرویس‌های بهداشتی به میان می‌آید، شاید برخی تصور کنند که دکور کردن این بخش‌ها فقط هزینه‌ای اضافی است و لزومی برای این کار وجود ندارد. با این حال، امروزه دکور حمام و سرویس‌های بهداشتی در کنار دکور دیگر بخش‌های منزل، مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد.

حمام، همواره در معماری یکی از بخش‌های مهم و کلیدی منزل‌ها بوده است، البته نقش و کارکرد این بخش از منزل در دوره‌های گوناگون تغییر پیدا کرده است و به مرور زمان حمام از محلی متروک و تاریک که صرفا هر چند روز یکبار از آن برای استحمام استفاده می‌شد به مکانی روشن، تمیز و شیک برای استحمام، پاکیزگی، آراستگی و در بسیاری موارد به محلی برای بازیابی آرامش روح و رفع خستگی تبدیل شد.

هم اکنون حمام در معماری و در منازل اشکال مختلفی دارد؛ به این ترتیب در حالی که در آپارتمان‌های کوچک حمام‌های کوچک و با کاربردهای محدودی تعبیه می‌شوند در آپارتمان‌ها یا منازل بزرگ متراژ حمام‌ها نیز بزرگ‌تر هستند و کاربردهای مختلفی دارند. در واقع در این دسته از منزل‌ها حمام‌ها برای استفاده در ساعات بیشتری طراحی و ساخته می‌شوند. این در حالی است که در برخی موارد بعضی از حمام‌ها در منازل لوکس حالتی تفریحی و رفاهی به خود می‌گیرند و در کنار آن‌ها استخرهای کوچک، سونا و جکوزی با هدف افزایش رفاه و تفریح و سلامت اعضای خانواده طراحی و ساخته می‌شود.

استفاده حداکثری از فضا

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در ابتدا به آن تاکید شود آن است که مهم نیست حمام خانه شما بزرگ باشد یا کوچک، آنچه بیش از بزرگی و کوچکی حمام حائز اهمیت است آن است که شما این فضا را به نحوی ساماندهی و دکور کنید که بتوانید حداکثر استفاده از آن را برای دستیابی به آرامش و پدید آوردن احساس مطبوع در خود داشته باشید.

در این میان انتخاب عناصری که به طور کلی فضای داخلی حمام را به خود اختصاص می‌دهند نقش مهمی در فضاسازی آن دارد. عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی‌نقص وجود دارد عبارت است از: کفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، کابینت‌هایی برای قرار دادن حوله و دیگر لوازم جانبی، انواع بافت‌ها و رنگ‌ها. با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند دست می‌یابید.

انتخاب کفپوش

به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید. بهترین انتخاب زمانی صورت می‌گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار در مقابل دید است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید (یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید). سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنها با یک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می‌آید که از انتخابی که کردید، ناراضی و پشیمان نشوید.

از بهترین گزینه‌های انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است، چرا که به راحتی تمیز می‌شود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می‌سازد. در برخی سبک‌های دکوراسیون استفاده از سرامیک‌های طرح دار و گلدار بسیار رایج است.

رنگ‌های مناسب برای یک حمام مدرن

در سبک مدرن استفاده از سرامیک‌هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ‌های تند و گرم بسیار رایج است. رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است. پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگ‌های مورد علاقه در حمام باعث می‌شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پرانرژی را شروع کنید.

اگر سبک‌های شلوغ را می‌پسندید، از رنگ‌های هلویی و زرد درخشان اتفاده کنید. این رنگ‌ها فضا را شلوغ‌تر و پراثاثیه‌تر نمایان می‌کنند. اگر می‌خواهید که حمام شما بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ‌های طبیعی برای سرامیک‌ها استفاده کنید.

بهترین توصیه دکوراتور‌ها استفاده از سرامیک‌هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می‌کند و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا کوچک‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

آینه‌ها را فراموش نکنید

استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می‌شود، بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می‌شود و همچنین باعث تمیز‌تر جلوه دادن این فضا می‌شود. بنا بر سبک دکور حمام می‌توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید.

گل و گلدان در حمام

استفاده از گل‌ها و گیاهان زینتی متناسب با متراژ حمام می‌تواند فضای بهتری را در این بخش از منزل ایجاد کند. در حال حاضر نمونه‌های زیبایی از گلدان‌های طبیعی و مصنوعی مناسب برای استفاده در دکوراسیون حمام و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهتر شدن فضای حمام منزل خود استفاده کنید.

