سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

مفهوم معماری سبز
فرآیند سبز در معماری فرآیندی کهن می باشد، برای مثال از هنگامی که انسان های غار نشین برای اولین بار پی به این مسئله بردند که انتخاب غاری رو به جنوب از لحاظ دمای محیط بسیار مناسب تر از غاری می باشد که دهانه آن به سمت شمال است.
موضوع جدید درک این مهم است که معماری سبز برای محیط های مصنوع و انسان آفرینش بهترین فرآیند برای طراحی ساختمان هاست؛ به گونه ای که تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت یا اشیا مورد استفاده ساکنان، نیازمند پدید آوردن یک معماری پایدار هستند. بسیاری از ساختمان های موجود حداقل یکی از ویژگی های متعدد و قابل تشخیص معماری سبز را درون خویش دارند، با این حال،تنها تعداد اندکی از این بناها کل این فرآیند کامل را دارا می باشند. بطور کلی فرآیند سبز این گونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرار گیرد و بدین ترتیب،ایده بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد .

معماری سبز برخاسته از معماری پایدار و توسعه پایدار بوده که این نیز ناشی از نیاز انسان امروز در مقابل پیامدهای سوء‌جهان صنعتی و مصرفی عصرحاضر است. حفظ و حراست از منابع طبیعی جهان، مصونیت از آلودگی هوا و سایرآلودگی‌های محیطی، حفاظت از لایه ازن، بهداشت جسمی و روانی، آینده بشریت و … ازموضوعاتی است که در این راستا مطرح بوده و ضرورت آن به عنوان یک وظیفه جهانی روز به روز آشکارتر می‌شود.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…


اغلب از ساختمان سبزتعبیر به ساختمانی می شود که اثرات منفی آن بر روی محیط اطرافش کم باشد.
هدف ازایجاد ساختمانهای سبز بر اساس اصولی که ذکر خواهد شد ، بهبود یافتن آب و هوا و
جلوگیری ازاثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است.
اصول معماری سبز:
در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند.
معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است .
در مجموع اصول گوناگونی در ایجاد هر نوع سازه مطرح است که نقاط مشترک فراوانی را برای بحث دارامی باشند،با این حال موضوعات ارائه شده مجموعه ای از اصول مختلفی هستند که در نظر گرفتن آنها سبب ایجاد توازن و پدید آمدن معماری سبز خواهد شد .
اصل اول : حفاظت از انرژی
هر ساختمان باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد .
ضرورت پذیرفتن این اصل در عصرهای گذشته بدون هیچ شک و تردیدی با توجه به نحوه ساخت و سازها غیر قابل انکار می باشد و شاید تنها به سبب تنوع بسیار زیاد مصالح و فن آوری های جدید در دوران معاصر چنین اصلی در ساختمان ها به دست فراموشی سپرده شده است و این بار با استفاده از مصالح گوناگون ویا با ترکیب های مختلفی از آنها، ساختمان ها، محیط را با توجه به نیاز های کاربران تغییر میدهند .
اشاره به نظریه مجتمع زیستی نیز خالی از لطف نمی باشد، که از فراهم آوردن سر پناهی برای درامان ماندن در برابر سرما و یا ایجاد فضایی خنک برای سکونت افراد سرچشمه می گیرد ، به این دلیل و همچنین وجود عوامل دیگر مردمان ساختمانهای خود را به خاطر مزایای متقابل فراوان در کنار یکدیگر بنا می کردند .
ساختمان هایی که در تعامل با اقلیم محلی و در تلاش برای کاهش وابستگی به سوخت فسیلی ساخته می شوند ، نسبت به آپارتمانهای عادی امروزی ، حامل تجربیاتی منفرد و مجزا بوده و در نتیجه ، به عنوان تلاشهای نیمه کاره برای خلـق مــعـــماری سبــز مطــرح می شوند. بسیاری از این تجربیات نیز بیشتر حاصل کار و تلاش انفرادی بوده؛ و بنابراین روشن است به عنوان اصلی پایدار در طراحی ها و ساخت و سازهای جامعه امروز لحاظ نمی گردد .

اصل دوم :کار با اقلیم
ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شوند که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند .
شکل و نحوه استقرار ساختمان و محل قرار گیری فضاهای داخلی آن می توانند به گــونــه ای باشد که موجب ارتقاع سطح آسایش درون ساختمان گردد و در عین حال از طریق عایق بندی صحیح سازه ، موجبات کاهش مصرف سوخت فسیلی پدید آید. این دو فرآیند مذکور ناگزیر دارای هم پوشانی و نقاط مشترک فراوان می باشند .
پیش از گسترش همه جانبه مصرف سوخت فسیلی ، چوب منبع اصلی انرژی به حساب می آمد که هنوز هم حدود ۱۵ درصد از انرژی امروز را نیز تأمین می کند. هنگامی که چوب کمیاب و نایاب شد برای بسیاری از مردم امری طبیعی بود که در راستای کاهش نیاز به چوب ، برای تولید گرما از گرمای خورشید کمک بگیرند . شهرهای یونانی همچون «پیرنه» مکان شهر را به گونه ای تغییر دادند که از ورود سیل به شهر جلوگیری شود ، و شبکه ای مستطیل شکل با خیابانهای شرقی ـ غربی  را احداث نمودند که به ساختمان ها اجازه جهت گیری به سمت جنوب و استفاده از نور مطلوب خورشید را می داد .
رومی ها نیز پیروی از اصول طراحی خورشیدی را با آموختن از تجربیات یونان ادامه دادند ؛ اما آنها پنجره های شفاف که  اختراع قرن اول پس از میلاد بود را نیز برای افزایش گرمای بدست آمده بکار گرفتند، با افزایش کمبود چوب به عنوان سوخت ، استفاده از نمای رو به جنوب در ساخت منازل ثروتــمـنـدان و هـمـچنین حمامهای  عـمومی شهـر نیز مـتـداول شــد .
سنت طراحی با توجه به اقـلـیـم بـرای ایجاد آسایش درون ساختمان به قوانین گرمایش محدود نمی شد بلکه در بسیاری از اقـلـیــم ها معماران ملزم به طـراحـی فـضایی خنک برای پدید آوردن شرایطی مطلوب در داخل ساختمان بود . راه حل معــمول درعـصـر حاضر ، یعنی استفاده از سیستم های تهویه مطبوع هوا ، تنها فرآیندی ناکار آمد در تقابل با اقلیم به شمار می رود و در عین حال همراه با مصرف زیاد انرژی می باشد ، که حتی به هنگام ارزانی و فراوانی انرژی به دلیل آلودگی حاصل از آن امری اشتباه به شمار می آید .

مقاله پاورپوینت معماری سبز و پایدار,اصول های معماری سبز,مفهوم معماری سبز,حفاظت از انرژی در معماری سبز,مقاله معماری پایدار,اصول معماری پایدار,کلیات و اهداف در معماری سبز,موضوعات مطرح در معماری سبز,استفاده از فضای سبز برای کمک به حفاظت محیط زیست,مصالح معماری سبز,طراحی سبز,بام سبز,اجزائ تشکیل دهنده بام سبز,تاریخچه کاربرد بام سبز,مزایای بام سبز,معایب بام سبز,مرکز انرژی سبز سئول,برجهای سبز نیویورک.

پ : کاهش استفاده از منابع جدید
هر ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که استفاده از منابع جدید را به حداقل برساند و   در پایان عمر مفید خود ، منبعی برای ایجاد سازه های دیگر بوجود بیاورد .
گر چه جهت گیری این اصل ، همچون سایر اصول اشاره شده به سوی ساختمانهای جدید است ، ولی باید یادآور شد که اغلب منابع موجود در جهان در محیط مصنوع فعلی بکارگرفته شده اند و ترمیم و ارتقاء وضعیت ساختمانهای فعلی برای کاهش  اثرات زیست محیطی ، امری است که از اهمیتی برابر با خلق سازه های جدید برخوردار است . این نکته را نیز باید مورد  توجه قرار داد که
تعداد منابع کافی برای خلق محیط های مصنوع در جهان وجود ندارند که بتوان برای بازسازی هر نسل از ساختمان ها، مقداری جدید از آنها را مورد استفاده قرار داد .
این استفاده مجدد میتواند در مسیر استفاده از مصالح بازیافت شده  یا فضاهای بازیافت شده شکل بگیرد، بازیافت ساختمان ها و عناصر درون آنها بخشی از تاریخ معماری است . صومعه سانتا الباس که در سالهای ۱۰۷۷ و ۱۱۱۵ میلادی بازسازی گردیده ، از آجرهای خرابه های یک ساختمان رومی در نزدیکی خود استفاده نمود.

چارچوب های چوبی که در قرون وسطی به کار گرفته شدند ،قطعاتی چوبی بودند که بریده و در کارگاه نجاری به یکدیگر وصل شده و کد گذاری می شدند و آنگاه از هم جدا شده و به ساختمان ها انتقال داده می شدند. استفاده از این روش بدین معنی بود که در صورت لزوم می توان بخشهایی از ساختمان قرون وسطایی را جا به جا نموده ؛ حتی امروزه نیز می توان آنها را به مکانی دیگر منتقل کرد . گاهی اوقات کل سازه  ساختمان به منظور بنا کردن ساختمانی جدید جابجا می گردید. برای مثال در هنگام ساخت موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن،  به ساختمان قبلی موجود در سایت دیگر نیازی  نبود و در سال ۱۸۶۵ پیشنهاد واگذاری این ساختمان فلزی به مسئولان محلی شمال ، شرق و جنوب لندن با هدف برپایی یک موزه محلی در مکانی جدید ارائه گردید. مسئولان شرق لندن این پیشنهاد را پذیرفتند و ساختمان این موزه محلی در ۱۸۷۲ تکمیل گردید که امروزه این مکان به موزه کودکان بدل گردیده است .
این موضوع برای کسانی که علاقمند به حفاظت و نگهداری دائمی از ساختمان ها هستند یک فاجعه به حساب می آید و این سوال در ذهن نقش می بندد که آیا یک ساختمان به این علت که زمانی دارای کاربری ارزشمندی بوده است باید همواره بدون تغییر باقی بماند یا باید برای حفظ بازدهی و کارایی تغییرات الزامی را در آن انجام داد؟ یک فرآیند سبز ممکن است در بررسی این موضوع قضاوت را تنها براساس منابع موجود ممکن بداند. اگر منابع مورد نیاز برای تغییر یک ساختمان کمتر از منابع مورد نیاز برای تخریب و بازسازی آن باشد باید از این تغییرات استقبال نمود. با این وجود این موضوع باعث عدم احترام و بزرگداشت اهمیت تاریخی سازه نمی شود. به علاوه ممکن است این سازه ها دارای ارزش دیگری نیز باشند که توجه به آن ها الزامی است. این مشکلات در تغییر ساختمان های موجود به منظور آماده ساختن آن ها برای هماهنگی با نیازهای جدید بخصوص در مورد بهبود وضعیت ساختمان از لحاظ عملکرد و کارایی که ممکن است به تغییر ظاهر آن منجر شود با تناقض و تضادهای بیشتری آشکار می شود. تغییر در بعضی از ساختمان های قدیمی برای کاربردی های جدید می تواند هزینه ها و مشکلات خاصی را با خود همراه داشته باشد. با این حال مزایای حاصل از استفاده مجدد از این ساختمان های بزرگ در کنار یکدیگر و درون یک محیط شهری می تواند بر این مشکلات و هزینه ها غلبه نماید. نوسازی ساختمان ها ی موجود در شهرهای بزرگ و کوچک همچنین می تواند موجب حفاظت از منابع مورد استفاده جهت تخریب و بازسازی ساختمان و بدین ترتیب جلوگیری از تخریب جامعه شود
اصل چهارم : احترام به کاربران
معماری سبز به تمامی افرادی که از ساختمان استفاده می کنند احترام می گذارد .
به نظر می رسد که این اصل ارتباط اندکی با آلودگی ناشی از تغییرات اقلیم جهانی و تخریب لایه ازن داشته باشد . اما فرآیند سبز از معماری که شامل احترام برای تمامی منابع مشترک در ساخت یک ساختمان کامل هستند انسان را از این مجموعه خارج نمی نماید. تمام ساختمان ها توسط انسان ها ساخته می شوند اما در بعضی از سازه ها حقیقت حضور انسان محترم شمرده می شود، در حالی که در برخی دیگر تلاش برای رد ابعاد انسانی در فرآیند ساخت مشاهده می شود .
در ژاپن تعدادی روبوت نقش انسان را در ایجاد و طراحی ساختمان ها بر عهده گرفته اند، اما برای یک روبوت کارآیی مؤثر در مورد پروژه ، شامل اجرای یک وظـیـفـه خـاص مــی باشد که می تواند آن را به دفعات تکرار کرد. اما در مقیاسی متفاوت یک انسان به عنوان معمار همچنان می تواند بر مهارت خود بر انجام تعداد بسیاری از کارهای نامرتبط اعتماد کند .
احترام بیشتر به نیازهای انسانی و نیروی کار، می تواند در دو مسیر مجزا مورد تجربه قرار گیرد. برای یک ساختمان ساز حرفه ای توجه به این نکـته ضرورت دارد که ایمنی و سلامت مصالح و فرآیند های شکل دهنده ساختمان به همان میزان که برای کارگران و یا استفاده کنندگان آن مهم است برای کل جامعه بشری نیز از اهـمـیت بـســزایی بـرخوردار می باشد. معماران به تدریج از وجود سم های مختلف در سایت های ساختمانی آگاه شده اند و به تازگی استفاده از مواد عایـق دارای انواع CFC  و یا استفاده از سایر مصالح خطرناک در ساختمان ممنوع شده است
شکل دیگر مشارکت انسانی که نیازمند توجه است، اشتراک و دخالت مثبت کاربران در فرآیند طراحی و ساخت است، که چنانچه به طور موثر بکار گرفته نشود یک منبع کارا و مفید به هدر رفته است. تعداد زیادی از ساختمان ها از این انرژی بهره برده اند و نتایج حاصل از آن نیز موجب رضایت در خلـق ساختمان های بزرگ شده است .

اصل پنجم : احترام به سایت
هر ساختمان باید زمین را به گونه ای آرام و سبک لمس کند .
معمار استرالیایی گلن مورکات این جمله عجیب را بیان می کند که: ساختمان باید زمین را به گونه ای آرام و سبک لمس  کند. این گفته یک ویژگی از تعامل میان ساختمان و سایت آن را در خود دارد که برای فرآیند سبز امری ضروری است و البته دارای ویژگی های گسترده تری نیز می باشد. ساختمانی که انرژی را حریصانه مصرف می کند آلودگی تولید می کند و با مصرف کنندگان و کاربران خویش بیگانه است در نتیجه هرگز زمین را به گونه ای آرام و سبک لمس نمی کند
تفسیری صریح تر از این گفته چنین است که نـمی توان هر ساختمان را از درون سایت ساخته شده در آن خارج نمود و شرایط قبل از ایجاد ساختمان را دوباره در سایت احیا کرد. این نوع ارتباط با سایت در سکونتگاههای سنتی اعراب بادیه نشین دیده می شود؛ سبکی و آرامش موجود در میان آن ها در لمس زمین فقط در جابجایی خانه ایشان نهفته نبود، بلکه شامل مصالح مورد استفاده ایشان و دارایی هایی که با خود حمل می کردند نیز می گردید. سیاه چادر اعراب بادیه نشین از پشم بزها ، گوسفندان و شتران ایشان تولید  می شد، هنگامی که این چادر ها برپا می گردید با ایجاد سطح مقطع بسیار کارا از لحاظ ایرودینامیکی از تخریب آن در بادهای شدید جلوگیری می شد؛ چادر با طنابهای بلند در جای خود نگهداری و تیرهای چوبی بسیار اندکی در آن بکار گرفته می شد چرا که چوب در صحرا منبعی بسیار کمیاب بحساب می آمد .

در حالی که در جوامع شهری، زندگی بومی و سنتی خود را برای یکجا نشینی ترک کرده اند و معماران وارد عرصه طراحی شده اند، هنوز نیز برای ایجاد نمایشگاههای مختلف و دیگر فعالیت های فرهنگی نیازی مستمر به سازه های موقت وجود دارد. این قبیل سازه ها اغلب، شکل چادر بادیه نشینان را بخود می گیرد . طراحی صورت گرفته توسط معماران هلندی برای فستیوال ۸۶ در سونسبیک ، این سازه برای حفاظت از مجسمه های شکستنی واقع در خارج ساختمان طراحی شده بود و به علاوه بادی به گونه ای طراحی می شد که به چشم نیاید. دراین سازه از چهارنوع مصالح یعنی بتن پیش ساخته برای پی ها ، شیشه های شفاف برای دیوارها و سقف فولاد برای خرپاها و اتصالات و سیلیکون رزینی برای اتصال صفحات شیشه به یکدیگر استفاده شد. باله های شیشه ای نیز به دیوارهای شیشه ای چسبانده شده بودند تا صلبیت بیشتری را ایجاد کند و همچنین مکانی را برای اتصال خرپاهای فلزی سبک حامل سقف شیشه ای فراهم نماید. کف ساختمان زمین عادی بود و برای جلوگیری از گل شدن فقط با چوب پوشانده شده بود. پس از پایان فستیوال این ساختمان دوباره از یکدیگر جدا گردید و پی آن نیز از محل خارج و خاک برداشته شده به جای خود بازگردانیده شد؛ بدین ترتیب زمین سایت بدون هیچ تغییری به وضعیت پیش از برگزاری فستیوال بازگشت. این ساختمان را می توان برای استفاده در هر نمایشگاه یا فستیوال دیگر به کار گرفت و یا اعضای آن را می توان درهر سازه دیگر مورد استفاده قرار داد.

اصل ششم : کل گرایی
تمامی اصول سبز، نیازمند مشارکت در روندی کل گرا برای ساخت محیط مصنوع هستند .

موقعیت:این بنا در خیابان فاضل نراقی کاشان در قسمت بافت کهن شهر واقع شده است.

معرفی بنا:
بنای مدرسه و مسجد آقا بزرگ از با شکوهترین وزیبا ترین مساجد دوره قاجار به شمار می آید. ساختمان این بنا : با سرمایه شخصی حاج محمد تقی خانبان جهت استفاده نماز جماعت و بحث و درس داماد خود،ملا مهدی نراقی دوم ،ملقب به آقا بزرگ بنا شده و به این نام معروف شده است. معمار بنا:استاد شعبانعلی پشت مشهدی

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

تزئینات:

تزئینات مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان,تزئینات در معماری,تزئینات بنای مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان,کاشی کاری مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان
نقشه طبقه همکف:

 

مشخصات:
مسجد و مدرسه آقا بزرگ مجموعه نفیسی است از عناصر معماری و تزئیناتی،و ترکیبی از این حجمها و اندامهای متناسب و به هم تنیده،شامل: سر در و هشتی ورودی صحن مرکزی مقصوره و گنبد خانه شبستانها…

گودال باغچه مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان,گودال باغچه,گودال باغچه در معماری

معماری اسلامی استاد پیرنیا

آثار تاریخی کاشان علی اصغر شاطری

گنجنامه(مساجد)

بیمه ایران از حدود ۳۵ سال پیش به کمک یکی از شرکت های آلمانی به نام “مونیخ ری” بیمه های مهندسی تاسیس گردید و هم اکنون نیز بیمه نامه های رایج در این رشته ترجمه بیمه نامه های استاندارد شرکت مذکور می باشد.

رشد و توسعه هر کشور نیازمند عزم ملی و اعتقاد مردم آن کشور به الگوهای رشد و توسعه می‌باشد، و این امر خود مستلزم فراهم آمدن بستری مناسب برای توسعه سه بخش از فعالیتهای اقتصادی شامل کشاورزی، صنعت و خدمات می‌باشد که با رشد آنها کشور به سمت توسعه همه‌جانبه حرکت می‌کند. تمامی بخش‌های اقتصادی در دوران فعالیت خود علاوه بر نیاز به سایر امکانات، نیازمند حمایت و تامین مالی نیز می‌باشند تا در زمان بروز خسارات احتمالی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.لذا با توجه به این امر که اجرای طرح‌های عمرانی و احداث واحدهای ساختمانی، تأسیساتی و صنعتی در طول مدت عملیات و در دوره بهره‌برداری با خطرهای گوناگون مواجه است، به منظور ایجاد امنیت و آرامش خاطر و تامین مالی در زمان بروز خسارات احتمالی شرکت‌های بیمه‌گر اقدام به ارائه  انواع  بیمه نامه‌ها ی مهندسی می‌نمایند.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
بیمه‌های تمام‌خطر مهندسی پوششی است برای جبران خسارت‌های وارد به پروژه‌های ساختمانی و نصب ماشین آلات صنعتی به علت وقوع سوانح سهمگین طبیعی، حوادث ناشی از اجرای کار و اشتباهات و خطاهای انسانی و همچنین زیان‌های وارد به اشخاص ثالث در مواردی که صاحبکار و یا پیمانکار قانوناً مسئول شناخته شود
بیمه‌های تمام‌خطر مهندسی به دو گروه عمده تقسیم می‌شود

الف) بیمه‌نامه‌هایی که برای دوره اجرای عملیات ساختمانی و نصب صادر می‌شوند: مانند بیمه تمام‌خطر پیمانکاران (مقاطعه‌کاران) و بیمه تمام‌خطر نصب، بیمه تجهیزات الکترونیکی، بیمه شکست ماشین‌آلات و بیمه ریسک‌های تکمیل شده. در این نوع بیمه‌نامه، مورد‌بیمه در مقابل کلیه خطراتی که در اثر حادثه بوجود بیاید و همچنین برای مسئولیت مدنی در مقابل اشخاص ثالث پوشش دارد و نیـازی به قیـد کردن عناوین خطرات تحت پوشش نیست، بلکه فقط موارد استثنائی ذکر می‌شود.

ب) بیمه نامه‌هایی که برای دوره بهره‌برداری صادر می‌شوند: در این نوع بیمه نامه‌ها  اولاً مسئولیت مدنی در مقابل اشخاص ثالث بیمه نمی‌باشد، ثانیاً باید خطرات تحت پوشش به صراحت قید شده باشند. پوشش بیمه‌ای بیمه نامه‌های مهندسی که برای دوره ساخت صادر می‌شوند با اتمام کار و رسیدن به مرحله بهره‌برداری پایان یافته و فقط در دوره نگهداری پوشش‌های محدودتری ارائه می‌گردد. در مقابل بیمه‌نامه‌هایی که برای زمان بهره‌برداری صادر می‌شوند سالیانه هستند و باید برای هر سال تمدید شوند.

خطرات اصلی مورد بیمه پوشش به تفکیک رشته های گوناگون عبارتند از :
۱- بیمه تضمین کیفیت ساختمان
۲- بیمه تمام خطر پیمانکاران
۳- توربینهای گازی و پوششهای بیمه ای
۴- طرح بیمه نامه رایانه
۵- بیمه بویلر و مخازن تحت فشار
۶- بیمه تجهیرات الکترونیک
۷- بیمه فساد کالا در انبار سردخانه
۸- بیمه نامه تمام خطر نصب
۹- بیمه سازه های تکمیل شده
۱۰- بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری
۱۱- لزوم خرید بیمه های تمام خطر
۱۲- بیمه شکست ماشین آلات صنعتی

۱- بیمه تضمین کیفیت ساختمان

بیمه تضمین کیفیت ساختمان ( بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ) بیمه ای است که برای همایت از استفاده کنندگان و خریداران ساختمانها که سرمایه زندگی خود را بابت خرید منزل و سرپناه هزینه میکنند طراحی و ارائه گردیده است و عیوب اساسی و پنهان ساخمان را در طی مدت قرارداد که حداکثر ۱۰ سال میباشد تحت پوشش قرار میدهد.
فهرست مطالب:
۱- بیمه تضمین کیفیت ساختمان
۲- بیمه تمام خطر پیمانکاران
۳- توربینهای گازی و پوششهای بیمه ای
۴- طرح بیمه نامه رایانه
۵- بیمه بویلر و مخازن تحت فشار
۶- بیمه تجهیرات الکترونیک
۷- بیمه فساد کالا در انبار سردخانه
۸- بیمه نامه تمام خطر نصب
۹- بیمه سازه های تکمیل شده
۱۰- بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری
۱۱- لزوم خرید بیمه های تمام خطر
۱۲- بیمه شکست ماشین آلات صنعتی

و…..

مطالعات اقلیمی
۱-۱) بررسی آب و هواو درجه حرارت شهرستان کاشان
از نظر پهنه ‌بندی اقلیمی ، شهر کاشان در پهنه ی اقلیمی با زمستانهای نسبتاً سرد و تابستانهای خیلی گرم و خشک قرار گرفته است . کاشان در حدود جنوب و غرب در محاصره سلسله جبال مـرکزی ایران قرار گرفته است .


عوامل اصلی اقــلیمی شهرستان کاشان
الف : عوامل آب و هوایی
۱- زاویه تابش خورشید :
از عامل های اصلی ایجاد اقلیم های مختلف ، زاویه تابش خورشید است که کمیت و کیفیت آن به عرض جغرافیایی ارتباط دارد .
۲-ناهمواریها :
ناهمواریها دومین عامل موثر در اقلیم شهرستان محسوب می شوند . نزدیک به سه چهارم سطح شهرستان کاشان ناهموار و کوهستانی و بقیه ی آن دشتی و هموار است . به طور کلی شهرستان کاشان به دو منطقه دشتی ، و کوهستانی تقسیم می شود .

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:

۱-۱) بررسی آب و هواو درجه حرارت شهرستان کاشان (ادامه)
در ماههای بعد تا اوایل پاییز ، جهت وزش باد از سمت شمال شرق است . در ماههای خرداد تیر و شهریور باد غالب از شمال شرقی می وزد که همان بادهای گرم و غبارآلود و توفان محلی است.
وزش باد های محلی نیز تاثیر زیادی بر آب و هوای منطقه و چشم انداز های جغرافیایی آن می گذارد . بادهای موسوم به باد سرخ ، باد شهریاری ، باد سام ، باد شمال و باد قبله از بادهای معروف و محلی این منطقه است که اکثرا از کویر به سوی کاشان می وزند.

۲-۱) میزان بارندگی
در بررسی وضعیت بارندگی هر منطقه شناخت منشاء و عامل بارندگی امری ضروری است درمنطقه کاشان بارندگی بر اثر ورود توده های باران زای خارج از منطقه شکل می گیرد . توده های موثر بر کاشان شامل توده های غربی و مدیترانه ای و توده های سودانی هستند .

تصاویر وضع موجود خانه اسدا.. شعاعی کاشان – تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۶

۳-۱) موقعیت فعلی اثر

استان اصفهان – شهرستان کاشان – شهر کاشان – بخش مرکزی – خیابان امام خمینی – امتداد بلوار نماز – محله میدانگاه آقا – کوچه سیدان- جنب هیئت جانثاران فاطمیه – خانه تاریخی اسد الله شعاعی

این بنای تاریخی با مساحتی در حدود ۵۰۰ متر مربع و با ابعادی در حدود ۲۲ در ۲۰ متر در خیابان امام خمینی , محله میدانگاه آقا ساخته شده است .

موقعیت در نقشه قدیم کاشان:

۴-۱) موقعیت طبیعی و جغرافیایی
شهرستان کاشان که در ناحیه مرکزی ایران واقع شده حدود غربی و جنوبی آن به ارتفاعات سلسله جبال کرکس منتهی می‌گردد . آبادیهای دامنه‌ای این کوهستان عموماً دارای آب و هوایی لطیف و معتدل می‌باشند ولی از جانب شمال و مشرق که به زمینهای شوره ‌زار کویر مرکزی ایران اتصال پیدا می‌کنند،هوای آنها به تدریج گرم و خشک وسوزان می‌گردد .
فصل دوم
مطالعات مربوط به بنا
۲-۱) تاریخچه ی اثر
از نظر تاریخی – طبق کتیبه ی موجود در خانه – قدمت این اثر به دوره افشاریه بر میگردد.
شغل صاحب خانه مسگری بوده است که در آن زمان رونق خاصی در کاشان داشته است (طبق گفته ی یکی از نوادگان صاحب خانه).
با توجه به کتیبه گچی موجود در یکی از ایوانچه های بدنه شرقی حیاط قدمت این بنا به سال ۱۱۶۰ و
دوره افشاریه بر می گردد. با توجه به زلزله مهیب سال ۱۱۹۲ کاشان که باعث خرابی اکثر بناهای شهر گردید همیشه این تصور وجود داشته که تقریبا هیچ خانه ای مربوط به قبل از این زلزله در شهر موجود نیست و فقط در مورد خانه اخباری واقع در محله «سر سنگ» این امر محتمل است که اثبات آن نیاز به بررسی بیشتری دارد. وجود این خانه با توجه به کتیبه موجود در بنا و همچنین نوع معماری و تزئینات آن که اصالت کتیبه را نیز تبیین می کند ناقض این تصور است.
۲-۲) نوع مالکیت اثر، بهره برداری و دخل و تصرفات انجام شده
مالکیت اثر:
مالکیت بنا به صورت دولتی می باشد.
نوع بهره برداری از اثر:
این بنا هم اکنون به عنوان زباله دانی استفاده می شود.
توضیح دخل و تصرفات انجام شده و مشهود در اثر:
مدخل ورودی و هشتی توسط اهالی محل تخریب شده است.
۴-۲) اسناد وتصاویر تاریخی مرتبط با اثر
نام شهر کاشان در مآخذ اسلامی « قاشان » یا « قاسان » ضبط شده و از شهرهای بسیار قدیمی ایران است .
به استناد تحقیقات باستان شناسی در تپه های سیلک واقع در چهار کیلومتری غرب کاشان این ناحیه یکی از نخستین مراکز تمدن و محل سکونت بشر ماقبل تاریخ شناخته شده است . کاشان در زمان ساسانیان منطقه ای آباد بوده است . این شهر در دوره اسلامی نیز یکی از شهرهای معروف عراق عجم بود .
۴-۲) اسناد وتصاویر تاریخی مرتبط با اثر (ادامه)
این شهـر از جمـله شهـرهای کهـن و دارای بـافت تاریخـی بـا ارزش معمـاری ایرانی به شمـار می آیـد که در کـویـر مـرکـزی ایـران و دارای آب وهـوای گـرم و خشـک و تقـریبـاً دو فصلـی (تابستـان و زمستـان) قـرار دارد .در ایـن میـان خـانه تاریخـی شعاعی که قـدمت آن به دوران قـاجـاری باز می گردد و در خیابان امام خمینی , امتداد بلوار نماز، محله میدانگاه آقا، کوچه سیدان، جنب هیئت جانثاران فاطمیه، قرار دارد . این خانه در دو طبقه به صورت برون گرا احداث گردیده واز معماری و تزئینات قابل توجهی برخوردار است .

و…..

فهرست مطالب:

فصل اول: مطالعات اقلیمی

۱-۱) بررسی آب و هواو درجه حرارت شهرستان کاشان
۲-۱) میزان بارندگی
۳-۱) موقعیت فعلی اثر
۴-۱) موقعیت طبیعی و جغرافیایی

فصل دوم مطالعات مربوط به بنا

۱-۲) تاریخچه اثر

۲-۲) نوع مالکیت اثر

۳-۲) دسترسی قدیم وجدید بنا

۴-۲) اسناد وتصاویر تاریخی مرتبط با اثر

۵-۲) تحولات والحاقات وتعمیرات صورت گرفته بر روی بنا

۶-۲) موقعیت اثر بر روی نقشه ۱/۲۰۰۰ شهری
۷-۲) هندسه بنا
فصل سوم: معماری

۱-۳) معرفی تصویری بنا

۲-۳ پلان، نما و برش

۳-۳ سیر کولاسیون ودسترسی ها

۴-۳ نحوه گردش هوا

۵-۳ نحوه نور گیری در بنا

۶-۳ معرفی سلسله مراتب ورود به بنا

۷-۳تاسیسات گرمایشی، سرمایشی، دفع فاضلاب و آب باران

فصل چهارم: سازه بنا

۱-۴) بستر وخاک

۲-۴) پی (شالوده)

۳-۴) دیوارها (داخلی و خارجی)

۴-۴) اتصالات جرز باربر

۵-۴) مستند نگاری
فصل پنجم: تزئینات
۱-۵) گچبری
۲-۵) معرفی مصالح بکار رفته در بنا
۳-۵) ویژگیهای منحصر به فرد بنا
فصل ششم: مبانی آسیب شناسی

۱-۶) عوامل انسانی

۲-۶) عوامل مخل بیرونی

۳-۶) عوامل طبیعی

۴-۶) عوامل فیزیکی

۵-۶) آسیب های ناشی از رطوبت
فصل هفتم: گزارش مشاهده ی خسارات وارد به بنا
۱-۷) رطوبت
۲-۷) ترک و ریزش
۳-۷) جدول S.W.O.T.
فصل هشتم: همسایگی ها و حریم های بنا
۱-۸) همجواری ها
۲-۸) حریم ها
فصل نهم: ارائه ی طرح مرمت و باززنده سازی

۱-۹) گزینه پیشنهادی برای طرح باززنده سازی

۲-۹) گروههای سنی بهره بردار از بنا

۳-۹) دیاگرام حبابی برنامه فیزیکی برای فضاهای مورد نیاز

به نام یگانه معمار هستی

بام سبز:

تعریف: بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم “معماری سبز” را مد نظر قرار می دهند. نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود.

 

تاریخچه کاربرد بامهای سبز :

بامهای سبز مدرن با سیستم لایه های پیش ساخته برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ در آلمان به کار رفت. بر اساس برآوردهای موجود، امروزه حدود ۱۰ درصد از کل بامهای آلمان، بام سبز می باشند. ایلات متحده نیز بامهای سبز قابل توجهی دارد، اما تعداد آنها به اندازه اروپا نیست.

بام سبز : بام خانه های ما قسمتی از خا ک و طبیعتی است که ما با ساختمان سازی به قتل رسانده ا یم.   فریدن رایش

برای دانلود به ادامه مطلب بروید…

نام فایل : مقاله ای کامل در مورد معماری همساز با اقلیم – بام سبز ۷۰ اسلاید – خانه سبز – مقالات معماری

بام سبز:

ایده باغچه های روی سقف و کشت روی آ ن، در زما نهای قدیم ، تا سال۶۰۰قبل از میلاد مسیح توسط مردم بابل به کار گرفته می شد. در برلین ، در سال ۱۸۹۰سقفهای خانه های روستایی برای حفاظت ساختمان در برابر آتش ، با لایهای ازخاک پوشانده می شد. که در آن ، گیاهان نیز رشد می کردند. لوکوربوزیه اولین فرد در قرن حاضر بود که سقف سبز فراموش شده را مجددا به کار گرفت .
در زمینه معماری ، لوکوربوزیه خانه را ماشینی برای زندگی معرفی کرد. همانگونه که اتومبیل ماشینی برای حرکت است.
وی پنج اصل را برای ساختمان های مدرن معرفی کرد که عبارتند از :
– مرتفع ساختن بنا نسبت به زمین به کمک ستون
– بام مسطح و باغ روی بام
– پلان آزاد
– پنجره های طویل افقی و سرتاسری
– نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول
از این پنج اصل چهار مورد آن به سرعت شایع شد و مورد استفاده در کشورهای مختلف قرار گرفت ولی باغ های روی بام تا همین اواخر که تحت لوای معماری سبزو پایدار به آن توجه شد مهجور باقی ماند .

مزایای بامهای سبز :
• تامین فضایی سازگار و مطبوع برای کاربران ساختمان –
به دلیل قراردادن حیاط و پاسیو
• امکان پرورش میوه جات، سبزیجات و گلها
• کاهش بار گرمایش (با افزودن توده و لایه عایق حرارتی) و سرمایش بنا (از طریق سرمایش تبخیری) – بویژه اگر بصورت شیشه ای بوده و بعنوان گلخانه و یا سیستم گرمایش غیرفعال خورشیدی عمل نماید.
بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۵ توسط Brad Bass از دانشگاه تورنتو انجام یافت، نشان داده شد که بامهای سبز می توانند اتلاف گرمایش و مصرف انرژی را در زمستان به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.

• کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهری
• افزایش محدوده زندگی (بامهای سبز می توانند بعنوان فضای تفریح، استراحت مورد استفاده قرارگیرند.)
• کاهش سیلاب
• تصفیه هوا و کاهش CO2 هوا
• کاهش و تعدیل شدت صداهایی که تا dB18 وارد ساختمان می شود و از آن خارج می شود به میزان dB3 یا بیشتر.
• افزایش زیستگاه جانداران در مناطق مسکونی
• بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا.

• بالا بردن طول عمر غشای بام (دو یا سه بار بیشتر) با محافظت از آن در برابر اشعات UV مضر و صدمات آب و هوایی.

• افزایش ارزش ملک .

• کاهش هزینه نگهداری از سقف – کشت روی بام به شکل گسترده ، نوعی پوشش محافظ را تداعی میکند ، سطح کاشته شده خود محافظت و نگهداری می شود و به عبارت دیگر ، نگهداری از بام به حداقل می رسد.

• بهبود کفیت آب و هوا – تبدیل بام خانه ها به فضاهای سبز ، تبادل هوا بین مناطق با تراکم ساختمانی زیاد و فضاهای آزاد بین حومه آنان را بهبود بخشیده و باعث تنظیم رطوبت هوای مرکز شهر می شود . تراکم باعث بالا رفتن درجه حرارت و گرم شدن هوا در مراکز شهرهاست. درجه حرارت هوا در وسط شهر ۲ تا ۳ درجه گرم تر از حومه شهرها می باشد.

معایب بامهای سبز :
• نیاز به تقویت سازه بامهای موجود برای استقرار بام سبز و وجود این حقیقت که اغلب این بامها برای حضور انسان طراحی نمی شوند. • در برخی موارد، تطبیق طراحی این بامها با شرایط اقلیمی منطقه کاری دشوار است.
• بامهای سبز همچنین نیازمند معیارهای سازه ای قابل قبول می باشند. بسیاری از بامهای موجود، بدلیل بار وزن ملزومات خاک و گیاهان برای دارابودن بام سبز مناسب نیستند. (در این بین یک دال بتنی در تبدیل به بام سبز بسیار کاراتر از دالهای چوبی یا فلزی است.)
انواع بامهای سبـــز (بسته به عمق متوسط کشت و میزان تاسیسات مورد نیاز) :
متمرکز و فشرده بامهای سنتی سبز -نیازمند عمق متعارفی از خاک برای رشد گیاهان حجیم و چمن معمولی-نیازمند آبیاری، کوددهی و سایر مراقبتها -دارای محیط کشت ژرف و عمیق – در دسترس (می توانند به عنوان یک فضای باز در نظر گرفته شوند).

بام مرکز Manulife است که در بالای یک پارکینگ قرار گرفته است.بام سبز ۲۵ ساله ای که در جای مناسبی با درختان بالغ و تنومندش، مستقر شده است.
نیمه متمرکز به عنوان سیستمهای خودنگهدار –نیاز به حداقل تاسیسات نگهداری-امکان قرارگیری در لایه بسیار نازکی از خاک-دارای محیط کشت سطحی و کم عمقی گسترده یا وسیع به طور کلی در دسترس و مورد استفاده کارکردی نیست.

بام شرکتMountain Equipment نمونه ای از یک بام سبز گسترده می باشد که در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است.

و…………….

اصول معماری ایرانی
هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده که به خوبی در نمونه‌های این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند:

مردم‌واری، پرهیز از بیهودگی، نیارش،
خوبسندگی و درون‌گرایی.

مردم‌واری: مردم‌واری به معنای رعایت تناسب میان اندام‌های ساختمانی با اندام‌های انسان و توجه به نیازهای او در کار ساختمان‌سازی است.
پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش می‌شده کار بیهوده در ساختمان‌سازی نکنند و از اسراف‌ پرهیز می‌کردند.
نیارش: واژه نیازش در معماری گذشته ایران بسیار بکار می‌رفته است. نیارش به دانش ایستایی، فن ساختمان و ساختمانیه (مصالح)شناسی گفته می‌شده است.
خودبسندگی: معماران ایرانی تلاش می‌کردند ساختمانیه مورد نیاز خود را از نزدیکترین مکان‌ها بدست آورند و چنان ساختمان می‌کردند که نیازمند به ساختمانیه جاهای دیگر نباشد و خودبسنده باشند.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
درون‌گرایی: اصولاً در ساماندهی اندام‌ها گوناگون ساختمان به ویژه خانه‌های سنتی، باورهای مردم، بسیار کارساز بوده است. یکی از باورهای مردم ایران، ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن و نیز عزت نفس ایرانیان بوده که این امر به گونه‌ای معماری ایران را درونگرا ساخته است.
معماری پیش از پارسی
تا پیش از کوچ آریاییان به ایران، تیره‌ها و ملت‌هایی نه چندان شناخته شده در ایران زندگی می‌کردند که معماری پیشرفته‌ای داشتند.
تپه زاغه: یکی از مراکز اولیه استقرار کشاورزی در ایران است. این مکان در دشت قزوین قرار دارد و آثار مهمی از اواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم پیش از میلاد در آن بدست آمده است.

شیوه معماری پارسی

شیوه پارسی، نخستین شیوه معماری ایران است که روزگار هخامنشیان تا حمله اسکندر به ایران، یعنی از سده ششم پیش از میلاد تا سده چهارم را دربر می‌گیرد.
یکی از ویژگی‌های ایرانیان کهن و هنرمندان آنها، باور به تقلید درست بوده که آن را بهتر از نوآوری می‌دانستند. تقلید یا برداشتی که منطق داشته باشد و با شرایط زندگی سازگار باشد. آریایی‌ها چون مردمی کشاورز بودند و در سرزمینی آباد و خرم زیسته بودند، خوبی آشتی جو و سازگار داشتند. به گمان فراوان آریایی‌ها هنگام کوچ و گذر از کنار درچه ارومیه، در برخورد با معماران ارارتویی، از آن الگو گرفته و آن را برساو کرده‌اند (برساو کردن برابر الگو گرفتن از نگاره‌های طبیعت و دگرگون کردن آنها به ریخت‌های ناب هندسی است). مردم ایران از هزاران سال پیش، از چنین شیوه معماری پیروی می‌کرده‌اند، چنانکه مردم ابیانه و افوشته (در نطنز) هم که نامی از ارارتو نشنیده‌اند چنین کرده‌اند.

نمونه‌های این الگوبرداری هم در معماری و هم نیارش شیوه پارسی یافت می‌شود که دو نمونه از آنها «تالار ستوندار» و «کلاوه‌»ها بوده است.
نیایشگاه ارارتویان دارای تالاری با آسمانه تخت چوبی بود و چون دهانه آن بزرگ بود، ستونهایی چوبی در میان تالار هم زده می‌شد. همین روش را آریایی‌ها در شوش پی گرفتند. البته آنها ستون‌ها را از سنگ و دیوارهای گرداگرد تالار را از خشت می‌ساختند که ستبرای (قطر) برخی دیوارها تا پنج گز می‌رسید. با بکار بردن خشت و پوشش دو پوسته تلاش می‌کردند جلوی ورود گرما به درون را بگیرند. بدین گونه از معماری ارارتویی الگوبرداری می‌شد، در حالی که ساختمایه‌ای که سازگار با آب و هوای سرد قفقاز بود، در شوش دگرگون شده بود.
ساخت تالار ستوندار با پوشش دو پوسته تیر پوش، پس از اسلام نیز دنبال شد. نمونه‌هایی از آن در مسجد جامع ابیانه، مسجد گزاوشت و مسجد میدان در بناب یافت می‌شود.
کلاوه‌های ارارتویی به گونه‌ای دیگر در معماری پارسی ساخته شد. نمونه این الگوبرداری، ساختمان کعبه زرتشت در نقش رستم است که ساختمانی چهار گوشه سنگی که درگاه آن بلندتر از کف زمین است.

نیارش
در معماری پارسی، آسمانه تخت با تیر و ستون اجزاء اصلی ساختمان بوده است. از چوب به سادگی می‌شد برای پوشش دهانه‌هایی از ۵/۲ تا ۵/۳ گز بهره‌گیری کرد، ولی در معماری تخت جمشید، دهانه میان دو ستون را تا حدود ۶ گز (۴۰/۶ متر) رسانده‌اند و این بزرگترین دهانه چوب پوش در جهان آنروز بود. چنین چوبی در خور این دهانه در ایران یافت نمی‌شد. از این رو آنها چوب‌های درخت کنار را از جبل عامل لبنان از راه شوش به تخت جمشید رسانده‌اند و آنرا بکار برده‌اند. نیز پارسیان اتاق‌هایی می‌ساختند که دو ستون در میان آنها بود و دو تیر چوبی را بر روی هم با کنف می‌بستند و روی ستونها می‌گذاشتند. بدین گونه به توانایی باربری تیر می‌افزودند. در تخت جمشید، تالار هدیش خشیارشا را با بیست ستون ساخته‌اند که فاصله زیر سری آنها نزدیک به سه گز و دهانه میان دو ستون چهار گز می‌باشد.

نقش رستم
آثار معماری نقش رستم در برگیرنده استودان‌های کنده شده بر دیواره کوه و کعبه زرتشت است. در ساختمان کعبه زرتشت، از کلاوه‌های کردی الگو گرفته شده است. گفته شده این ساختمان برای نگهداری اوراق کتاب اوستا ساخته شده بوده است. همچنین گمان می‌رود نیایشگاهی بوده و در زیر آن سرداب داشته است.

 

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi