به نقل از ایران جیب، در این راستا، کلاس خودروهای SUV در سال گذشته میلادی توانسته است 22/5 درصد از کل حجم بازار خودرو در اروپا را به خود اختصاص داده و با پشت سر نهادن کلاس خودروهای کوچک، به محبوبترین مدل در میان خریداران اروپایی بدل شود. کسب رتبه نخست توسط کراساوورهای شهری در حالی اتفاق میافتد که سهم خودروهای کوچک مانند فورد فیستا از بازار، به کمتر از 22درصد رسیده است.
در این رابطه SUVهای کوچک نظیر نیسان ژوک نقش قابل ملاحظهای در محبوب شدن کلاس خودروهای SUV در اروپا ایفا کرده و با توجه به اقبال خریداران و افزایش سالانه تقاضا برای این خودروها، هماکنون یک میلیون و 200 هزار خودرو از این نوع در جادههای اروپایی تردد میکنند. لازم به ذکر است که افزایش فروش تنها محدود به SUVهای کوچک نبوده و مدلهای متوسط و بزرگ این کلاس نیز مورد توجه خریداران قرار گرفته و به ترتیب با افزایش فروش 42 و 27 درصدی رشد قابل توجهی را تجربه کردهاند.
پرتغال با افزایش 50 درصدی تقاضای مشتریان برای خرید خودروهای SUV در سال 2014 میلادی بزرگترین خریدار این کلاس محسوب شده و انگلستان نیز با رشد 27 درصدی تقاضا برای خرید کراساوورهای شهری در مدت زمان مشابه، پس از پرتغال در رتبه دوم قرار گرفته است.
گفتنی است که در سگمنت SUVهای کوچک رنو کپچر عنوان پرفروشترین خودرو را به خود اختصاص داده و خودروهای نیسان قشقایی، ولوو XC60 و BMW X5 به ترتیب پر فروشترینها در کلاس SUVهای متوسط و بزرگ محسوب میشوند. با در نظر گرفتن آمارهای ارائه شده میتوان گفت، خودروهای ون و سدانهای بزرگ در این میان بیشترین کاهش فروش در اروپا را تجربه کرده و عرصه را به سگمنتSUVهای کوچک واگذار کردهاند.