راهبرد: فضاهای داخلی اداری پاسخده
فضایی که برای کار کردن  معماری و دکوراسیون داخلی می بایستی عملکردهای مختلفی را برآورده سازد؛ فضای داخلی نه تنها می بایست آسایش ارگونومیک و فضای کافی مناسب را به همراه داشته باشد، بلکه باید هویت و فلسفه آن شرکت را نیز نمایان سازد. بازسازی از ساختمان حسی اعتمادی که در سابقه ذهنی ما ریشه دارد را القا کند، ولی طراح می تواند فضای داخلی ای را طراحی کند که با فضای موجود تضاد داشته باشد. این امر می تواند تصویری از شرکتی را ترسیم کند که در عین ترقی وپویایی ، نسبت به مسئولیت های حرفه ای خود پایبند می باشد. دفتر شرکت طراحی کی ام اس در مونیخ آلمان که توسط شرکت لینکس طراحی شده، در یک کارخانه قدیمی واقع است که پیشتر برای ساخت کامیون استفاده می گردید. در این ساختمان صنعتی از کار افتاده سه فضای متمایز طراحی شد. بزرگترین بازسازی که داده شد ایجاد فضای باز کاری اصلی بود که در روی یک سکو در مرکز سالن کارخانه قرار داده شد. ارتفاع یک پله ای آن بخشهای ساختمان جدا کرده و مانند یک عنصر مستقل دیده شود. آن سکو از چوب ساخته شده و با کفپوش پشمی پوشیده شده بود تا به بهبود عایق بندی گرمایی وصوتی ان کمک کند. طراحان در بخش ساکت تر سالن، کافه تریا و کتابخانه را قرار دادند. کافه تریا از یک صفحه بتنی شکل گرفته بود که این صفحه نیز یک پله بالاتر سری نیمکتهای ظریف چوبی و مبلمان اداری  باریک و بلند تشکیل شده اند. در مقابل این فضا کتابخانه قرار گرفته که توسط یک قاب بزرگ فولادی اکسید شده که از کف زمین بالاتر قرار گرفته تعریف می شود. فضای جدید داخلی نسبت به کیفیات شکلی بنای اصلی واکنش نشان داده و ویژگی صنعتی کاربری قبلی را باز میتاباند. یک فضای اداری پاسخده می تواند طوری طراحی شود که کیفیات فضاهای ساختمان موجود و شرایط محیطی بومی را در بر گرفته و از این طریق فضای بارزی را پدید آورد. استیون هال دفتر شرکت سرمایه گذاری بین المللی و توسعه تکنولوژی دی .ای.شاو را با کندن یک فضای خالص از طبقات سی و نهم و چهلم یک آسمانخراش در مرکز نیویورک به وجود آورد. کارکنان این شرکت مجبورند که با بازارهای جهانی همگام باشند و می بایست از طریق کار کردن در شیفت های مختلف در طول بیست و چهار ساعت روز خود را با ساعات جغرافیایی مناطق مختلف تطبیق دهند. فضای اداری آنها طوری طراحی شده که این امر را منعکس می کند .موقعیت پروژه این دفتر و بودجه محدود این پروژه که قسمت بزرگی از آن برای خرید آخرین تکنولوژی دیجیتال و نیز تامین برق اضطراری کنار گذاشته شده بود باعث شد که فقط از مصالح ارزان قیمت و قابل حمل استفاده شود. فضای پذیرش از یک مکعب با ارتفاع دو طبقه تشکیل شده که نمای زیبای بیرون و نور طبیعی را به داخل ساختمان آورد. پیرامون این فضای پذیرش را یک دیوار پردهای ساده از چوب و صفحه گچی در بر گرفته است. در این دیوار پنجرههای کوچکی تعبیه شده اند که برخی از آنها نمای ساختمانهای اطراف را قاب کرده، بعضی دیگر نور طبیعی را به داخل کشیده و برخی دیگر کاذب بوده و با نورپردازی مصنوعی فضا را روشن می کنند. در شب این روزنه ها روشن شده و بدین ترتیب فضای پذیرش آرامی به وجود میآید که از کارکنان پیش از رسیدن به فضای کار خود استقبال می کند. این فضای داخلی آرام و تامل برانگیز ، نسبت به عملکرد ، موقعیت و منظره ویژه خود پاسخده می باشد. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کلایف ویلکینسون در یک انبار تغییرعملکرد یافته در لندن قرار گرفته است. نیاز به توسعه دفتر باعث شد که آنها مجبور شوند از فضای زیر شیروانی دفتر خود استفاده نمایند .آنها برای این کار یک پلکان بتنی جدید طراحی کردند که دسترسی به طبقه بالا را آسانتر می کرد. این پلکان که عرضی برابر ۴۲۰ سانتیمتر داشت در امتداد خود یک مبلمان اداری کاری پهن را تشکیل میداد. این مبلمان اداری کار تقریبا صد متر طول داشته و از وسط فضای اصلی می گذرد و تمام بخش های کاری متفاوت را به یکدیگر متصل می کند. اندازه این مبلمان اداری متناسب با فضای بسیار بزرگ انبار می باشد؛ هر چیز کوچک دیگری در مقایسه با مقیاس بسیار بزرگ این بنا قطعا حقیر جلوه می نمود. برای کاهش سختی مبلمان اداری و مشکلات صوتی و آکوستیکی، تعدادی چراغ پوشش دار رنگی پارچه ای در بالای مبلمان اداری در یک ردیف نصب شده که به آن جلوه یک مبلمان داری بسیار بزرگ را می دهد. مختلف فضا را به یکدیگر متصل 
می کند، نشانه پویایی این شرکت نیز به شمار می آید.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi