این بسیار مهم است که شما برای طراحی داخلیمغازه خود حتما از یک گروه متخصص در این زمینه استفاده نمایید . چرا که یک طرح و دیزاین حرفه ای و حساب شده دقیقا می تواند تاثیر مستقیمی روی میزان فروش ما بگذارد و از همین رو شاید اولین قدم در جذب مشتری به سمت مغازه شما داشتن یک طرح و دیزاین خاص است .امروزه در سراسر جهان از طراحی داخلی به عنوان یک علم و هنر و صنعت یاد می شود و در واقع یک طراح هم باید دارای علم مخصوص به این کار باشد و هم دارای زاویه دید هنری نسبت به کار.در کنار این دو موضوع باید بتواند از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا و مواد اولیه آن در ساخت طرح مورد نظر شما نیز استفاده لازم را ببرد.
طراحی ویترین شیک و زیبا برای مغازه از نکات مهم در طراحی دکوراسیونداخلی مغازه است.
باید بدانید که در واقع ویترین مغازه شما رابطی بین مغازه و محیط بیرون بوده و هر چقدر که این رابط بتواند ارتباطی قوی تر با مخاطبان بیرون برقرار نماید قطعا در میزان فروش شما نیز تاثیر گذار تر خواهد بود.در واقع طراحی ویترین مغازه می تواند هم عملکرد مثبت و هم عملکرد منفی بروی کسب و کار شما داشته باشد و باید در طراحی دکوراسیونی که قرار است برای آن به کار ببرید نهایت دقت را به عمل آورید.مواردی همچون رنگ بندی ویترین و نور پردازی ان از جمله مهمترین بخش های ایجاد یک ویترین به شمار می روند که باید دقت لازم را به انها داشته باشید.
برای طراحی ویترین پایبند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازههای اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازهداران مد میشود و باعث میشود تقریبا تمامی مغازههای یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علیالخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرن گم و حل میشود، پس منحصر به فرد باشید و توجهها را به خود جلب کنید. اگر همه در طراحی ویترینشان از روبان استفاده میکنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. این مسئله به ویژه در بین همصنفانی که در یک محدوده فعالیت میکنند بسیار حائز اهمیت است.
شفافیت و خوانایی ویترین مغازه
ویترین مغازه ها باید تصویری درست و شفاف از نحوه کار و اجناس داخل مغازه را به شما نشان دهند، هر چه این تصویر شفاف تر باشد پیغام شما به مخاطب تان سریع تر منتقل می شود و در نتیجه زودتر به هدف مورد نظرتان می رسید. عکس بالا یکی از نمونه کار های گروه طراحی هور است که به راحتی می توانید نکته های گفته شده را در آن ببینید. نکته دیگری که باید برای طراحی ویترین مغازه ها به آن توجه داشته باشید کاربری مغازه است که مستقیما بر نوع طراحی و رنگ هاغی استفاده شده در آن تاثیر گذار است، مسلما طراحان گروه معماری هور هم بر این نکته واقف بوده اند و ویترین این مغازه ساعت فروشی را با حداقل رنگ ها طراحی و اجرا نموده اند.
دکور و ویترین
اگر دکور و ویترین کوچکی دارید استفاده از رنگهای سرد برای بزرگ دیدن فضا میتواند موثر باشد. به طور کلی از نظر کارشناسان در طیف رنگ ۱۲ نوع رنگ متفاوت وجود دارد که هر کدام یک احساس ویژه را منتقل میکنند. آنچه متخصصان و کارشناسان طراحی دکوراسیون و ویترین توصیه میکنند استفاده از رنگها متنوع در بازه زمانی مشخص است که مانند ترکیب رنگ های رنگین کمان در دکوراسیون داخلی یک به یک رخ مینمایند. فراموش نکنید که استفاده از رنگها به تنهایی تاثیر عمیقی بر بازدیدکننده نخواهند داشت و بافت و الگوی به کار رفته در طراحی نیز به اندازه رنگ موثر است. از انواع بافت و تکسچر میتوان برای ایجاد کنتراست و تمایز استفاده کرد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد در به کارگیری طرح، بافت و رنگ، تناسب و میزان بهرهگیری در ایجاد هارمونی و توازن صحنه ویترین و انتقال ریتم موجود در فضا بسیار مهم است.
استفاده از رنگی خاص در ویترین مغازه
استفاده از یک رنگ خاص باعث می شود تا مغازه شما در ذهن مخاطبان و مشتریانتان راحت تر نقش ببندد و حتی می تواند باعث شود که آن ها مغازه شما را با آن رنگ به خاط بیاورند و به نوعی این رنگ می تواند معرف و امضای مغازه شما باشد. حتی این رنگ خاص می تواند نشانه ای ثابت از شرکت شما هم باشد مانند خیلی از بیزینس ها و شرکت هایی که رنگی مشخص برای معرفی خود دارند.