سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

راهبرد: فضاهای داخلی مسکونی
پاسخده
فضاهای مسکونی اغلب به عنوان نقطه تمرکز اصلی طراحان داخلی به شمار می روند. این تا حدی به نقشی دکوراتورهای خانههای مسکونی در آغاز تاریخ طراحی داخلی و شکل گیری این حرفه مرتبط می باشد. اخیراً آموزش طراحی فضاهای مسکونی در میان نمایشهای تلویزیونی محبوبیت یافته است. نقش واقعی طراحی مسکونی برای فضاهای داخلی همانند زمینهای بارور برای کسب تجربه به شمار می آید. سرنخها و شاخصهای بسیاری وجود دارد که طراح می تواند از بنای موجود اخذ کند که می توانند کیفیت فضای سکنی را بهبود بخشند. جنبههای مختلف ساختمان ممکن است طراح را به استفاده از منظر یا کیفیت روشنایی خاصی ترغیب کند، و یا بالعکس، در عین حال که اجازه عبور نور را می دهد منظر خاصی را بپوشاند. معماری دکوراسیون داخلی  می تواند از طریق ارتباطات سه بعدی در ساختمان همانند ایجاد نیم طبقه و یا فضایی با ارتفاع دو طبقه شکل گیرد. مبلمان اداری یا خانگی یا فضای داخلی می تواند به صورت یک سری فضاهای مرتبط با یکدیگر سازمان یابد و یا ممکن است، از سوی دیگر با حذف کلیه دیوارهای داخلی و ایجاد یک فضای باز و آزاد شکل پذیرد. معمار سر جانز سون پلاکهای ۱۲، ۱۳، و ۱۴ خیابان «لینکلنز این فیلدز» در لندن را بین سالهای ۱۷۹۲ تا ۱۸۲۳ در یک باز طراحی به هم متصل نمود تا خانه فامیلی خویش را در آن احداث نماید. در آن خانه به دقت فضاهایی مبتنی بر نیازهای ساکنین و عادتهایشان طراحی شده بود. سون کلکسیونری وسواسی بود و خانه را با اشیاء و سوغاتی هایی که از سفرهایش اورده بود پر کرد، چیزهایی نظیر نقاشی هایی که دوستانش ترنر و کنستابل کشیده بودند، کپیهای قالب گیری شده ای از قطعات معماری، اشیای آنتیک از کشورهای دیگر و اشیاء نامعمولی نظیر ماسک های مردگان و خاکستردانهای اموات. او حتی در طبقه همکف اتاقی را به تابوت مومیایی پادشاه سنتی اختصاص داد؛ آن یک تابوت سنگی با خطوط هیروگلیف حک شده بود که با دری نیمه باز به گونه وسوسه انگیزی به نمایش گذاشته شده بود. سون خانه را باز طراحی نمود تا این اشیاء را در آن قرار دهد و محل سکونت خانواده اش نیز باشد و همچنین فضایی باشد برای مطالعه دانشجویان و همکارانش که معمولا برای دیدن کلکسیون گسترده و با شکوه وی میآمدند. تغییرات دقیق انجام شده در فضای داخلی این خانه های شهری متصل شده، موجب شد تا آنها به صورت بازتابی از امیدها و آرزوهای سون عمل کنند. او اتاق ها را دوباره سامان داد و ارتباطات جدیدی را پدید آورد تا زندگی خانواده اش در این خانه ها تسهیل یابد. او برای تمام اتاقها نور طبیعی تامین نمود، حتی برای زیرزمین از طریق نورگیرهایی این نور تامین میگردید. این کار به وی اجازه داد تاكلكسيون اشیایش را به گونه ای چشمگیر این خانه می بایست کارهای زیادی را انجام دهد. آن می بایست فضای داخلی را در برابر شرایط جوی محافظت نماید، شرایط آسایش ,| تامین کرده و فضایی دعوت کننده را برای سکنی گزیدن پدید آورد. اما این خانه چیزی بیش از این ها بود؛ آن خانه خاطرات زندگی و شخصیت افرادی که در آن ساکن بودند را در بر داشت. در یک انبار که در شهر لندن قرار داشت شرکت سیمون کاندر آپارتمان جدیدی را طراحی نمود که پاسخی بود به کیفیات موجود این انبار قرن نوزدهمی، طراح ضمن پاسخگویی به نور و حجم پوسته، تجهیزات خانه را ارتقا داده و بهبود بخشید تا فضای مسکونی جدید را با زندگی امروز سازگار نماید. فضای اصلی با سه عنصر مستقل تعریف می گردید: یک آشپزخانه جدید استیل و دو استوانه شیشهای مات: یکی دربردارنده حمام و دیگری شامل توالت و روشویی، هر دو استوانه به صورت طبیعی با نور سقفی از میان شیشههای مات روشن می شود. در شب، این استوانه هاروشنایی اتاق را از طریق نور مصنوعی تامین می کنند. این طرح تفسیری معاصر از فضای مسکونی است که در یک ساختمان موجود شکل گرفته است ، قدیم و جدید با یکدیگر کامل می شوند
حین  بازسازی  مجموعه ای از خانه های سنتی انگلیسی در محله نیمه مخروبه مور کمبه، یک شهر ساحلی در شمال غربی انگلستان، دفتر معماری آرکا رویکردی را اتخاذ کردند که در آن بخشهای مجزای هر ساختمان یک سری عناصر چوبی را طراحی کردند که در این ساختمان ها قرار می گرفت. این عناصر جهت احیای خانه ها عمل می نمود و علامتی برای مرمت  آنها به شمار میرفت. آرکا آمیزه ای از الحاقات متفاوت را خلق کردند، و هر یک از این بناها انتخاب کوچکی از مجموعه جزییات عناصر چوبی را در بر داشت. این عناصر از اشیای کوچکی نظیر پنجره های کوچک زیر شیروانی تا بخشهای بزرگ الحاقی را در بر می گرفت. عناصر جدید به گونهای طراحی شده بودند تا ضمن تناسب داشتن متواضع به نظر آیند؛ آنها از مقیاسی شایسته برخوردار بوده و از مصالحی گرم و پذیرا ساخته شده بودند. استفاده از یک مصالح غالب باعث شد که هر یک از بخش های الحاق شده به ساختمان های موجود با هيم ارتباط برقرار کرده خانه های مختلف را با یکدیگر یکپارچه نماید.

دکوراسیون بر اساس آن‌چه موجود دارید، کار آسانی است. با وسایل معمولی و کار روی آن‌ها و انجام چند روش ساده و در عین حال جدید تغییر دکوراسیون دهید.

1- از عکس‌های خانوادگی استفاده کنید

تصاویر به یادماندنی و عکس‌های خانوادگی را هماهنگ کرده، یک جا قرار دهید. از بعضی عکس‌ها پرینت بزرگ‌تر بگیرید. از قاب‌های موجود استفاده کنید. برای هماهنگی بیش‌تر آن‌ها را همرنگ یا قاب‌های مشکی ارزان قیمت تهیه کنید.

2- درهای کابینت را بردارید

در دکوراسیون گاهی حذف به اندازه اضافه کردن کارساز است. سری به داخل کابینت بزنید و ببینید وسایل موجود در آن ارزش به نمایش گذاشته شدن دارند؟

ممکن است داخل کابینت‌ها نیاز به رنگ شدن داشته باشد. درها را بردارید. سوراخ‌ها را با بتونه و رنگ بپوشانید. ظروف و شیشه‌های مورد علاقه را انتخاب و مواد غذایی (ماکارونی، آرد و برنج) را داخل آن‌ها بریزید.

3- ارتفاع پرده را اضافه کنید

اگر جا برای باز شدن پرده وجود دارد، چوب پرده را بالا برده، به سقف بزنید تا اتاق‌ها بلندتر به نظر برسند. قبل از این اقدام از بلند بودن قد پرده مطمئن شوید.

اگر پرده مستقیم از داخل میله پرده رد شده است، با استفاده از گیره می‌توانید چند سانتی‌متر دیگر به ارتفاع پرده بیفزایید.

4- برای کوسن‌ها رویه بدوزید

دوختن رویه‌ای جدید کوسن‌های قدیمی را با ارزش و پرجلوه‌ می‌کند. با دوختن زیپ یا دگمه مشخص نخواهد بود که کوسن سبز شما زمانی قرمز بوده است.

5- وسایلی که پیدا کرده‌اید را به نمایش بگذارید

یادگاری‌هایی که از گردش‌ها جمع کرده‌اید را به عنوان وسایل دکوری یکجا قرار دهید. با این کارعلایق و تجربیات خود را نشان داده، حسی خاص ایجاد می‌کنید. این اشیاء حتی می‌توانند صدف‌های کنار ساحل باشند. ساده‌ترین اشیاء اگر یادآور خاطره‌ای خاص باشند، اهمیت پیدا می‌کنند.

6- از ابزار رنگ استفاده کنید

رنگ رکن اصلی در دکوراسیون با بودجه محدود است. اما این ابزار همه کاره محدود به دیوارها نمی‌شود و در نو شدن دکوراسیون و وسایل هم نقش مهمی دارد.

7- بشقاب‌های تک

بشقاب‌های تک، رنگی و متفرقه را تبدیل به کلکسیون نمایید و به دیوار بزنید. برای کامل شدن طرح می‌توانید یکی دو بشقاب ارزان نیز خریداری نمایید. طرح مورد نظر را قبل از زدن به دیوار و ایجاد سوراخ‌های اضافه روی زمین امتحان نمایید.

8- تغییر با کاغذ

کاغذ دیواری، پارچه و کاغذ کادو پوشش مناسبی برای پوشاندن پشت کتابخانه یا بوفه‌ای خسته‌کننده هستند. از این پوشش‌های ارزان برای رسیدن به تغییری سریع و آسان استفاده کنید.

9- روبان و قیطان

ساده‌ترین طرح‌ها با کمی تزیین فوق‌العاده به نظر می‌رسند. شیدهای آباژور، قاب‌های ساده را با قیطان و روبان تزیین کنید.

10- پتو

از پتوهای سبک که در کمد نگه داشته‌اید، برای افزودن رنگ به اتاق خواب یا اتاق پذیرایی استفاده کنید. آن‌ها ‌را روی مبل یا تخت‌خواب طوری بیندازید که حاشیه شان معلوم باشد. قسمت‌های اضافه را در پشت مبل یا لبه تخت جمع کنید.

11- هنر بچه‌ها

مجموعه‌ نقاشی‌هایی که کودکان با دست خالی می‌کشند، کاردستی‌های کاغذی و تصاویر رنگ شده آن‌ها، شادی را به خانه می‌آورد. به جای دور ریختن، آن‌ها را در قابی زیبا در اتاق خودشان مورد استفاده قرار دهید و به راحتی هر چند وقت یک بار در این گالری با کارهای جدید تنوع ایجاد کنید.

12- بدلیجات

اشیاء خوشرنگ و بدلیجات را از داخل کشو درآورده، با قلابی ساده به دیوار اتاق خواب دخترها آویزان کنید تا ضمن بهره بردن از تنوع رنگ، از درهم رفتن آن‌ها جلوگیری ‌کنید.

سطح تمام شده یک شایع، عنصر، و یا  معماری و دکوراسیون داخلی چیزی است که هویت و ویژگی آنها را بیان میدارد. سطح یک فضای داخلی اغلب اولین چیزی اسـت که استفاده کننده با آن مواجه می شود. یک سطح کار شده دقیق و یا انتخاب هوشمندانه مصالح می تواند به فضای داخلی معنا ببخشد.انتخاب مصالح و طرز به کار گیری آنها وابسته به ویژگی فضای داده شده ، نیازهای کارفرما، و برنامه طراحی می باشد. پاسخ طراح به نیازهای استفاده کنندگان می تواند فرصتی را برای ارایه گستره ای از احساسات فراهم آورد، 5 حسی شاهانه و باشکوه گرفته تا احساسی ساده و بی پیرایه. به عنوان مثال، شخصیت دیوار پوشیده شده با فولاد زنگ زده کاملاً با حسی همان دیوار که با پارچه ابریشمی لایه دار پوشیده شده باشد و همچنین با سطح دیواری از جنسی لاستیک بافت دار تفاوت دارد. و یا  مبلمان اداری چیده شود ، سطح تمام شده یک شیء با جنسی که آن شی با آن ساخته شده متفاوت است. البته نمونه هایی نیز وجود دارد که سطح تمام شده از همان جنس ساخته  شده است نظیر دیوار آجری .سطوح در معماری و دکوراسیون داخلی به دو شیوه بکار میروند: نصب شاده و یافتنی، سطوح نصب شده در پروژه برای پوشانیدن پارچه ها ، مبلمان اداری ، مبلمان منزل چارچوب و اشیایی که درساختمان موجود هستند استفاده می شوند. این دسته از سطوح می تواند با استفاده از صفحاتی معمولی همانند تخته گچی و یا رنگ که برای پوشش سفت کاری نظیری همچون سنگهای مرغوب و یا چهار تراشهای گرانقیمت را در بر می گیرد. این ها فضا را کامل می کنند و تداعی کننده حال و هوا و داستانی هستند که طراح قصد نمایش آن را دارد. سطوح یافتنی ، پوشش ها و بافت هایی هستند که در وضع موجود ساختمان دیده می شود. آنها می توانند جذاب بوده و برای نمایش داستان زندگی ساختمان بکار روند. سربازان شوروی که در پایان جنگ جهانی دوم ساختمان رایشتاک در برلین را تسخیر نمودند بر روی دیوارهای ان نوشته هایی حک کردند. این نوشته ها در دهه ۱۹۹۰ هنگام بازطراحی ساختمان کشف گردیدند، و شرکت فاستر و شرکاء تصمیم گرفتند که آنها را به صورت یک داستان حفظ کنند. حفظ و نمایش اینشعارها، خاطرهای از تاریخ پیچیده ان بنا می باشد. 
کنترل هویت معماری و دکوراسیون داخلی از طریق مداخله آگاهانه در فضا و نورپردازی و انتخاب دقیق مصالح وظیفه طراح است. برخی از طراحان بر استفاده از مصالح محدود با خطوطی دقیق و جزییاتی مینیمال تاکید دارند؛ که آن را می توان رویکردی مینی مالیستی به شمار آورد. جان پاوسون و کلودیو سیلوسترین از این روش طراحی استفاده می کنند. انها اغلب از تعداد اندکی مصالح فقط پنج یا شش نوع سطح استفاده می کنند، که به دقت اجرا شده و به صورتی ماهرانه نصب شده اند. جان پاوسون صومعه اى درنووى دوور درجمهوری چک اجرا کرده که آن را «دست آورد زندگی» نامیده است. در آن صومعه، نیازهای فضایی راهبانه، جدی و اثیری راهبان سیسترسین" با کار یک طراح سرشناس برای کنترل دقیق نور، تناسبات و استفاده مینی مالی مصالح ترکیب شده است. شاید این نکته شگفت آور باشد که راهبان پس از دیدن تصاویر طرح پوسون برای فروشگاه کلوین کلاین در نیویورک قرابتی روحی را در آن یافته و با وی تماس گرفتند. آنها احساس کردند که زیبایی شناسی کارهای او میتواند نیازهای آنها به بی رنگی، سکوت و انزوا از دنیای بیرون را بازتاب نماید. پالت رنگی کنترل شده مصالح در این پروژه شامل سطح صاف گچی، بتن، چوب و شیشه است، که وقتی هوشمندانه و به صورتی مینی مالی ترکیب گردیدند، تصویری از دقت،
جذبه و حسی مقدسی در فضا را پدید اورده است. از سوی دیگر طراحان می توانند آگاهانه مصالح را با یکدیگر به گونهای ترکیب نمایند که در قالب بازی پر هیاهویی از رنگها و سطوح، تاثیرگذار بوده و یا اشکار شوند. طراح نایجل کوتس با این رویکرد شناخته می شود. کافه بونگو بخشی از یک سری کارهای ساخته شده در ژاپن در دهه ۱۹۸۰ فضایی بود که رنگ ها، مصالح و سطوح با تعداد فراوان در مقابل یکدیگر قرار میگرفتند تا یک فضای ملاقات نامتعارف و دراماتیک را برای پیشگامان مد توکیو خلق نماید. آن کافه در طبقه اول یک بلوک ساختمانی بلند مرتبه بتنی معمولی واقع شده بود، بنابراین طراح این ازادی را داشت که هویت جدیدی را به فضا وارد نماید. یک بال هواپیما در مرکز فضا قرار گرفته، فضا را تحت تسلط خویش درآورده و از آن برای ساماندهی فضاهای نشستن و میزها استفاده شده است. با این کار فضای معمولی قبلی از هویت سورئال جدیدی برخوردار شده است. امروزه مصالح غیرمعمول فراوانی جهت استفاده از فضاهای داخلی وجود دارد که بسیاری از انها از منابعی ناشناخته و سایر فرآیندهای صنعتی برگرفته شده است. معمولاً از آنها به شیوهای که انتظارش نمیرود استفاده می شود. اکنون پلاستیکها، شبکه های فلزی، آکرلیکها، و انواع بافته ها برای استفاده در طراحی سیمای سطوح داخلی کاملاً پذیرفته شده است. طرح دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساسی برای رستورانی در فروشگاه امپریو آرمانی در هنگ کنگ با یک نوار قرمز رنگ دراماتیک از جنس فایبر گلاسی شناخته می شود که از کف رستوران برخاسته، میز نوشیدنیها را شکل داده، و پیش از آنکه فضای غذاخوری را به وجود آورد به برود با فضای کافه گره می خورد. این عنصر فراگیر و بزرگ، فضا را سازمان داده و به فضای داخلی هویت ; دار بکار گیری مصالح مختلف برایا سطوح، برخی منابعی نامتعارف مورد استفاده واقع شدهاند که به فضا هویتی خاص میبخشند. مصالح سنتی همانند چوب، گچ، کاغذ دیواری، آجر 9 سنگ، شیشه 9 فلز اغلب به شیوه ای معمول برای ایجاد حس ثبات و مسئولیت بکار می رود، در حالیکه مصالح غیرمعمول و متظاهر می تواند همزمان از مصالح معمول و نامعمول می تواند حال و هوایی مناسب اما عجیب را خلق نماید.

 

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیـون خانه به میان می‌آید، منظور لزوما تغییر تمام وسایل و تغییرات کلی نیست. بلکه می‌توان با بودجه محدود هم تغییرات قابل‌توجهی ایجاد کرد و حال‌وهوای خانه را به کلی عوض کرد.

روش‌های زیر در این راه به شما کمک خواهد کرد:

1- رنگ کردن:

رنگ کردن، ساده‌ترین روش تغییر حالت یک اتاق است. کنار گذاشتن رنگ سفید و انتخاب رنگ‌های قوی‌تر مانند قرمز تیره، قهوه‌ای پررنگ و طوسی. رنگ‌های روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و رنگ‌های تیره‌تر دیوارها را نزدیک‌تر نشان می‌دهد. زرد جزو رنگ‌هایی است که فضا را زنده می‌کند.

2- به کف خانه توجه کنید:

فضای زیر پای شما تاثیر قابل‌توجهی بر اتاق دارد. برای این منظور گزینه‌های مختلفی وجود دارد:

اگر فرش مندرسی دارید که اتاق را کیپ تا کیپ پوشانده، آن را با یک فرش جدید تعویض کنید.

کف را می‌توان مجددا پارکت کرده یا پارکت‌ها را پولیش زد.

با انداختن فرش می‌توان یک سری از نواقص را پوشاند.

3- توجه به مبلمان:

مبلمان یکی از موارد مهم در تغییر اتاق شماست. لازم نیست حتما آن‌ها را عوض کنید. بلکه می‌توانید از روش‌های دیگر مثلا تغییر چیدمان یا تعویض رویه استفاده کنید.

4- نورپردازی:

آیا تا به حال به اهمیت نورپردازی فکر کرده‌اید؟ شما برای مطالعه و انجام کارها به نور کافی و برای ایجاد محیطی صمیمی‌تر به نور ملایم احتیاج دارید. پس لازم است میزان نور را در هر اتاق تنظیم کنید.

5- استفاده از یک کار هنری:

کارهای هنری را با نصب یک دیوارکوب در بالای آن‌ها متمایز کنید و جلوه بیش‌تری به آن‌ها دهید.

لامپ‌های آفتابی گرما و زیبایی خاص خود را دارند.

عکس‌های مورد نظر را به دیوار آویزان کنید یا طوری به دیوار تکیه دهید که با اولین نگاه جلب توجه کنند.

سعی کنید تصاویر یا کارهای هنری هم‌سطح چشم نصب شوند مگر آن که بخواهید آن‌ها به صورت عمودی باشند.

6- با گچ‌بری کلاس کار را بالا ببرید:

با استفاده از گچ‌بری، مرز سقف و دیوار را از هم جدا کنید. گچ‌بری‌ها و قرنیزها، نمای افقی جالبی به خصوص زمانی که رنگ آن‌ها از دیوار متفاوت باشد، ایجاد می‌کنند.

7- اشیاء مورد علاقه را روی طبقات، یک جا قرار دهید:

مجموعه چیزهای مورد علاقه‌ای را که از جاهای مختلف جمع کرده‌اید، روی طبقات یک ویترین یا چند قفسه یک‌جا بگذارید. به این ترتیب فضای خالی یک دیوار را پر کرده و خانه همیشه مرتب به نظر می‌رسد.

8- وسایل را چاشنی کار کنید:

فضای یک اتاق را با وسایل به هم مربوط کنید. با توجه به مدلی که انتخاب کرده‌اید، روش‌های مختلفی برای مرتبط کردن وسایل وجود دارد. با فرش، کوسن، شمع، گل‌های خشک، یک قفس تزیینی پرنده و بسیاری موارد دیگر می‌توان این ارتباط را برقرار کرد.

9- کوسن‌های قدیمی را عوض کنید:

خیلی مواقع تنها با عوض کردن رویه کوسن‌ها می توان تغییر محسوسی در اتاق‌پذیرایی ایجاد کرد. سعی کنید تعداد کوسن‌ها و تنوع آن‌ها را بیش‌تر کنید.

