سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 تهران و رئیس فرهنگسرای شهر در خصوص اجرای برنامه "پرواز 464" گفت: اتفاقات اخیر در مکه و منا و از دست دادن جمع کثیری از هموطنان عزیزمان که قلب همه ما را به درد آورد و همچنین تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص انعکاس مطلوب و موثر این فاجعه و تصریح این نکته در بیاناتشان که "فاجعه تلخ منا نباید فراموش شود" ؛ مارا بر آن داشت تا در راستای اهداف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ؛ گامی در جهت پاسداشت نام این عزیزان و تکریم خانواده های داغدارشان برداریم. در این مسیر با توجه به شهادت مظلومانه شیخ بزرگوار آیت الله نمر الباقر النمر تصمیم گرفتیم مراسم بزرگداشت این عالم برجسته را نیز همزمان برگزار کنیم.

وی افزود: در این برنامه سعی شده با توجه به ظرفیت و پتانسیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  شکل و شیوه اجرای کار متمایز از سایر برنامه ها در سازمانهای دیگر باشد. بدین معنی که اجرا کاملا قالب هنری داشته و از ظرفیت نیروهای ماهر فرهنگی و هنری بهره گرفته شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 تهران درباره جزئیات این برنامه اظهار داشت: ان شاء الله بناست  به تعداد جانباختگان فاجعه منا و همچنین حادثه جرثقیل در بیت الله الحرام هنرمندان تصویرگر در محل برگزاری مراسم حضور داشته باشند و همزمان چهره این عزیزان را در قالب تابلوهای نقاشی با دو شیوه آبرنگ و سیاه قلم ، تصویرگری نمایند. همه این عزیزان از هنرمندان متعهد و برجسته کشور هستند که به خلق آثار هنری در قالب بزرگترین کارگاه تصویرگری در جهان خواهند پرداخت. البته برای بزرگداشت عالم مجاهد شیخ نمر الباقر النمر به همت سازمان زیباسازی شهرداری ؛ یک کار حجمی و فاخر با حضور اساتید برجسته هنرهای تجسمی خلق و آماده شود. در کنار این رخداد شکوهمند ؛ میزبان چهره های شاخص مذهبی ؛ هنری ؛ بازیگران و هنرمندان عرصه های گوناگون هنری و  نیز جمع کثیری از مدیران و مسئولان برجسته کشوری خواهیم بود.

 

فاطمیان پور درباره شاخصه ویژه این طرح نیز گفت: اینکه بیش از 475 هنرمند نقاش و تصویرگر در یک مکان و همزمان با هم به خلق و آفرینش پیرامون یک موضوع بپردازند در جهان نظیر ندارد . ما بررسی کردیم و تحقیق کردیم ولی نمونه ای از این دست و در این ابعاد در دنیا وجود ندارد. به همین خاطر هم تصمیم داریم تا با ثبت رسمی آن در کتب مختلف ثبت رکورد ؛ این اتفاق برجسته و فاخر فرهنگی هنری را برای همیشه ماندگار کنیم. علاوه بر این کتیبه ای به امضا و اثر انگشت همه 475 نفر هنرمند شرکت کننده به منظور الزام در احقاق حقوق جانباختگان فاجعه منا و حادثه بیت الله الحرام برای ارسال به سازمان ملل متحد آماده می‌شود.

 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ تهران در خصوص زمان و محل برگزاری این کارگاه بزرگ صورتگری نیز گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه در روز جمعه از ساعت 10 تا 17 در میدان امام حسین(ع) و پیاده راه 17 شهریور برگزار می شود و البته اختتامیه نیز قبل از اذان مغرب در همین محل با حضور همه هنرمندان و میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تابلوهای نقاشی پس از مراسم در جای خاصی نگهداری خواهند شد؟ تصریح کرد: بناست پس از اتمام کار هنرمندان در این کارگاه یک روزه ؛ نمایشگاه ویژه ای در صحن حرم رضوی برگزار گردد و به امید خداوند متعال پس از متبرک نمودن این آثار فاخر ؛ با برگزاری برنامه های متعدد در چند استان انتخابی این آثار به خانواده های بازمانده تقدیم خواهد شد.

فاطمیان پور مشارکت‌کنندگان در این برنامه را علاوه بر شهرداری منطقه 12 تهران و فرهنگسرای شهر، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری فارس و نیز انجمن جانباختگان مکه و منا عنوان کرد.

تسنیم نوشت: به گزارش پرس تی وی، اداره امنیت اتمی ملی آمریکا از یک پیمانکار به علت به خطر انداختن اسرار اتمی و انداختن اسناد طبقه بندی شده در سطل‌های زباله محافظت نشده، انتقاد کرده است.
 
دیلی بیست روز چهارشنبه گزارش داد، این اشتباه امنیتی اولین بار در ژوئن 2014 و زمانی مشخص شد که یک کارگر مجتمع امنیت ملی وای-12 در تنسی اسناد بسیار حساس را داخل کیسه زباله پیدا کرد.
 
بررسی درباره این موضوع نشان داد که 19 سند طبقه بندی شده یا بسیار حساس دیگر نیز داخل این کیسه زباله انداخته شده بود.
 
بررسی‌های بیشتر اداره امنیت اتمی ملی آمریکا افشا کرد که در 20 سال اخیر، اسرار اتمی به همین شکل به میان زباله‌ها انداخته می‌شد.
 
این اسناد شامل جزئیاتی درباره مواد منفجره اتمی نظیر اورانیوم با غنای بالا بود.
 
این کیسه زباله همراه با دیگر کیسه‌های زباله که تهدیدی برای امنیت ملی به حساب نمی‌آمدند، در محوطه مجتمع امنیت ملی در تنسی دفن می‌شدند.
 
اجرائیات اداره انرژی امریکا در اطلاعیه ابتدایی درباره عدم رعایت امنیت اسرار اتمی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «آنها تصمیم گرفتند تا به دنبال اسناد بیشتر بگردند زیرا با توجه به نتایج پیشین آنها فرض کردند که زباله‌ها محتوی اطلاعات طبقه بندی شده بیشتری باشند.»
 
اوایل این هفته، فرانک کلوتز رئیس اداره امنیت اتمی ملی آمریکا در نامه‌ای به شرکت پیمانکاری «خدمات فنی ببکاک و ویلکاکس» این موارد عدم رعایت امنیت اسرار اتمی را تذکر داد. اگرچه این شرکت پیمانکاری در جولای 2014 جای خود را به شرکتی دیگر داد.
 
«تاثیر منفی واقعی یا بالقوه بر امنیت ملی و بی توجهی و بی دقتی» درباره مسائلی که می‌تواند به امنیت ملی آسیب وارد کند، برخی از تذکرات مطرح شده در این نامه بود.
 
در این نامه آمده است: «برخی از کارگران خاطر نشان کردند که این رویه معدوم کردن ورق‌های کاغذ کاری (به مدت 20 سال) تا افشای آن ادامه داشته است.»
 
کلوتز ابتدا تهدید کرد که این شرکت را 240 هزار دلار جریمه کند؛ اما پس از مذاکرات، کلوتز این جریمه را بخشید.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران  درباره وضعیت کیفیت هوای تهران با توجه به پایداری هوا در روزهای گذشته گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر کیفیت هوای تهران طی روز چهارشنبه نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. وی یادآور شد: در این روز میزان غلظت آلاینده‌های با قطر کمتر از

5/2 میکرون به عدد  149 رسیده است و این نشان‌دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است. رستگاری درباره ادامه آلودگی هوا و احتمال تشدید آن در روزهای آینده تصریح کرد: با توجه به پایداری هوا و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود غلظت آلاینده‌ها در روز پنجشنبه افزایش داشته باشد و هوا همچنان در شرایط ناسالم باقی بماند. به گفته وی براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا شاخص کیفی هوا روی عدد 149 قرار گرفته که تنها به میزان یک رقم با وضعیت قرمز و هشدار (150) فاصله دارد.

ناتوانی محیط‌زیست در برابر آلودگی هوا

این در حالی است که مدیرکل سابق محیط‌زیست استان تهران با ابراز تاسف از پدیده آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها، سازمان حفاظت محیط‌زیست را در برابر این مشکل ناتوان دانسته است. محمدباقر صدوق، مدیرکل سابق محیط‌زیست استان تهران با نقد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا درباره این موضوع که تعداد روزهای پاک نسبت  به گذشته بیشتر شده است، گفت: آمارهایی که  ارائه می‌شود قابل اعتماد نیست و نوعی عددسازی است. وی بیان داشت: عمده‌ترین دلیل آلودگی هوای تهران به سبب شرایط پایداری هواست و این پایداری در کلانشهرها و مناطق کوهپایه‌ای و در فصل پاییز و زمستان یعنی در ماه‌های آذر و دی‌ماه بیشتر ایجاد می‌شود. صدوق موضوع آلودگی هوا را نوعی از بلایای طبیعی در کلانشهرها عنوان کرد و افزود: انسان می‌تواند این نوع از بلایا را مدیریت کند؛ متاسفانه سازمان حفاظت محیط‌زیست قدرت مقابله با آلودگی هوا را ندارد و بهتر است این برنامه به شهرداری یا سایر دستگاه‌ها سپرده شود و این سازمان نقش نظارتی را انجام دهد. وی اطلاعیه‌های صادر شده درباره کیفیت بنزین را دروغ دانست و تصریح کرد: متاسفانه بنزینی که خریداری شده نیز بی‌کیفیت است و مدیران ذی‌ربط باید در این‌باره پاسخ دهند. صدوق درباره اتهام‌هایی که نسبت به بنزین پتروشیمی دولت قبل وارد می‌کنند، اظهار داشت: دلیل تکیه بر بنزین‌های پتروشیمی تحریم‌ها بود؛ در حال حاضر نیز بنزین‌های خریداری شده کیفیت لازم را ندارد.

آثار فاجعه‌آمیز آلودگی هوا بر سلامت

«سلامت بسیاری از افراد جامعه در معرض خطر جدی قرار گرفته و بسیاری از بیمار‌ی‌های غیرواگیر به آلودگی هوا وابستگی دارد». وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همزمان با دومین روز برگزاری چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا  با بیان این مطلب اظهار داشت: آلودگی هوا در سال 94 به معضل جدی سلامتی شهروندان در کلانشهرهای ایران تبدیل شده و بسیاری از شهرهای کشور به دلایل گوناگون بویژه تعدد خودروهای سبک و سنگین در کانون آلایندگی‌های هوا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد، سلامت بسیاری از افراد جامعه در معرض خطر جدی قرار گرفته و بسیاری از بیماری‌‌های غیرواگیر به آلودگی هوا وابستگی دارد، یادآور شد: همچنین خطر مرگ زودرس، بسیاری را تهدید می‌کند. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ابراز امیدواری کرد با توسعه دانش و با روشن شدن ابعاد فاجعه‌آمیز آلودگی هوا بر سلامت شهروندان در تهران و سایر کلانشهرهای کشور، برنامه‌های کاهش آلودگی هوا مبتنی بر اصول علمی و با نگاهی بر اثرات سلامتی و بهداشتی تدوین و اجرا شود.

بحث بر سر ملاک تصمیم‌گیری درباره آلودگی هوا

همچنین رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به تلاش و توجه وزارت بهداشت برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از آلودگی هوا به شهروندان، تاکید کرد تصمیم‌گیری درباره آلودگی هوا باید براساس شاخص بدترین نقطه تهران به لحاظ آلودگی باشد.

خسرو صادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه

 130 ایستگاه پایش کیفیت هوا در تهران وجود دارد، گفت: یک بحث این است که میانگین اعداد 30 ایستگاه را گرفته و براساس آن درباره آلودگی شهر قضاوت و تصمیم‌گیری کنیم یا اینکه بدترین نقطه شهر را در نظر بگیریم و براساس شاخص آن نقطه، تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهیم. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت سعی دارد از رسیدن آسیب به شهروندان به هر طریقی جلوگیری کند و آسیب را به حداقل برساند، خاطرنشان کرد: بر سر این موضوع بحث وجود دارد و قرار است در کمیسیونی این موضوع مورد بازنگری قرار گیرد و امیدواریم به یک تصمیم مشترک برسیم.

محمود واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات برای هر شبکه مجازی یک قانون،‌ سیاست یا رفتار جداگانه ندارد،‌ گفت: سیاست ما برای تمام فضای مجازی اعم از شبکه های تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و غیره یکسان است که این مورد در زمینه نظارت بر فعالیت های انتخاباتی کاندیداها نیز صدق می کند.

وزارت ارتباطات در برخورد با تبلیغات زودرس انتخاباتی در فضای مجازی به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همین اساس تصریح کرد: البته در زمینه فعالیت های انتخاباتی چه در زمان تعیین شده تبلیغات و چه در خصوص فعالیت های انتخاباتی پیش از موعد به تنهایی تصمیم نمی گیریم و طبق ابلاغیه وزارت کشور،‌ شورای نگهبان و سایر دستگاه های مربوطه عمل می کنیم.

وی افزود: با این تفاسیر وزارت ارتباطات نظارت دقیق خود را بر تمام فعالیت های کاندیدهای انتخاباتی دارد.

