معماری و دکوراسیون داخلی حرفه هایی هستند که به خلق دقیق فضا و ساختار می پردازند. مقیاس و پیچیدگی اجرای یک فضای داخلی موجب می گردد که تا حد امکان فضای طراحی شده پیش از اجرا شبیه سازی و کنترل و بازسازی گردد؛ هر گونه اشتباهی پر هزینه و دردسر ساز می باشد. با توجه به اهمیت این مرحله از فرآیند طراحی، معمولاً بازسازی فضای داخلی با استفاده از شیوه ها و تکنیکهای مختلفی صورت می گیرد. این کار برای انتقال سیما، سازه، حجم و فرم، و حال و هوای یک فضا انجام می شود. راه های مختلفی برای به تصویر کشیدن اینها
بازنمایی و ارایه
معماری و دکوراسیون داخلی حرفه هایی هستند که به خلق دقیق فضا و ساختار می پردازند. مقیاس و پیچیدگی اجرای یک فضای داخلی موجب می گردد که تا حد امکان فضای طراحی شده پیش از اجرا شبیه سازی و کنترل و بازسازی گردد؛ هر گونه اشتباهی پر هزینه و دردسر ساز می باشد. با توجه به اهمیت این مرحله از فرآیند طراحی، معمولاً بازسازی فضای داخلی با استفاده از شیوه ها و تکنیکهای مختلفی صورت می گیرد. این کار برای انتقال سیما، سازه، حجم و فرم، و حال و هوای یک فضا انجام می شود. راه های مختلفی برای به تصویر کشیدن اینها وجود دارد. معمولا از طریق ترسیمات و ماکت ها ، در مقیاسی مناسب که بیانگر کیفیات و اندازه های فضا و شیوه ساخت آن خواهد بود این کار انجام می شود ابزارهای متنوعی وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند، از نرم افزارهای استاندارد دیجیتال نظیر اتوکد، وکتورور کس ، تری دی استودیو مکس ، فرم زد، و فتوشاپ گرفته تا روش های آنالوگ همانند نقاشی ، ترسیم و کلاژ ماکتهای اسکیسی می توانند به فرآیند طراحی کمک کرده و با استفاده از مقوا به سرعت ساخته شوند. ساخت ماکت های نهایی معمولا کار پرزحمت و دقیقی است .دانشجوی طراحی داخلی و معماری داخلی در موقعیت جدیدی قرار می گیرد که میبایست ایده هایش را تنها از طریق ترسیمات بیان نماید. محصول کار او یک فضای داخلی نیست بلکه باز نمایی یک فضای داخلی می باشد. برخلاف دانشجوی گرافیک و یا طراحی مبلمان اداری به جای اجرای یک فضای داخلی تلاش می کند تا ترسیماتی را تولید نماید که ایدههایش را نشان دهند. ترجمه این ترسیمات به فضای داخلی سه بعدی واقعی و اجرا شده فرآیند دیگری به شمار می رود. همان گونه که روبین ایوانس در مقاله تاثیرگذارش با عنوان «ترجمه از ترسیم تا ساخت» بیان میدارد: به طوری غیر منتظره، قدرت ترسیم به عنوان یک ابزار در تفاوت آن ترسیم با چیز بازنمایی شده می باشد نه در شباهتش با آن چیز»
فرایند بازسازی و ارایه یک فضا به دو بخش قابل تقسیم است. پیش از اجرا، برای کارفرما و گاهی اوقات برای استفاده کنندگان می بایست دستهای از نقشه ها و تصاویر تولید گردند؛ این نقشه ها برای به نمایش گذاشتن حجم، هویت و حال و هوای مورد نظر می باشد. این ترسیمات تصاویر پر زرق و برق و متظاهرانه ای هستند که فضا، مصالح، افراد، و نورپردازی را به شیوه ای چشمگیر به تصویر می کشند تا ان فضا را به کارفرمایان بقبولانند. این تصاویر اغلب شامل پرسپکتیوهای دستی و یا دیجیتالی است و گاهی نیز از ماکتهای سه بعدی برای نمایشی حجم و مقیاسی فضا