10- از دیوار استفاده بیش‌تری کنید:

با اضافه کردن طرح یا مدل مورد علاقه، فضای نزدیک به دیوار را تبدیل به جایی برای نشستن و مکالمه نمایید. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. مثلا می‌توانید از سنگ، چوب یا پارچه که معمول است یا یک کاغذ دیواری با طرحی خاص و یا پتینه استفاده کنید.

معماری و دکوراسیون داخلی حرفه هایی هستند که به خلق دقیق فضا و ساختار می پردازند. مقیاس و پیچیدگی اجرای یک فضای داخلی موجب می گردد که تا حد امکان فضای طراحی شده پیش از اجرا شبیه سازی و کنترل و بازسازی گردد؛ هر گونه اشتباهی پر هزینه و دردسر ساز می باشد. با توجه به اهمیت این مرحله از فرآیند طراحی، معمولاً بازسازی فضای داخلی با استفاده از شیوه ها و تکنیکهای مختلفی صورت می گیرد. این کار برای انتقال سیما، سازه، حجم و فرم، و حال و هوای یک فضا انجام می شود. راه های مختلفی برای به تصویر کشیدن اینها

 
بازنمایی و ارایه
معماری و دکوراسیون داخلی حرفه هایی هستند که به خلق دقیق فضا و ساختار می پردازند. مقیاس و پیچیدگی اجرای یک فضای داخلی موجب می گردد که تا حد امکان فضای طراحی شده پیش از اجرا شبیه سازی و کنترل و بازسازی گردد؛ هر گونه اشتباهی پر هزینه و دردسر ساز می باشد. با توجه به اهمیت این مرحله از فرآیند طراحی، معمولاً بازسازی فضای داخلی با استفاده از شیوه ها و تکنیکهای مختلفی صورت می گیرد. این کار برای انتقال سیما، سازه، حجم و فرم، و حال و هوای یک فضا انجام می شود. راه های مختلفی برای به تصویر کشیدن اینها وجود دارد. معمولا از طریق ترسیمات و ماکت ها ، در مقیاسی مناسب که بیانگر کیفیات و اندازه های فضا و شیوه ساخت آن خواهد بود این کار انجام می شود ابزارهای متنوعی وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند، از نرم افزارهای استاندارد دیجیتال نظیر اتوکد، وکتورور کس ، تری دی استودیو مکس ، فرم زد، و فتوشاپ گرفته تا روش های آنالوگ همانند نقاشی ، ترسیم و کلاژ ماکتهای اسکیسی می توانند به فرآیند طراحی کمک کرده و با استفاده از مقوا به سرعت ساخته شوند. ساخت ماکت های نهایی معمولا کار پرزحمت و دقیقی است .دانشجوی طراحی داخلی و معماری داخلی در موقعیت جدیدی قرار می گیرد که میبایست ایده هایش را تنها از طریق ترسیمات بیان نماید. محصول کار او یک فضای داخلی نیست بلکه باز نمایی یک فضای داخلی می باشد. برخلاف دانشجوی گرافیک و یا طراحی مبلمان اداری به جای اجرای یک فضای داخلی تلاش می کند تا ترسیماتی را تولید نماید که ایدههایش را نشان دهند. ترجمه این ترسیمات به فضای داخلی سه بعدی واقعی و اجرا شده فرآیند دیگری به شمار می رود. همان گونه که روبین ایوانس در مقاله تاثیرگذارش با عنوان «ترجمه از ترسیم تا ساخت» بیان میدارد: به طوری غیر منتظره، قدرت ترسیم به عنوان یک ابزار در تفاوت آن ترسیم با چیز بازنمایی شده می باشد نه در شباهتش با آن چیز»
 فرایند بازسازی و ارایه یک فضا به دو بخش قابل تقسیم است. پیش از اجرا، برای کارفرما و گاهی اوقات برای استفاده کنندگان می بایست دستهای از نقشه ها و تصاویر تولید گردند؛ این نقشه ها برای به نمایش گذاشتن حجم، هویت و حال و هوای مورد نظر می باشد. این ترسیمات تصاویر پر زرق و برق و متظاهرانه ای هستند که فضا، مصالح، افراد، و نورپردازی را به شیوه ای چشمگیر به تصویر می کشند تا ان فضا را به کارفرمایان بقبولانند. این تصاویر اغلب شامل پرسپکتیوهای دستی و یا دیجیتالی است و گاهی نیز از ماکتهای سه بعدی برای نمایشی حجم و مقیاسی فضا استفاده می شود. پس از ارائه این تصاویر، طراح مسئولیت طراحی را بر عهده گرفته و کار آغاز میشود. سپس آلبوم کاملی از نقشههای فنی و اجرایی برای ارایه به پیمانکاران تهیه می گردد که نشان دهنده چگونگی اجرای طرح می باشد. طراحی و معماری داخلی هنرهایی ساخت و دقیق می باشند که بدون نقشه های پر جزییات نمی توانند ساخته شوند. این نقشه ها مبتنی بر واقعیات می باشند و البته گاهی اوقات نیز به صورتی زیبا ترسیم شده اند ولی معمولاً جهت اجرا تهیه میشوند و به هیچ وجه به دنبال ارایه حال و هوای طرح نیستند
مقیاس نقشه ها همواره متکی بر اطلاعاتی است که میبایست منتقل شود؛ نقشه هایی که به موقعیت آن فضای داخلی در سایت می پردازد معمولاً در مقیاس ۱:۱۲۵ و یا ۱:۵۰۰ نمایش داده می شود؛ نقشه هایی که سازماندهی فضا را نشان می دهند در مقیاس های ۱:۲۰۰، ۱:۱۰۰ و یا ۱:۵۰ ارایه شده؛ و نقشه های جزییات با مقیاسی ۱:۲۰، ۱:۱۰، ۱:۵، ۱:۱ و یا حتی بزرگ تر ازابعاد واقعی ۲:۱ ارایه می شوند.
انواع بازسازی
 آنچه در ادامه می آید انواع شیوه های بازنمایی و نمایش طراحیهای انجام شده برای فضاهای داخلی و ساختمان ها می باشد. یک طراح اغلب ترکیبی از شیوههای مختلفی را برای بیان اهدافش انتخاب می کند،به عنوان مثال یک نقشه که به سرعت بر روی یک عکس اسکیس می شود می تواند بیانگر کیفیات طرح پیشنهادی در زمینه اش باشد
استاکیس؛ معمولاً ترسیم سریع و اولیه ای است که می تواند ایده های پشت پروژه را نشان دهد. ان می تواند به انواع زیر دسته بندی شود: مفهومی، تحلیلی، مشاهده ای. اسکیسهای مفهومی جوهره ایده را منتقل می کنند؛ اسکیسهای تحلیلی به جزییات فضای موجود می پردازند؛ و اسکیسی های مشاهده ای می تواند برای ثبت وجوہ فضا، مصالح و جزییات ساختمان  و مبلمان اداری استفاده شود.
ترسیمات سه بعدی؛ اغلب برای به نمایش در آوردن تاثیری نظیر آنچه بعداً طرح ایجاد می نماید بکار می رود. آنچه معمولاً در قالب پرسپکتیو یا اگزونومتریک ترسیم می شوند و می توانند شاور و هیجان یک فضای داخلی را به نمایش بگذارند. آنها معمولاً به ارایه حجم، فرم، ساختار، حال و هوا، مصالح و نور پرداخته و در بسیاری از اوقات تصاویری از افراد استفاده کننده از فضا در آنها دیده می شود.
تصاویر قائم؛ نقشه هایی همانند پلانها، نماها و برش ها اطلاعات طرح را ارایه میدهند. پلان، سازماندهی اتاقها و ساختمان اصلی را نشان می دهد. آن برشی از ساختمان است که از میانه ارتفاع عبور کرده و دیوارها، مبلمان، پنجرهها و درها را معرفی می کند. برشی، قطاعی عمودی از یک ساختمان است و سازماندهی حجمی یک فضای داخلی و ارتباط ان با ساختمان موجود را نشان می دهد. انتخاب محل برش بر عهده طراح است و معمولاً از جایی تهیه می شود که بیشترین اطلاعات ممکن را از فضای داخلی ارایه کند. نما ترسیم مستقیم چهره بیرونی یک ساختمان است.
نقشه های اجرایی؛ شامل پلان ها، برش ها و جزییاتی هستند که اطلاعات دقیقی را برای پیمانکاران جهت اجرای بنا ارایه میدهند. ۰ صفحه بندی و ارایه؛ ترکیب متنوعی از ترسیمات فوق،به همراه ماکت ها که می تواند جهت ارایه به کارفرما یا استفاده کننده احتمالی از فضا مورد استفاده قرار گیرد.

 

دکوراسیون کار ساده‌ای نیست اما با یادگیری اصول کار می‌توانید آن را انجام دهید.

برای دکوراسیون خانه یا اتاق خود کمی وقت بگذارید و مشخص کنید چه سبکی را با توجه به طرح، رنگ، نور، مبلمان و وسایل انتخاب می‌کنید. می‌توانید با آگاهی از قوانین دکوراسیون داخلی ، طرح‌های شگفت‌انگیز داشته باشید.

آگاهی از سلیقه، سبک و اولویت‌ها

آگاهی از دوست داشته‌ها، هنگام دکوراسیون اتاق یا خانه، به شما جهت می‌دهد.

تعیین بودجه

باید میزان هزینه‌ای را که می‌خواهید صرف دکوراسیون کنید، مشخص نمایید تا بتوانید در محدوده زمانی‌ای که دارید، همه کارها را انجام دهید. در غیر این صورت مجبورید اتاق را نیمه‌کاره بگذارید و تکمیل آن را به زمانی نامشخص واگذار کنید که چندان خوشایند نیست.قیمت موارد اصلی مانند رنگ، کاغذ دیواری، مبلمان را بگیرید و بر اساس آن بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید.

در نظر گرفتن فضا

هنگام دکوراسیون اتاق یا خانه، همیشه میزان فضای موجود را در نظر بگیرید تا بعد از خرید مبلی که خوشتان آمده با مشکل جا روبه‌رو نشوید. در خانه یا آپارتمان‌های کوچک دقت کنید از مبلمان جمع‌وجور استفاده کنید تا جادارتر به نظر برسد.

راه رفت‌وآمد را باز بگذارید

مبلمان را سر راه قرار ندهید. مانع درست نکنید. این مسئله به خصوص در خانه‌های کوچک اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

کانون توجه

یکی دیگر از قوانین مهم در دکوراسیون، ایجاد جایی به عنوان مرکز توجه است تا بتوانید در اطراف آن بقیه طرح خود را راحت‌تر پیاده کنید. این مکان می‌تواند شومینه، تخت‌خواب یا حتی یک پنجره بزرگ باشد.

پیوند و هماهنگی

برای آن که دیزاین اتاق یا خانه شما خاص شود، چیزی پیدا کنید که اجزاء مختلف طرح شما را به هم پیوند دهد. این می‌تواند یک سوژه، رنگ یا سبک باشد که دکور را به هم ارتباط ‌دهد.

عدم انتخاب رنگ‌های نامناسب

بعضی رنگ‌ها به هم نمی‌آیند. از به کار بردن صرفا چندین رنگ خنثی یا طیف‌های مختلف از یک رنگ خودداری کنید تا یکنواخت و خسته‌کننده به نظر نرسد. رنگ‌های متضاد به خوبی به هم می‌آیند. می‌توانید آن‌ها را با رنگ خنثی هم هماهنگ کنید. می‌توانید از رنگ‌های متضاد در مبلمان و وسایل نیز استفاده و سبکی خاص را پیاده کنید.

هماهنگی میان اندازه وسایل و مبلمان

یکی از قوانین مهم در دکوراسیون، هماهنگ بودن اندازه وسایل یک اتاق است. وسایل خیلی بزرگ آن را سرد و بی‌روح و اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، حتی آن را کوچک نشان می‌دهد. وسایل خیلی کوچک هم آن را شلوغ و درهم برهم می‌کند.

قبل از انتخاب مبل به فکر رنگ نباشید

انتخاب رنگ با توجه به مبلمان موجود برای شما راحت‌تر خواهد بود. بعضی مبل‌ها به بعضی رنگ‌ها نمی‌آیند. ممکن است هماهنگی آن‌ها با رنگ موجود سخت بوده، جلوه‌ای نداشته باشند.

تطبیق

به این فکر کنید که چطور طرح اتاق با طرح خانه هماهنگ می‌شود. ممکن است دوست داشته باشید یک اتاق را کاملا متفاوت با سایر قسمت‌ها طراحی کنید اما اگر سبک کلاسیک را ترجیح می‌دهید، دیزاین اتاق‌های مختلف را با هم هماهنگ کنید.

نمونه رنگ‌ها، بافت‌ها و عکس وسایل همه با هم به شما در ساختن تصویری از طرح آتی اتاق یا خانه‌ کمک می‌کند. برای اطمینان، دکوراسیون داخلی را ساده انتخاب کنید. مشورت و الگو گرفتن از سایت‌های موجود که مملو از ایده‌های دکوراسیونی است، به شما در درک مفهوم پیچیده دکوراسیون داخلی مورد علاقه کمک می‌کند.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi