- بهمن 19, 1394
- بازدید: 139
-
نوشته شده توسط دکوراسیون آرتیمان
فهم احساس در فضاهای داخلی
فهم احساس در فضاهای داخلی آموزش و تعلیم یکمعماری و دکوراسیون داخلی ، بازسازی ، چیدمان مبلمان اداری مبتنی بر فهم محدودیت ها و قابلیت ها در هنگام مواجه با یک ساختمان موجود است. این مساله نوع خاصی از حساسیت را به وجود می آورد، و آن پذیرش ویژگیهای موجود در سایت و حس رضایت حاصل از تاکید بر کیفیت های یافته شده می باشد . طراح می تواند با تشریح ساختمان موجود کار کند و هم چنین امکان این انتخاب را دارد که بر وجوه خاصی از مکان تاکید نماید. این کار می تواند به سادگی پذیرش متن یا ظاهر یک ساختمان از طریق استفاده از بازشوها یا پنجره های آن بوده ، چیدما ن مبلمان اداری و یا می تواند همانند آشکارسازی پیچیده ی لایه های تاریخ پنهان شکل گیری یک ساختمان باشد .
فهم احساس در فضاهای داخلی
آموزش و تعلیم یکمعماری و دکوراسیون داخلی ، بازسازی ، چیدمان مبلمان اداری مبتنی بر فهم محدودیت ها و قابلیت ها در هنگام مواجه با یک ساختمان موجود است. این مساله نوع خاصی از حساسیت را به وجود می آورد، و آن پذیرش ویژگیهای موجود در سایت و حس رضایت حاصل از تاکید بر کیفیت های یافته شده می باشد . طراح می تواند با تشریح ساختمان موجود کار کند و هم چنین امکان این انتخاب را دارد که بر وجوه خاصی از مکان تاکید نماید. این کار می تواند به سادگی پذیرش متن یا ظاهر یک ساختمان از طریق استفاده از بازشوها یا پنجره های آن بوده ، چیدما ن مبلمان اداری و یا می تواند همانند آشکارسازی پیچیده ی لایه های تاریخ پنهان شکل گیری یک ساختمان باشد .
ساختمان موجود می تواند سرنخهای فراوانی را برای شیوه های مناسب طراحی ارایه دهد. منظور از این شیوه های مناسب تعیین نوع عملکرد جدید این ساختمان نمی باشد، زیرا که گونه های متفاوتی از فضاها می توانند پذیرای عملکرد یکسانی باشن.طراح ، کیفیات ذاتی ریشه دار در ساختمان موجود را مورد مطالعه قرار داده و آنها را به عنوان مبنایی برای رویکرد بازسازی آن بنا برمی گزیند. در این خصوص معمار و مهندس معماری رودولفو ماچـــادو' در مقاله تاثیرگذارش عنوان «ساختمانهای قدیمی به مثابه یک سنگ لوح (پالیمپسست) » این گونه بیان میدارد: . در ایل طراحی، گذشته و تاریخ آنجا که فرم ( درون خشهای اندلا در این سنگ حاپدید می آید تبدیل به یک زنش می گردد، ارزشی که با انجه در فرایند رایج طراحی از آن نام برده می شود کاملا متفاوت است.
در بازسازی یک بنای موجود، طراح برای فرآیند تجزیه و تحلیل اهمیت خاصی را قایل می شود که آن مطالعه زمینه، تاریخ، و ساختار بنای موجود است. عمل خلق کاربردهای جدید برای بناهای موجود، از طریق ترکیب فضاهایی که پیشتر برای هدفی خاص ساخته شده محرکی برای طراح در پذیرش و یا اصلاح الگوهای موجودقبلی به شمار میرود.
این کار اغلب در قلمرو حفاظت کنندگان بنا قرار می گیرد، کسانی که می توانند در این فرآیند موثر واقع شوند. اما این یک مقوله فضایی بحثانگیز و افراطی است. عمل خلق فضای داخلی دارای ماهیتی متجاوزانه است که به تفسیر، پذیرش یا حتی تقابل با نظم های موجود می پردازد. این شیوه برخورد مبتنی بر نگرشی است که تحت عنوان «کشف اشیاء » شناخته می شود. مارسل دوشامپ این عبارت را نخستین بار زمانی بکار برد که با تعدادی از اشیای به دردنخور نظیر یک بطری و یا یک آبریزگاه به ایجاد آثار هنری خویش دست زد هنری که از آن تحت عنوان هنر حاضر و آماده نام برده می شود. طراحان داخلی نظیر بن کلی'، کسن مان “و کلوس بلاک‘ این حساسیت را دریافتند، و به جای استفاده از بناهای موجود به شیوه و پاسخی خاص روی آوردند.