استفاده می شود. پس از ارائه این تصاویر، طراح مسئولیت طراحی را بر عهده گرفته و کار آغاز میشود. سپس آلبوم کاملی از نقشههای فنی و اجرایی برای ارایه به پیمانکاران تهیه می گردد که نشان دهنده چگونگی اجرای طرح می باشد. طراحی و معماری داخلی هنرهایی ساخت و دقیق می باشند که بدون نقشه های پر جزییات نمی توانند ساخته شوند. این نقشه ها مبتنی بر واقعیات می باشند و البته گاهی اوقات نیز به صورتی زیبا ترسیم شده اند ولی معمولاً جهت اجرا تهیه میشوند و به هیچ وجه به دنبال ارایه حال و هوای طرح نیستند
مقیاس نقشه ها همواره متکی بر اطلاعاتی است که میبایست منتقل شود؛ نقشه هایی که به موقعیت آن فضای داخلی در سایت می پردازد معمولاً در مقیاس ۱:۱۲۵ و یا ۱:۵۰۰ نمایش داده می شود؛ نقشه هایی که سازماندهی فضا را نشان می دهند در مقیاس های ۱:۲۰۰، ۱:۱۰۰ و یا ۱:۵۰ ارایه شده؛ و نقشه های جزییات با مقیاسی ۱:۲۰، ۱:۱۰، ۱:۵، ۱:۱ و یا حتی بزرگ تر ازابعاد واقعی ۲:۱ ارایه می شوند.
انواع بازسازی
آنچه در ادامه می آید انواع شیوه های بازنمایی و نمایش طراحیهای انجام شده برای فضاهای داخلی و ساختمان ها می باشد. یک طراح اغلب ترکیبی از شیوههای مختلفی را برای بیان اهدافش انتخاب می کند،به عنوان مثال یک نقشه که به سرعت بر روی یک عکس اسکیس می شود می تواند بیانگر کیفیات طرح پیشنهادی در زمینه اش باشد
استاکیس؛ معمولاً ترسیم سریع و اولیه ای است که می تواند ایده های پشت پروژه را نشان دهد. ان می تواند به انواع زیر دسته بندی شود: مفهومی، تحلیلی، مشاهده ای. اسکیسهای مفهومی جوهره ایده را منتقل می کنند؛ اسکیسهای تحلیلی به جزییات فضای موجود می پردازند؛ و اسکیسی های مشاهده ای می تواند برای ثبت وجوہ فضا، مصالح و جزییات ساختمان و مبلمان اداری استفاده شود.
ترسیمات سه بعدی؛ اغلب برای به نمایش در آوردن تاثیری نظیر آنچه بعداً طرح ایجاد می نماید بکار می رود. آنچه معمولاً در قالب پرسپکتیو یا اگزونومتریک ترسیم می شوند و می توانند شاور و هیجان یک فضای داخلی را به نمایش بگذارند. آنها معمولاً به ارایه حجم، فرم، ساختار، حال و هوا، مصالح و نور پرداخته و در بسیاری از اوقات تصاویری از افراد استفاده کننده از فضا در آنها دیده می شود.
تصاویر قائم؛ نقشه هایی همانند پلانها، نماها و برش ها اطلاعات طرح را ارایه میدهند. پلان، سازماندهی اتاقها و ساختمان اصلی را نشان می دهد. آن برشی از ساختمان است که از میانه ارتفاع عبور کرده و دیوارها، مبلمان، پنجرهها و درها را معرفی می کند. برشی، قطاعی عمودی از یک ساختمان است و سازماندهی حجمی یک فضای داخلی و ارتباط ان با ساختمان موجود را نشان می دهد. انتخاب محل برش بر عهده طراح است و معمولاً از جایی تهیه می شود که بیشترین اطلاعات ممکن را از فضای داخلی ارایه کند. نما ترسیم مستقیم چهره بیرونی یک ساختمان است.
نقشه های اجرایی؛ شامل پلان ها، برش ها و جزییاتی هستند که اطلاعات دقیقی را برای پیمانکاران جهت اجرای بنا ارایه میدهند. ۰ صفحه بندی و ارایه؛ ترکیب متنوعی از ترسیمات فوق،به همراه ماکت ها که می تواند جهت ارایه به کارفرما یا استفاده کننده احتمالی از فضا مورد استفاده قرار گیرد.