بسیاری از این دستهبندیها بر اساس موضوعات کلی همچون سبک زندگی و فرهنگ، افراد، اخبار و سرگرمی شکل گرفتهاند که تعداد علاقهمندان آنها به دهها و صدها میلیون و در مورد خود فیس بوک به 1.466.365.990 نفر میرسد.
ممکن است خود شما نیز برخی از این صفحات را لایک کرده و برخی دیگر را به عنوان صفحاتی که فیسبوک پیشنهاد میدهد دیده باشید، اما مطمئنا بسیاری از این آمار و ارقام جالب خواهند بود. برای مثال پافی آمییومی، خواننده پاپ ژاپنی با 139.218.340 لایک بالاتر از بیانسه و مینیونها با بیش از 75 میلیون لایک بسیار جلوتر از سریال محبوب بازی تاج و تختها با 34.5 میلیون لایک قرار دارند. در سوی دیگر نیز صفحاتی همچون پاور مکینتاش 7100، آمازون MP3s، و Applebee در امان، پایخت اردن کمتر از 30 مخاطب دارند.
این تقسیمبندیها محدود به شخصیتها و علایق معمول نیستند و بسیاری از موارد انتزاعیتر همچون گناه، گریه کردن، نفرت، عشق و شادی را نیز در برمیگیرند؛ اما این دستهبندها و انبوه اطلاعات از کجا میآیند؟ یکی از سخنگویان فیس بوک توضیح میدهد که فرمولبندی این علاقهمندیها بر اساس الگوریتمی برگرفته از صفحات گراف باز (open graph pages) فیس بوک (مقالات، موسیقی، و ویدئوهای به اشتراکگذاشته شده)، تگهای تبلیغات فیسبوک، و مجموعه اطلاعات دیگر به دست میآیند.
در ادامه برای آشنایی با برخی از این اطلاعات جالب، ده صفحه با بیشترین علاقهمند در موضوعات شخصیتها، انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا، احساسات مثبت و منفی، گجتها، و نمونهای از موارد عجیب و غریب با کمتر از 30 دنبالکننده آورده شده است. البته چنان چه مایل باشید به متن کامل اطلاعات ارائه شده توسط فیسبوک دسترسی داشته باشید، میتوانید این فایل 18.2 مگابایتی را دانلود کنید.