پنتون امسال یک انتخاب تعجب برانگیز داشته و آن هم انتخاب دو رنگ برای سال 2016 بوده است. رنگ های برنده، صورتی رز کوارتز و آبی مسالمت آمیز که مرز کمی در دخترانه بودن دارد می باشند. امسال پنتون به جای اشاره به رنگ سال از کلمۀ ترکیب برنده استفاده نموده است. انتخاب دو رنگ صورتی گرم شادی بخش و آبی سرد آرامش بخش، در جهان به طور فزاینده ای برای همه گیج کننده و تعجب برانگیز شده است که اشاره به برابری جنسیتی نیز دارد و در واقع سال 2016 را سال تعادل، صلح و آرامش معرفی می نماید.

-چند نمونه کاربرد رنگ های سال در دکوراسیون داخلی:

1-ما با یک دوز دلچسب از هلویی، گل رز برای اتاق نشیمن آغاز خواهد می کنیم. آن را با یک نیمکت التون مخملی پوشیده در گرد و خاکی صورتی رنگ تزئین می کنیم:
2-استفاده از کوسن های مخملی براق آبی و صورتی که می تواند تعادل ایجاد نماید:
3-بعدی یک جفت کوسن که کوسن آبی همراه رگه های صورتی می باشد و این دو در کنار هم ترکیبی از تم رنگی یکدیگر را به همراه دارند و یک بازی متعادل را در محیط ایجاد می نمایند:
4-یک روتختی کتان با سایه ای کم رنگ از هلویی صورتی منحصر به فرد از رز کوارتز که راحتی  و گرما را به ارمغان می آورد و بسیار دعوت کننده می باشد:
5-ترکیب هلویی منحصر به فرد از رز کوارتز که تداعی کنندۀ زندگی و سلامت است و استفاده از آبی آرام که معرف خاک نیز می باشد و در کنار هم قرار دادن این دو در گلیم با طرحی که یک الگوی جغرافیایی دارد بسیار زیبا و آرامش بخش است:
6-اضافه کردن رگ آبی و صورتی در فضای نهارخوری جذابیت اتاق نهارخوری را دوچندان می نماید به گونه ای که روشنایی روز با رز کوارتز و خاموشی آبی به عنوان آرامش نوعی جشن را برای کاربر تداعی می نماید:
7-همچنین می توانید با استفاده از رومیزی با پس زمینۀ سفید و خطی بافته شده با رنگ آبی فضایی نشاط آور خلق نمایید.