شرکت تلگرام، کانال‌های درخواستی ایران را مسدود می‌کند

واعظی در ادامه در خصوص شیوه نظارت این وزارتخانه بر تبلیغات تجاری و بازرگانی غیرمتعارف و عملکرد خارج از عرف و شرع برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: در این خصوص با مسئولان شرکت تلگرام در روسیه نامه نگاری کرده‌ایم و آنها اعلام کرده اند هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون نیز چندین فهرست از کانال های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده اند.

سرهنگ "کوره بلاغی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه متعددی از شهروندان مبنی بر دسترسی غیر مجاز فرد یا افرادی ناشناس به حساب کاربری شان  در شبکه های اجتماعی و انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی، موضوع  به صورت وی‍ژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی ها و اقدامات سایبری صورت گرفته فرد ناشناس لاگین شده به حساب کاربری شکات در شبکه های اجتماعی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های بعمل آمده به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را کنجکاوی و سرگرمی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان  آذربایجان غربی در خاتمه به شهروندان توصیه نمود : در استفاده از شبکه های اجتماعی هوشیار باشید و به هیچ عنوان کد ورودی خود را به مرجع درخواست کننده  ارسال نکرده و خود در معرض گرفتار شدن به دام اینگونه شیادان قرار ندهند.

هیات دولت نرخ جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی را تصویب کرد. بر این اساس برخی جریمه‌ها افزایش قابل توجهی داشته برای نمونه جریمه عبور از چراغ قرمز 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است، درحالی که برخی کارشناسان معتقدند افزایش جریمه‌ها بدون توجه به بهبود زیرساخت‌های شهری یا اجرای برنامه‌های فرهنگ رویکردی است که با هدف درآمدزایی و جبران کسری بودجه از سوی دولت دنبال می‌شود.

این درحالی است که پلیس راهور تاکید می‌کند جرایم جدید هنوز به شکل رسمی به آنها ابلاغ نشده است؛ به همین دلیل برای اعمال آنها از سوی پلیس باید منتظر ابلاغ رسمی جرایم جدید بود.

رابطه جریمه و تورم

جریمه‌های رانندگی براساس ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با توجه به نرخ تورم هر سه سال یک بار افزایش پیدا می‌کند، پیشنهاد افزایش جریمه‌ها نیز از سوی وزارت کشور، راه و شهرسازی و دادگستری به دولت فرستاده می‌شود.

نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی آخرین بار آبان 90 به تصویب رسید و پیشنهاد افزایش آن نیز آخرین باراسفند 92 به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد، اما چون رسیدگی به آن زمانبر شد، جرایم برای بار دیگر بازنگری شد و در اختیار هیات وزیران قرار گرفت تا این که دیروز دولت آن را تصویب کرد.

اما در این میان آنچه شهروندان را معترض می‌کند، افزایش جرایم با توجه به رشد تورم است؛ زیرا هیچ وقت درآمد آنها با رشد تورم هماهنگ نبوده، به همین خاطر طبیعی است که آنها از این رویکرد گلایه داشته باشند.

این افزایش عادلانه است؟

برخی کارشناسان معتقدند افزایش جرایم رانندگی بدون توجه به نیازهای شهروندان در زندگی شهری به نوعی ظلم در حق آنهاست؛ زیرا شرایط باید به گونه‌ای باشد که شهروندان ناگزیر مرتکب تخلف نشوند.

حجت‌الله مشفق، بازپرس دادسرای تهران می‌افزاید: باید یادآور شد افزایش جریمه‌های رانندگی، تاثیری در قانونمند شدن و کاهش تخلفات رانندگی ندارد؛ زیرا در گذشته نیز این افزایش دنبال شده، اما جرایم کاهش قابل توجهی نداشته است.

به نظر این کارشناس، بهتر است مسئولان به جای افزایش جرایم به بهبود زیرساخت‌های شهر مانند توسعه حمل و نقل عمومی، افزایش پارکینگ‌ها و توسعه خدمات الکترونیک بپردازند تا شهروندان ناگزیر به استفاده از خودروی شخصی و تخلفات رانندگی نشوند.

در واقع کارشناسان تاکید دارند شرایط در کلانشهرهایی مانند تهران به گونه‌ای است که شهروندان هنگام تردد در معابر ناگزیر به تخلف می‌شوند؛ زیرا بیشتر خیابان‌ها از سوی شهرداری به پیمانکاران پارکبان اجاره داده شده و با این حال در بیشتر معابر جایی برای پارک خودرو وجود ندارد، به همین خاطر شهروند ناچار به تخلفی مانند پارک دوبل یا توقف در منطقه ممنوع می‌شود.

علی رضا میلانی، حقوقدان نیز  تصریح می‌کند: بهتر بود دولت قبل از تصمیم‌گیری درخصوص افزایش جریمه‌های رانندگی کارهای بالینی و کارشناسی انجام می‌داد.وی عنوان می‌کند: برای نمونه اکنون بسیاری از مردم یارانه‌بگیر هستند و برای گرفتن آن تلاش می‌کنند، باید پرسید اگر شخصی نتوانست چنین جریمه‌هایی را پرداخت کند، چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود؟

جریمه، منبعی برای درآمد

علی رضا سرحدی، کارشناس مسائل شهری عنوان می‌کند: نباید با تسهیلات ویژه به شهروندان خودرو فروخت، اما زیرساخت مناسبی برای ترددشان در نظر نگرفت و برایشان جریمه‌های سنگین نیز به تصویب رساند.

این کارشناس معتقد است، با چنین رویکردی کلانشهرها گنجایش این تعداد خودرو و شهروند را نخواهند داشت و در چنین شرایطی افزایش جرایم رانندگی نمی‌تواند تاثیر زیادی در قانون‌مدار کردن شهروندان داشته باشد.

وی ابراز می‌کند: برای حل مشکلات این حوزه مسئولان باید به شکل ریشه‌ای با چنین موضوعاتی برخورد کنند؛ زیرا به این شکل شهروندان افزایش جرایم را منبعی برای درآمد دولت می‌دانند.

صورت مساله را پاک نکنید

به نظر می‌رسد افزایش جریمه‌ها ازسوی دولت با هدف کسری بودجه صورت گرفته باشد؛ زیرا مدتی قبل نیز که لایحه بودجه 94 تنظیم و به مجلس ارائه شد برخی کارشناسان نسبت به افزایش 37 درصدی درآمد دولت از محل جرایم رانندگی هشدار داده بودند، چراکه این افزایش 2200 میلیارد تومان درآمد از محل جرایم راهنمایی و رانندگی نصیب دولت می‌کرد.

علیرضا درویش، حقوقدان نیز بیان می‌کند: با تشدید جریمه‌ها در واقع صورت‌مساله را پاک می‌کنیم؛ زیرا این اتفاق چند سال پیش نیز افتاد، اما تاثیر مثبتی در بهبود وضع ترافیک نداشت.

وی یادآور می‌شود: با توجه به مشکلات اقتصادی مانند کاهش قیمت نفت و فرار مالیاتی افراد که گریبان دولت را گرفته است، جبران این کاستی‌ها نباید بر دوش مردم عادی بیفتد.

درویش تصریح می‌کند: دولت نباید با افزایش جریمه‌ها به‌دنبال درآمدزایی باشد، زیرا به این شکل اقشار متوسط و ضعیف جامعه آسیب می‌بینند.

افزایش جریمه موثر است

این در حالی است که برخی کارشناسان نیز موافق افزایش جریمه‌های رانندگی هستند. آنها معتقدند هر چه جریمه افزایش پیدا کند قدرت بازدارندگی‌شان بیشتر می‌شود.

هادی هاشمی، رئیس پلیس پیشین راهور پایتخت در این باره اظهار می‌کند: تخلفات رانندگی سالانه به کشته و مجروح شدن هزاران نفر منجر می‌شود، به همین خاطر افزایش جریمه‌ها می‌تواند مانع غفلت برخی قانون‌شکنان شود.

وی ادامه می‌دهد: به نظرم جریمه‌ها باید دست‌کم 10 برابر شود تا مانند جریمه رانندگی در دیگر کشورها بازدارنده باشد. هاشمی معتقد است هدف از در نظر گرفتن چنین قوانین و مجازاتی مردم نیستند؛ بلکه جریمه برای تخلف درنظر گرفته می‌شود، چون قانون باید قوی باشد تا شخص مرتکب تخلف نشود.

رئیس پلیس پیشین راهور پایتخت خاطرنشان می‌کند: افزایش جریمه‌ها با هدف پر شدن خزانه دولت دنبال نمی‌شود، یعنی نباید جریمه را در سبد خانوار قرار داد؛ در واقع جریمه‌های رانندگی برای این در نظر گرفته می‌شوند تا برخی افراد خودرو را به آلت قتاله تبدیل نکنند.

برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که جرایم ریالی از بازدارندگی لازم برخوردار نیست به همین خاطر بهتر است برای افراد متخلف جرایم اجتماعی در نظر گرفت. برای نمونه خدمات بیمه با هزینه بیشتری در اختیار این افراد قرار گیرد یا بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به این اشخاص محدودیت‌هایی قائل شوند.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi