سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

Tags: کفسابی   کناف   سقف کاذب   ارزان   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق استراحت   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کار   بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای حال   بهترین کاغذ دیواری برای حامام   بهترین کاغذ دیواری برای حمام   بهترین کاغذ دیواری برای دستشویی   بهترین کاغذ دیواری برای دفتر کار   بهترین کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی   برترین خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری معتبر   خرید کاغذ دیواری   خرید کاغذ دیواری آمریکایی   خرید کاغذ دیواری ایرانی   خرید کاغذ دیواری برترین   خرید کاغذ دیواری برند   خرید کاغذ دیواری پوستری   خرید کاغذ دیواری خارجی   خرید کاغذ دیواری خارجی ایتالیایی   خرید کاغذ دیواری خارجی خوشگل   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی خاص   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی شیک   خرید کاغذ دیواری خارجی ناز   خرید کاغذ دیواری خارجی اروپایی   خرید کاغذ دیواری کره ای   خرید کاغذ دیواری مارک   خرید کاغذ دیواریبرند   تاریخچه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری برتر   فروشگاه کاغذ دیواری خاص ترین   کاغذ دیواری اتاق کودک   کاغذ دیواری ارزان   طرحهای جدید کاغذ دیواری رو می خوام   طرحهای جدید کاغذ دیواری و خیلی شیک   طرحهای جدید کاغذ دیواری و مد روز   مدل کاغذ دیواری پذیرایی   مدل کاغذ دیواری پذیرایی اتاق   مدل کاغذ دیواری پذیرایی کودک   زیباترین کاغذ دیواری ها از همه قشنگتر   زیباترین کاغذ دیواری ها خیلی شیک   زیباترین کاغذ دیواری ها در آدرس   زیباترین کاغذ دیواری ها در سایت   انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی  

گروه معماران " انجمن دیوار چین " خانه ای را طراحی کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ی فضای درون – بیرون رویکردی کاملا متضاد داشت. دکوراسیون منزل «خانه ی سوئیت کیس» به معنی چمدان که گری چانگ، بنیان گذار موسسه معماری و طراحی صنعتی اِج دیزاین (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحی و دکوراسیون داخلی کرد به جای اینکه در تعامل با فضای باز باشد، مانند یک عنصر پنهانی و مرموز با فضای زیرِ زمین در ارتباط است. این خانه ای ست که به اصطلاح باید کشف و رمزگشایی شود و مانند هر خانه ی دیگری تمام زوایا و جزئیات نما و فضای درونی و دکوراسیون داخلی خود را به راحتی بروز نمی دهد. درهای بزرگ این خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهای وسیع غذاخوری، حمام و انبار باز می شوند.

مانند یک جعبه ی جواهرات یا صندوق مهمی که برای پنهان نگه داشتن وسایل ارزشمند استفاده می شود، این خانه و دکوراسیون داخلی آن نیز لایه های پنهانی زیادی دارد که باید با صرف زمان و دقت زیاد آنها را پیدا کرد. گری چانگ با ایجاد فضایی رمزآلود، با ایجاد سانسورهای بصری و در خفا قرار دادن ها سعی در خلق ایجاد فضایی خیال انگیز و دکوراسیون منزل رویایی نموده است.

 

خانه ی چوبی سوئیت کِیس با الوارهای طویل و مستحکم خود، مقیاس و ارگونومی انسانی را لحاظ کرده و خارج از آن هیچ عاملی وجود ندارد که به دید بصری یا حسی ِ کاربر از عمق و وسعت فضا کمک کند. تنها همین خانه است که دیده و احساس می شود، با اتاق هایی که مانند حفره هایی مدفون در زیرِ زمین هستند، از بیرون اصلا دیده نمی شوند و متقابلا به بیرون هم دید ندارند. بنایی که با چنین ایده خلاقانه ای طراحی و ساخته شده و تا حدی یادآور بازیگوشی های بچه گانه و میل به سرکشی در اطراف و کشف گوشه های پنهان خانه ها است، از طرفی شبیه به سلول و از منظر دیگر (به علت نحوه ی باز شدن در اصلی ورود به خانه که در کف قرار دارد و پلکان کرکره ای آن) شبیه به اتاق های زیر شیروانی ست که همیشه محلی منزوی و رمزآلود بوده است.

 

همیشه ایجاد دکوراسیون منزل با فضایی گرم و کنجی صمیمی در قسمتی از فضای نیمه عمومی خانه های بزرگی که معمولا افراد زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند یکی از دغدغه های طراح داخلی است که اگر رعایت نشود به راحتی می تواند خانه را تبدیل به محیطی سرد و بی روح کند. حال همین استراتژی در خانه ای به مساحت تنها 75 متر مربع به کار رفته است. آتلیه باؤ-واؤ که در سال 1992 و در توکیو ژاپن تاسیس شد و به نگرش انتزاعی و خلق نامتعارف فضاها معروف است، در پروژه خانه ی جی.اِی.ای (GAE) دست به ابتکار جالبی زد. در قسمت مرکزی این خانه که در سال 2003 برای آکیرا و میوکو ناگِی طراحی و دکوراسیون شد، اتاق کار و مطالعه قرار دارد اما محدوده ی این فضا در کف خانه به عمق فرو رفته، گویا در حال غرق شدن و پایین رفتن است؛ فضایی عالی برای آکیرای روزنامه نگار که هم کنج خلوت خود را برای تمرکز و خوب نوشتن در اختیار داشته باشد و هم وجود همسرش را در نزدیکی خود احساس کند.

 

دکوراسیون داخلی این فضا با دیوارهای این بخش از خانه، که مانند گودالی در عمق زمین فرو رفته و فاقد سقف است، با قفسه هایی انبوه از کتاب و مجلات پوشیده شده است: هم کتابخانه است و هم دفتر کار. مدیران جوان آتلیه، یوشیهارو تسوکاموتو و مومویو کایجیما، این خانه را به عنوان جرئی از سری پروژه های خود، که عنوان “Pet Architecture” را به آنها داده اند، در شهر پر ازدحام توکیو ساخته اند که در همه ی آنها، مانند خانه ی جی.اِی.ای ، فضاهای کوچکی در دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد که به علت کمبود جا ، بسیار کاربردی ست و به علاوه، مصداق همان محو شدن تدریجی مرزها و ادغام فضاها در دنیای امروزی هم هست. مزیت اصلی زندگی و کار در خانه هایی که با ایدئولوژی تفکیک/ادغام فضاها و دکوراسیون منزل ساخته شده اند، این است که هم تنهایی و سکوت لازم برای فعالیت و تمرکز کاری را در اختیار دارید و هم در کنار سایر اعضای خانواده به سر میبرید، هم در خانه هستید و هم محیط کار مطلوبتان را در نزدیکی خود دارید؛ در ضمن به شیوه ی خلاقانه ای هم از فضا حداکثر استفاده را کرده اید.

 

Tags: پوستر   بازسازی   پارکت   طراحی   چیدمان   استیکر   کناف   ارزان   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق استراحت   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کار   بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای حال   بهترین کاغذ دیواری برای حامام   بهترین کاغذ دیواری برای حمام   بهترین کاغذ دیواری برای حموم   بهترین کاغذ دیواری برای دستشویی   بهترین کاغذ دیواری برای دفتر کار   بهترین کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای هال   خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری پوستری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری روز   خرید کاغذ دیواری آمریکایی   خرید کاغذ دیواری برترین   خرید کاغذ دیواری بهترین   خرید کاغذ دیواری پوستری   خرید کاغذ دیواری خارجی   خرید کاغذ دیواری خارجی ایتالیایی   خرید کاغذ دیواری خارجی خوشگل   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی شیک   خرید کاغذ دیواری خارجی ناز   خرید کاغذ دیواری خارجی اروپایی   خرید کاغذ دیواری کره ای   خرید کاغذ دیواریبرند   تاریخچه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری برتر   فروشگاه کاغذ دیواری خاص ترین   فروشگاه کاغذ دیواری زیباترین   فروشگاه کاغذ دیواری کرملین   فروشگاه کاغذ دیواریبهترین   کاغذ دیواری اتاق کودک   کاغذ دیواری ارزان   کاغذ دیواری پذیرایی   کاغذ دیواری ترک   کاغذ دیواری خانه   کاغذ دیواری ساده   کاغذ دیواری غیر قابل شستشو   طرحهای جدید کاغذ دیواری از چه سایتی   طرحهای جدید کاغذ دیواری خیلی   طرحهای جدید کاغذ دیواری رو می خوام  

خانه بیکر (Baker House )

خوابگاه دانشجویان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) دانشگاه کمبریج

معمار: آلوار آلتو

مکان: شهر بوستون ایالت ماساچوست امریکا

سبک معماری: مدرن

تاریخ: طراحی 1948-1947 ساخت 1949

اقامتگاه 318 دانشجوی مجرد دوره لیسانس

ظرفیت اتاق ها 1 تا 4 نفر

در سال ۱۹۴۶ زمانی که آلوار آلتو در کمبریج تدریس می کرد،  مجوز طراحی یک خوابگاه جدید دانشجویی را گرفت. روانی و آزادی فرم که از مشخصات معماری آلتو است در این بنا به خوبی مشهود است.

شریان ترافیک اصلی محل یعنی مموریال درایو (Memorial Drive) و رفت و آمد متوالی مردم بین رودخانه و ساختمان ها وجود داشت . آلتو به دنبال رفع این مشکل سعی کرد توسط طراحی نمای جنوبی مانند طاق بازشوی به سمت رودخانه ، بازشوها را در زوایایی از خیابان قرار دهد که از طریق آنها به طرز دلچسبی رفت و آمد اتومبیل ها قابل تماشا کردن باشد.

سطوح موجی شکل ساختمان درحالیکه نمای مطبوع و دلپذیری به وجود آورده اند، سر و صدای ناشی از تردد جاده را کاهش می دهند.

 

در طرح های «آلتو» احجام مکعب مانند و زوایای قائم به ندرت دیده می شود. وی از جمله معمارانی است که سطوح و احجام موجی شکل را به کارهای خود راه داده اند و براثر توجه آنان این نوع فرم در معماری منزلت یافته امکانات آن بر معماران دیگر آشکار گشته است.

طرح دیوار نمای اصلی این ساختمان به حالت موجی شکل باعث میشود اتاقهای بیشتری از این خوابگاه رو به رودخانه چارلز که در مقابل این ساختمان جریان دارد گشوده شوند و همچنین یکنواختی راهروی درونی این خوابگاه که مشکل اکثر چنین ساختمانهایی است از بین برود.

 

شمالی ترین نمای ساختمان به وسیله فرم های پیش آمده به پردیس دانشگاه مشرف است که این پیش آمدگی ها باعث افزایش بر ِ ساختمان شده است.

دوران نمای ساختمان اجازه میدهد که جابجایی و گردش در ساختمان با فعالیت دانشگاه مرتبط شود.

اتاق ها

 

پلان طوری طراحی شده که تنوع در تیپ اتاقها به دانشجویان مختلف احساس رضایت میدهد.

 هیچ اتاقی با زاویه راست ودرست در مقابل خیابان و ترافیک طراحی نشده. نمای مورب پنجره ها رو به جاده محیط آرام تری را برای ساکنین فراهم کرده.

آلتو همچنین مبلمان اتاق های خوابگاه را بصورت منحنی طراحی کرد.

هر اتاق دارای یک چشم انداز به بیرون، فضای مطالعه، فضای استراحت و فضای اشتراکی است .

سالن غذاخوری

 

سالن غذاخوری که توسط نورگیرهای سقفی روشن می شود ، از خصوصیات معماری آلتو است.

این  سالن غذاخوری درخشان با چشم اندازی به رودخانه چارلز محیطی با تعامل و ارتباط شگفت انگیز بوجود آورده.

سقف سالن که اصطلاحا " باغ ماه" (moons garden)  نامیده می شود  زیبایی  خاصی به فضای غذاخوری داده است.

به عقیده ساکنین عوامل اصلی موفقیت این خوابگاه، روانی طبیعی فضاهای جمعی و دکوراسیون داخلی آن می باشد؛ تنها ورودی بنا، فضای غذاخوری مرکزی، فضاهای استراحت وسیع، حسی قوی از حضور در جمع را پرورش میدهند. راه پله های دوطرفه با ویوهای باز در کل مسیر به دانشجویان اجازه میدهد در مسیر گردش امکان دید و ارتباط با یکدیگر را داشته باشند.

 

درجه بندی و اهمیت دکوراسیون فضاهای داخلی از فضای ساده پذیرش یک موسسه گرفته تا دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد یک گالری تجاری فوق العاده و پرهیاهو، بسیار وسیع و گسترده است. تنوع طرح ها، حداقل به اندازه تنوع طرح های چیدمان فضاها وسعت دارد و طراحی فضای داخلی نقش بسیار مهم در معماری به عهده دارد. در حالیکه، پوشش خارجی ساختمان محافظتی در مقابل عناصر خارجی به شمار می آید و می تواند حکم نمایشگر و معرفی کننده را نیز داشته باشد، فضای داخلی جایی ست که مردم – برای زندگی و کار، ستایش مقدسات، خوردن و آشامیدن، تفریح و .. – در آن حضور می یابند. فضای داخلی می تواند کاملا مجزا بوده و همه ی ارتباطات خود را با محیط پیرامون قطع کند و یا حتی مخفی باشد. حتی میتواند اوپن ( باز) بوده و به طوری سیال در فضایی که آن را احاطه کرده است، حضور داشته باشد. اساسا باید تفاوتی میان ساختار یک اتاق و طراحیدکوراسیون داخلی آن قائل بود. در برخی حالات، مهندس طراح هر دو را نیز در نظر می گیرد. گاهی، طراحی داخلی به عنوان برنامه ی دوم در نظر گرفته می شود و تاثیر کمتری در فضا می گذارد که در این حالت معماری است که به کمک سطوح، مواد به کار رفته و متریال، و طراحی نور، ویژگی های یک اتاق را مشخص می کند. به عنوان مثال در معماری های مقدس و مسحور کننده "تادائو آندو" و یا "لو کوربوزیه".

با این وجود، مهندس معمار یا طراح دکوراسیون داخلی ، گاه برنامه تغییر فضایی را دارد که از قبل وجود داشته است. این موضوع، می تواند حالت ساخت و ساز جدید و بازسازی ساختمان را داشته باشد ولی گاه میتواند به تغییر و یا نوسازی دکوراسیون منجر شود، زیرا طراحی داخلی نسبت به ساختمان بقای کمتری دارد. این حالت در زمینه ساختمان های اداری و تجاری ؛ دکوراسیون مغازه ، بوتیک ها و یا رستوران و فست فود ها مصداق بارزتری می یابد. زیرا در این گونه کاربری ها، تغییرات و طراحی دکوراسیون داخلی حتی اگر به صورت سریع و حتی یک روزه انجام شود، یک اصل و روش برای جذب مشتری است.

برخورد با یک ساختار مشخص می تواند به اندازه مفهوم یک فضای جدید جالب باشد. به عنوان مثال یک ساختمان باستانی که در رده بناهای تاریخی است، جایی که باید همچون بنای امروزی در نظر گرفت دیده می شود. چیدمان متضاد میان چیدمان سنتی و مدرن و با ارزش جلوه دادن برخی عناصر موجود، جذابیت خاصی را در پی دارد. بافت خنثی در یک سالن غذاخوری آغاز حرکتی بسیار متفاوت را نشان می دهد. گاه جایی که ناپایداری جزئی از اشیا محسوب می شوند، مهندسان و طراحان این اختیار را دارند و میتوانند که تجربیات جدیدی را بیازمایند و یا تجربیات گذشته را به کار گیرند.

علاوه بر فضا، مصالح به کار رفته برای دیوارها، کفسازی و مبلمان نیز نقش اساسی در طراحی داخلی به عهده دارند. سطح، ترکیب و رنگ آنها، فضا را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. کاربر با عناصر فضای داخلی به طرز کاملا متفاوتی نسبت به نمای ساختمان روبرو است. می توان آنها را از نزدیک دید، لمس کرد و حتی گاه آنها را حس کرد.

سومین عامل موثر نور است، چه طبیعی و چه مصنوعی. نور می تواند با بهترین تاثیرات، اجسام مرده را به تصویر کشیده و به آنها روح بخشد. تاثیرات دیگر نور، نیاز به طبیعتِ نور است. اتاق به طور یکپارچه روشن خواهد شد و یا مهندس از نور برای شکل دادن و یا تاثیرات احساسی استفاده می کند.

 پس از دوره کمینه سازی، طی دهه 90 قرن بیستم، برای مفهوم بوتیک ها و خانه ها، اغلب به کمک وسایل بسیار پیچیده تصمیم گرفتند تا به کاهش عوامل اصلی بپردازند. اما اخیرا پیچیدگی و تنوع مجددا مورد توجه قرار گرفته است. تمایل جدید به رنگ و اشکال بیدار شده و تزئینات نیز جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون منزلیافته اند. معروفترین برند ها دریافته اند که معماری فقط موضوع " هویت وابسته " نیست، بلکه می تواند در عین تماشایی بودن، عامل ارتباط کارآمد و جلب توجه رسانه باشد. این چنین است که برای مفهوم بوتیک های فلگ شیپ – flagship – شرکت های معماری بین المللی فعالیت خود را برای ضمانت شناخت و توجه تمام دنیا به محصول، آغاز می کنند.

این اثر، تنوع برنامه ها، اجزا و عناصری را که برای درک فضای داخلی به کار می روند، به طور پیوسته بررسی می کند. از نمونه های بین المللی کافی شاپ های به روز گرفته تا سالن های کنسرت بسیار شیک، از ساده ترین منزل مسکونی تا عجیب ترین مغازه ها و بوتیک ها، یکی پس از دیگری مورد بررسی قرار می گیرد. علیرغم تنوع خلاق، در تمام پروژه ها یک نظم بنیادین دیده می شود که می توان آنرا مدرن نامید. این نظم در نهایت هماهنگی با جزئیات، برای هر پروژه با راه حلی مناسب و متمایز، کیفیت بسیار خوبی را ضمانت میکند.

 
 
 

از ديرباز تأثير روانشناختی رنگ ها در اشخاص مختلف مورد توجه دانشمندان بوده است ؛ مثلا ثابت شده كه اتاق هاى با دکوراسیون داخلی آبى در بيمارستان ها يا شيشه هاى آبى رنگ روى بيماران تأثير مثبتى به جاى مى گذارد و يا رنگهاى سبز و آبى در دکوراسیون خستگى را كاهش مى دهند. رنگ هاى سبز و آبى از رنگ هاى سردند و آبى رنگ آرامش است.

رنگ هاى بنفش و ارغوانى از رنگ هاى مجلل و فاخرند و بنفش رنگ وقار و عفت نفس است .قرمز تيره و بنفش تيره و سياه قابليت ديد كمترى دارند و فضای دکوراسیون منزل را محدودتر نشان مى دهند .

قرمز سمبل زندگي، قدرت و نشاط است اما براى اشخاص عصبى مناسب نيست. نارنجى سمبل انرژى است و ليموئى اشتها آور است و براى اشخاص عصبى مناسب مى باشد. رنگ سبز و آبى توأماً باعث شادى مى شوند، براى همين است كه دريا و سبزه موجب تسكين اعصاب و رفع خستگى روان است. تلفيق رنگ سياه، و زرد تأثير بصرى زيادى دارد و براى مشخص كردن موانع و محدوده هاى خطر استفاده مى شود.

در روانشناسى نوين، رنگ ها يكى از معيارهاى سنجش شخصيت به شمار مى آيند؛ چر ا كه هر يك تأثير خاصى در روح و جسم هر فرد باقى مى گذارند و نشانگر وضعيت روانى و جسمى وى هستند انسان از روزگاران دور تحت نفوذ و تأثير رنگ هاى پيرامون خويش بوده و در طى صد و چند سال گذشته كه صنعت رنگ سازى به اوج تحول خود رسيده، اين تأثير دو چندان شده و در همه اركان زندگى انسان ها رخنه كرده است. اين استفاده روزافزون از رنگ ها در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل تحول زيادى در زمينه ي روانشناسى رنگ پديد آورده است.

رنگها سر شار از نيروهای بس خارق العاده هستند. نيروهايی كه مانند هسته های انرژی زا و گرما بخش، تماشاچی خويش را متاثر می سازد . كه صرف نظر از تاثيرات منفی يا مثبت كه بر ضمير نا خود آگاه باقی می گذارند.هنرمند خلاق نه تنها بايد در دنيای بيكران رنگها به سير و سياحت بپردازد و توشه خويش را از تجربه های علمی آكنده سازد، بلكه همچنين لازم است تا مفاهيم رنگ را در كليه ابعاد بشناسد . اما مهمترين اين ابعاد كه اعتبار مفاهيم زيبا شناسی رنگ متكي بدانهاست ابتدا شناخت رنگ به عنوان يكی از برجسته ترين عوامل تركيب بندی در طراحی داخلی و ديگر قدرت رنگ در بر قراری ارتباط است كه بايد بدانيم.سه دسته در آثار هنرمندان نقاش كه مفاهيم رنگ و ويژگيهای رنگ را به كار مي برند اينها هستند:

رنگ از نظر عناصری تجسمی برای توصيف موضوع اثر و خصوصيات آن به كار مي رود. به همين دليل است كه پاييزي و زمستاني بودن يك منظره راهمراه با ويژگيهايش مي توان نشان داد. از اين خصوصيت رنگی حتی می توان در مورد يك طبيعت بيجان و عناصر ديگر نيز استفاده كرد. مانند آثار نقاشان طبيعت گرا كه توسط رنگ موضوع خود رابيان مي كنند .

يوهانس ايتن بدون در نظر داشتن ارزشهاي استعاري و توصيفي رنگ از رنگ برای به تصوير گذاشتن ارزشهاي درونی و زيباييها و تاثيرات خود رنگ استفاده مي كنند. از اين خصوصيات رنگ در بسياريی از محصولات صنايع دستي و هنرهای سنتی نيز استفاده مي شود.

او نخستين فردی است كه در زمينه شناخت مفاهيم رنگ ، اصول و قوانينی وضع كرد كه تا به امروز به قوت و اعتبار خويش پابر جاست او در رابطه با اينكه آيا يك هنرمند براي درك مفاهيم زيبايی شناختی رنگ در يك اثر هنری بايد به آشنايی با یک سلسله اصول و قواعد مشخص آشنا باشد ميگويد:

" اگر شما بی آنكه در مورد تئوريهای رنگها و مفاهيم اساسی آن مطالعه عميق داشته باشيد و موفق شديد كه با استفاده از عامل رنگ آثار هنری بيافرينيد ، پس شيوه خويش را دنبال كنيد ودر پي دست يافتن به تئوريهای جديد رنگ خود را سر در گم نكنيد اما اگر شكست خود را در زمينه خلق آثار برجسته هنری آن را ناشی از بی تجربگی و عدم آشنايی با مفاهيم و تئوريهای رنگ ميدانيد پس لازم است كه به مطالعه عميق و گسترده در اين راستا دست بزنيد ."

از نظر ايتن رنگ خود زندگی است و مفهوم آن به همان گستردگی مفهوم زندگی است.

 

Tags: پوستر   بازسازی   پارکت   چیدمان   سقف کاذب   ارزان   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق استراحت   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کار   بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای حال   بهترین کاغذ دیواری برای حامام   بهترین کاغذ دیواری برای حمام   بهترین کاغذ دیواری برای حموم   بهترین کاغذ دیواری برای دستشویی   بهترین کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی   برترین خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید کاغذ دیواری   خرید کاغذ دیواری برند   خرید کاغذ دیواری پوستری   خرید کاغذ دیواری خارجی   خرید کاغذ دیواری خارجی ایتالیایی   خرید کاغذ دیواری خارجی خوشگل   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی خاص   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی شیک   خرید کاغذ دیواری خارجی ناز   خرید کاغذ دیواری خارجی اروپایی   خرید کاغذ دیواری کره ای   خرید کاغذ دیواریبرند   تاریخچه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری برتر   فروشگاه کاغذ دیواری خاص ترین   فروشگاه کاغذ دیواری زیباترین   فروشگاه کاغذ دیواری کرملین   فروشگاه کاغذ دیواریبهترین   کاغذ دیواری ساده   زیباترین کاغذ دیواری ها از همه قشنگتر   زیباترین کاغذ دیواری ها در فروشگاه   زیباترین کاغذ دیواری ها رنگ خاص   کاغذ دیواری هانا آلبوم   کاغذ دیواری هانا جدید   انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه  

طراحی ورودی ساختمان در مراکز تجاری و فروشگاهی

ورودی ساختمان اولین چیزی است که در یک ساختمان مشاهده می شود و بیشتر مواقع با طراحی نمای ساختمان به صورت یکپارچه طراحی می شود اما  در ساختمان ها و مراکز تجاری و فروشگاه ها برای اینکه به رهگذران و خریداران نشان داده شود که ساختمان یک مجموعه تجاری برای بازدید عموم است حتماً باید برای ساختمان یک ورودی منحصر به فرد و جذاب تعریف شود تا عابران و مشتریان به سمت این مراکز کشیده شوند.

 استفاده از فرم های برجسته و مشخص نسبت به معماری محل و همچنین به کار گیری پرسیکتیو در طراحی حجم ورودی ساختمان و طراحی احجام شکسته و خالی و پر، از مواردی است که می توان در طراحی معماری ورودی ساختمانها و مراکز تجاری به کار گرفت. فضای ورودی در مجتمع های تجاری شامل دو قسمت است: ورودی سواره رو که برای دسترسی به پارکینگ طراحی میشود و ورودی پیاده که برای وارد شدن به داخل ساختمان تجاری میباشد.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مراکز تجاری و فروشگاهی

در طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاهی، استفاده از طرحهای جذاب و همراه با خلاقیت در دکوراسیون داخلی ساختمان و حتی دکوراسیون مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند به جذب مشتری و افزایش تمایل آنها به وارد شدن به مغازه ها کمک زیادی کند.

دکوراسیون داخلی هماهنگ با محیط و خلق فضاهایی در داخل ساختمان مجتمع که در آن بازدید کنندگان احساس آسودگی و آرامش نمایند از موارد دیگری ست که باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی فضاهایی مانند لابی اصلی و مرکزی ، طراحی آب نماها و فضاهای سبز و محل استراحت رو باز در داخل مجموعه و طراحی و قرار دادن صندلی و نیمکت در فضاهای انتهایی که خارج از مسیر رفت و آمد خریداران و مشتریان باشد بسیار مناسب است تا افرادی که از خرید خسته شده اند بتوانند در این مکان ها مدت کوتاهی به استراحت بپردازند. همچنین باید در نزدیکی چنین فضاهایی، علاوه بر استراحت به منظور تجدید قوا و رفع گرسنگی، فست فود و رستوران و نیز کافی شاپ طراحی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظرداشت تا کفپوش راهروها در برابر فرسودگی ناشی از رفت و آمد زیاد و استفاده از شوینده ها از مقاومت بالایی  برخوردار باشد ضمن اینکه باید از نظر زیبایی شناختی و جلوه بصری مناسب چنین فضایی باشد.

 

نورپردازی مناسب در طراحی مراکز تجاری و فروشگاهی

در مباحث معماری ساختمان های جمعی و عمومی مسئله نورپردازی از بعد علمی در نظر گرفته می شود ، این علم اگر با خلاقیت و هنر ترکیب شود از مسائل اولیه معماری و طراحی نیز کارا تر عمل خواهد کرد.

با توجه به اینکه احجام و اجسام به صورت طبیعی، نوری از خود ندارند و طراح دکوراسیون داخلی و نورپرداز باید با طراحی نورهایی مناسب و در رنگهای متفاوت با توجه به دکوراسیون و نوع و رنگ جسم ، ماهیت اصلی آنها را جلوه گر نماید، استفاده از نورهای مستقیم ، مات و یا غیر مستقیم فراخور هر فضا و همچنین استفاده از نورها و ابزارهای نوین نورپردازی که در بیرون ساختمان مجتمع و روی نما تابیده می شوند نیز میتواندبا ایجاد جلوه ای زیبا و خاص در شب، به زیبایی فضا کمک کند.

لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. استفاده از نورپردازی های ترکیبی و نور غیر مستقیم به فضا کمک می کند تا اجسام و دکوراسیون مغازه و واحدهای تجاری جلوه زیباتری ایجاد نمایند. بهتر است درون راهروها و مغازه ها از رنگ های ساده استفاده شود تا واحدهای تجاری و دکوراسیون مغازه ها بتوانند راحت تر خود را نمایان کنند.

 
 
 
Tags: کابینت   بازسازی   استیکر   کناف   ارزان   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق استراحت   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کار   بهترین کاغذ دیواری برای حال   بهترین کاغذ دیواری برای حامام   بهترین کاغذ دیواری برای حمام   بهترین کاغذ دیواری برای حموم   بهترین کاغذ دیواری برای دستشویی   بهترین کاغذ دیواری برای دفتر کار   بهترین کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای هال   برترین خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری پوستری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری روز   خرید اینترنتی کاغذ دیواری معتبر   خرید کاغذ دیواری آمریکایی   خرید کاغذ دیواری ایرانی   خرید کاغذ دیواری برترین   خرید کاغذ دیواری برند   خرید کاغذ دیواری بهترین   خرید کاغذ دیواری پوستری   خرید کاغذ دیواری خارجی   خرید کاغذ دیواری خارجی ایتالیایی   خرید کاغذ دیواری خارجی خوشگل   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی خاص   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی شیک   خرید کاغذ دیواری خارجی ناز   خرید کاغذ دیواری خارجی اروپایی   خرید کاغذ دیواری زیباترین   خرید کاغذ دیواری کره ای   خرید کاغذ دیواری مارک   خرید کاغذ دیواریبرند   فروشگاه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری برتر   فروشگاه کاغذ دیواری زیباترین   کاغذ دیواری پذیرایی   طرحهای جدید کاغذ دیواری از چه سایتی   طرحهای جدید کاغذ دیواری و زیبا   کاغذ دیواری هانا جدید  

در سال 1998، معمار ساکن شیکاگو، داگلاس گاروفالو، عمارت مارکوف را روی تپه های پروسپِکتِ شهر ایلینوی امریکا به شکلی ساخت که اتاق های آن روی یک آکس افقی به دنبال هم ردیف شده اند. ساختار کلی خانه و دکوراسیون داخلی آن با وفاداری به اصول خانه ها و بافت محلی طراحی شده است و مانند سایر خانه های آن منطقه تمام جزئیات سنتوری، پنجره ی زیر شیروانی و بام تک شیب را دارد. اما ویژگی منحصر به فرد خانه از آنجا ناشی می شود که همه ی این اجزا و قطعات در عمارت مذکور، طراحی خود گاروفالو هستند و از قالب های مشابه سایر خانه ها استفاده نشده است. پنجره ها نیز تا حداکثر ممکن به لبه ی بام نزدیکند. طراحی داخلی فضا بدین گونه است که ارتباط بصری اتاق ها با یکدیگر از طریق کفپوش پل مانندی است که با وجود آب و هوای سرد منطقه از متریال شفاف فلز-شیشه ساخته شده است. پرده ای که در میان دیوارهای زرد و کفپوش چوبی گرم اتاق نشیمن برای تفکیک فضاهای داخلی نصب شده، هم جنبه ی تزئینی دارد و هم به پویایی و ایجاد حس سیال بودن در فضا کمک می کند.

هر دو پروژه ی عمارت مارکوف و خانه ی لاؤست-وستن تاثیرات نظریه های تئوری را، که طی چند دهه درباره ی فقدان عنصر اتحاد و پیوستگی و اهمیت یافتن فرم در طراحی، که تصویر اشتباهی از کلیّت و یکپارچگی در فضاهای با دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می کرد به خوبی نشان می دهد. هر اتاق، لبریز از حقایق و خبرهای گوناگونی است که بی وقفه توسط رسانه های الکترونیکی مانند تلویزیون و اینترنت به فضای آن تحمیل می شود، اما ساختار شکنی های اعمال شده در طراحی داخلی خانه ی مارکوف، موجب شده تا این عمارت علیرغم همخوانی و هماهنگی هایی که با بافت خانه های اطراف خود دارد، مستقل از سایرین بوده و در محیط ساده ای که بیرون از شهر قرار گرفته، حس تمدن و تازگی ایجاد کند. ایدئولوژی و خواستگاه سبک دیکانستراکشن (ساختار شکن) در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل ، بر خلاف مدرنیزم، بر مبنای حذف جزئیات و نمادهای سنتی فضا و فرهنگ و نفی آنها نیست. در این سبک، معماری از طریق حقایق و آبژه هایی قطعه قطعه شده و لایه هایی مفهومی بیان می شود که همه چیز را از نو زیر سوال برده و بدعت های جدیدی را پایه گذاری می کنند. هر آنچه تا پیش از این به طور قراردادی مقبول و رایج بوده زیر سوال می رود، دوباره به آنها فکر می شود، به فرم تازه ای بیان می شوند و جزئیات تجزیه و تحلیل شده با مفهوم و دانش جدیدی کلاژوار به هم متصل می شوند. از آنجایی که سبک دیکانستراکشن داراری فرم های پویا و سرشار از جنبش و حرکت است و همه ی اینها را به واسطه ی اصل ساختارشکنی ها و دوباره فکر کردن ها به دست آورده، در تحلیل فرمیک و معنایی در میان طرح های خود آگاه و برون گرا جای دارد.

 
 
 

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi