به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، عیسی گلشاهی افزود: فروشگاه هایی که مقررات و ضوابط سازمان شیلات را رعایت می کنند، ترغیب کردیم که عرضه مستقیم آبزیان انجام دهند.
وی گفت: سازمان شیلات با هدف عرضه مستقیم آبزیان، به هر یک از این فروشگاه ها 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای تامین بخشی از تجهیزات نگهداری این محصول ها مانند یخچال و فریزر اختصاص می دهد.
گلشاهی، ایجاد بازارهای تخصصی آّبزیان در استان های عمده مصرف کننده و تولیدکننده آبزیان مانند تهران و شیراز را از دیگر اقدام های این سازمان برای تامین آبزیان مورد نیاز مردم عنوان کرد و افزود: ظرف دو سال اخیر، 14 بازار تخصصی آبزیان راه اندازی شده و طبق برآورد ما، تا پایان سال 95 به این تعداد 11 بازار تخصصی دیگر اضافه می شود.
وی تصریح کرد: پنج بازار از این 11 بازار تخصصی، تازه تاسیس خواهد بود و 6 بازار موجود نیز تجهیز و نوسازی خواهند شد.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار شیلات ایران از توسعه عرضه محصولات شیلاتی بین راه و در مکان های گردشگری در ایام عید خبرداد و خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشور چهار مرکز عرضه محصولات شیلاتی در بین راه ایجاد شده که دو مورد آن در استان مازندران و دو مورد دیگر در مسیر جاده های عمومی هستند که علاوه بر عرضه، طبخ آبزیان را نیز انجام می دهند.
وی ادامه داد: 70 مرکز عرضه محصولات شیلاتی در مکان های گردشگری مختلف راه اندازی شده و قرار است براساس تقاضاهای موجود توسعه یابند مشروط بر آنکه با فروشگاه های دیگر تداخل فروش نداشته باشند.
گلشاهی، با اذعان به اینکه در بازار شب عید، نمایشگاه اختصاصی عرضه آبزیان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در قالب نمایشگاه های بهاره، غرفه عرضه مستقیم آبزیان در استان های مختلف راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: با هدف کاهش قیمت و دسترسی آسان مردم به فرآورده های شیلاتی نیز با اتحادیه صادرکنندگان و فرآوری کنندگان آبزیان هماهنگی کرده ایم که در سطح فروشگاه های زنجیره ای، محصولات فرآوری شده شیلاتی را با 20 درصد تخفیف پایه برای مصرف کنندگان عرضه کنند.
وی گفت: ما همچنین به این اتحادیه اجازه داده ایم که علاوه بر 20 درصد تخفیف ریالی، بتوانند محصولات فرآوری شده شیلاتی را به صورت تخفیف وزنی نیز عرضه کنند.