برای اکثر افراد، دفتر کار مکانی است که بیشترین اوقات خود، از نخستین ساعات آغاز روز تا نیمههای عصر را در آن سپری، و هزینههای زندگیشان را از این مکان فراهم میکنند، بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان از بسیاری جهات حائز اهمیت است. نکات ذکر شده در این مقاله می تواند کمک شایانی برای هرچه بهتر شدن این فضا به شما بکند. در درجه اول شما می خواهید دفتر کارتان هم برای مشتری و هم برای کارمند شما دلسپند و آرام باشد و در درجه دوم شخص وارد شونده به دفتر حس حرفه ای بودن فضا را بلافاصله درک کند. 1. استفاده از رنگ : اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند.
2. زیباسازی دیوارها: یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر هم کارمندان برای انجام کارهای خود چالاک تر عمل می کنند و هم محیط کار شما زیباتر می شود.
3. یک فضای سرسبز ایجاد کنید: شما می توانید از گیاهان آپارتمانی در محیط کار خود استفاده کرده و حس تازگی، سرزندگی و طراوت را به محیط کار خود وارد کنید. مخصوصا در محیط های کاری بسیار مدرن و رسمی و تشریفاتی، چند گیاه سبز می تواند نما و فضای آن محل را کاملا تغییر داده و باعث شود افراد احساس کنند در خانه خود هستند و کمتر با طبیعت قطع رابطه می کنند. این امر باز هم به زیبا و جذاب شدن محیط کار شما کمک می کند.
4. مبله کردن محیط: مبلمان بخش اعظم زیبایی یک دفتر را شکل می دهد. هر چه فضا بیشتر باشد هزینه ای که باید صرف خرید مبلمان کرد بیشتر است. بخش زیادی از فضای مبلمان دفتر کار خارج از دسترس و در قسمت هایی قرار می گیرند که باعث کسل شدن فرد منتظر می شود. شما می توانید از مبلمان سفارشی استفاده کنید تا جلوه و نمای دفتر کار شما را جذاب و دوست داشتنی کند.
5. مضمون یا تم: اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با هر 4 مورد بالا آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندارند. سعی کنید قبل از این که پول خود را خرج کنید به یک مضمون کلی فکر کنید سپس برای داشتن یک دفتر کار زیبا و خرید لوازم مورد نیاز هزینه کنید.
امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله راه گشای شما در طراحی یک دفتر کار گرم و با نشاط و دوستانه باشد.
|