سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال
سبد خرید  (خالی) 0 ريال

خبر ها و مقالات

اخبار شرکت

The our most popular Football

مهران کفاش در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: برابر آخرین گزارش‌ها دریافتی از سامانه ثبت نام طرح نوسازی تاکسی های فرسوده تا روز چهارشنبه 21 بهمن سال 1394 تعداد 43 هزار و 881 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: مالکان تاکسی های فرسوده که تاکنون به هر دلیلی در طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده شرکت نکرده اند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت در این طرح ثبت نام نمایند.

سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرهای کشور افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و به منظور مشارکت بهتر در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تمامی مالکان تاکسی های فرسوده ای که در روزهای 12 تا 21 بهمن به هر دلیلی نتوانسته اند ثبت نام کنند، تا روز پنجشنبه 29 بهمن ماه برای ثبت نام می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

کفاش در تشریح ادامه طرح نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده گفت: در این طرح به خودروهایی تاکسی فرسوده اطلاق می شود که عمر آنها بیش از ده سال باشد.

وی مدارک لازم برای ثبت نام را شامل اصل سند خودرو (برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی مالک خودرو، اصل پروانه بهره برداری، اصل پروانه فعالیت خواند و افزود: چنانچه مدت اعتبار هریک از موارد فوق به پایان رسیده باشد مراتب در مرحله تایید توسط سازمانهای ذیربط، برای تمدید به اطلاع تاکسیران خواهد رسید.

وی افزود: خودروهای جایگزین شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG با امکان پیمایش حداقل 300 کیلومتر در هر بار سوخت گیری، GPS برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و تاکسیمتر برای اعلام کرایه جا به جایی مسافران است.

بابک نگاهداری در گفتگو با مهر  با اشاره به رشد بی رویه جمعیت در تهران بیان کرد: در حال حاضر در تهران شرایطی حاکم شده است که منابع آب موجود در سد های کرج، لتیان و لار و چاه هایی که قرار بود فقط در ماه های اوج مصرف مورد استفاده قرار گیرند برای مردم تهران کافی نیست این در حالی است که سقف مجاز برداشت آب از منابع زیرزمینی نیز ۲۵۰ میلیون متر مکعب در سال تعیین شده است که به ناچار بیش از حد مجاز از این منابع آب بهره برداری می شود.

سهم هر تهرانی از منابع آبی کشور

نگاهداری افزود: تهران تنها ۲ درصد از منابع آبی کل کشور را به همراه ۲۰ درصد از جمعیت ایران در خود جای داده است و زمانی شرایط سخت تر می شود که می دانیم سهم هر تهرانی از منابع آب تهران سالانه فقط ۵۰۰ متر معکب است در حالی که این سرانه در کشور بالای ۲۰۰۰ متر مکعب در سال است.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین و البته واضح ترین مشکلاتی که برداشت بی رویه از منابع آبی در تهران ایجادکرده است کاهش عمق چاه هاست که در برخی از نقاط شهر حتی به ۲۰۰متر نیز رسیده است.

افزایش آلودگی آب های سطحی

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان این که آلودگی بی رویه آب ها در تهران از مهم ترین مشکلات و معضلات در حوزه کم آبی است، گفت: یکی از علل بحران آب در کلانشهر تهران افزایش آلودگی های سطحی و زیرزمینی این شهر به آلاینده های غیرمجاز صنعتی و زیستی است که خطرات جبران ناپذیری برای شهر و مردم آن به همراه دارد.

نگاهداری عدم توجه به موضوع تصفیه پساب ها، عدم توجه به الگوی مصرف آب و وجود سازه ها و وسایل ساختمانی در شهر و بناها و مدیریت نامناسب نهادهای مسئول را از عوامل تاثیرگذار بر فرآیند ایجاد بحران آب در شهر تهران دانست و یادآور شد: شهرداری از سازمان هایی است که اگرچه در عرضه آب نقش چندانی ندارد ولی یکی از مهم ترین عواملی است که در ایجاد تقاضا می تواند تاثیر گذار باشد.

این مسئول توضیح داد: آموزش و فرهنگ سازی نحوه مصرف توسط شهروندان از طریق ایجاد زمینه های مشترک، کنترل و اعمال فشار از طریق قوانین شهری موجود و نقش مصرف کننده به عنوان یک نهاد در توسعه شهری را می توان از مهم ترین کارکرد های شهرداری ها به خصوص در کلانشهر تهران دانست و با سرمایه گذاری فکری و مالی در این حوزه ها به رفع مشکل کم آبی کمک شایانی کرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با  اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در این خصوص در این مرکز تصریح کرد: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این زمینه راهکارهایی را در جهت کاهش اثرات عوامل موثر بر فرایند بحران آب پیشنهاد کرده است که استفاده از روان آب ها در بوستان ها در آبیاری فضای سبز بوستان، استفاده از شیوه های نوین آبیاری، تغییر پیاده رو ها از بتنی و تمام سنگ به ماسه و هدایت سیلاب ها به سفره های آب خوان از مهم ترین این پیشنهادات در حوزه شهر تهران است.

راهکارهای صرفه جویی در آب

نگاهداری اذعان کرد: انطباق میان کیفیت اب و نوع مصرف یکی از روش های موثر در مبارزه با کم آبی است که در اکثر نقاط دنیا به اهمیت آن رسیده اند ماجرایی که مشخص می کند هر ابی باید در چه بخشی صرف شود و همین امر می تواند بسیاری از هدر رفت های آب را از بین ببرد.

این مسئول گفت: آبیاری قطره ای و شیوه های نوین آبیاری نیز از روش های تایید شده در داخل و خارج کشور است که نه تنها مصرف آب را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد بلکه باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول تا ۹۰ درصد خواهد شد از سوی دیگر می توان با برنامه ریزی درست و هدایت شده کشت گیاهان سازگار با شرایط اقلیمی در مناطق خشک و کم اب در دستور کار قرار بگیرد هم چنین می توان آب باران را در مناطق شهری با توسعه سیستم جمع آوری و ذخیره آب از طریق سقف منازل همانند سد بزرگی از هدر رفت اب جلوگیری به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شیر های کم مصرف، بازیافت و تصفیه آب، استفاده از پساب های تهران که تا به امروز بیش از ۷۰ درصد از آب های مورد استفاده شهر به شکل پساب رها می شود که قابلیت هدایت دوباره به سفره های زیرزمینی را دارد و هم چنین ایجاد اهرم های اجباری جهت راه اندازی سیستم پساب در واحد های صنعتی توسط نهادهای مربوطه نیز از دیگر راهکارهای ارایه شده در جلسات و نشست های تخصصی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز در هدر رفت آب تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات ما در حوزه آب این است که هنوز بسیاری از مردم و نهادهای حکومتی هنوز بحران آب را به رسمیت نشناخته اند و تا زمانی که این مسئله رسمیت نیابد نمی توان انتظار داشت درصدد رفع آن فعالیت کنند.

ایجادحساسیت روی مسئله بحران آب

نگاهداری ایجادحساسیت روی مسئله بحران آب و تبدیل حل آن به مطالبه عمومی را از مهم ترین راهکارها در حوزه فرهنگی دانست و اذعان داشت: آموزش کافی و مستمر از طریق روش های نوین در راستای نحوه استفاده از منابع آبی، تبلیغات اثر گذار و مشارکت دادن مردم در پناه حمایت های دولتی نیز میتواند در موضع فرهنگی راهگشایی برای رفع مشکلات کم آبی در شهر تهران باشد.

این مسئول اشاره کرد: در این خصوص نیاز به نگاه جدید و جدی وجود دارد شاید زمانی برسد که نیاز باشد با ایجادزمینه های فروش آب و راهکارهای درآمدزایی در حوزه آب با این بحران مبارزه کنیم و یا حتی با ایجاد کمپین های بزرگ برای کاهش مصرف آب گام برداریم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: اگرچه همه این فعالیت هابه نوعی وظایف دولت و نهادهای حاکمیتی است اما وادار کردن ساختمان سازها در حوزه مدیریت اجرایی بحران اب، تشکیل جلسات پایش و مدیریت بحران در خشکسالی کشور، تقویت آبخوان های استان های هم جوار و تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی و توجه به پروژه های سد سازی در تهران با توجه به اعتبارات زیادی که در این بخش هزینه می شود و همچنین استفاده از تجربیات جهانی در مقابله با کم آبی از راهکارها در زمینه برنامه های اجرایی و مدیریتی در شهر تهران است.

نگاهداری گفت: در این حوزه هم چنین می توان با مدیریت یکسان در عرضه و استفاده آب توسط یک سازمان، افزایش قیمت آب با توجه به میزان مصرف و ارائه راهکارهای مجزا برای هر معاونت در سازمان ها با توجه به زمینه فعالیت آن ها در مسیر کاهش مصرف آب گام برداشت.

این مسئول در شهرداری فعالیت در مسیر مبارزه با کم آبی را نیازمند وجود زیرساخت هایی دانست و تصریح داشت: در حوزه های فنی و زیرساختی نیز می توان با استفاده از فلش تانک ها در شستشوی سرویس های بهداشتی خانگی و عمومی، مطالعه بر روی توالت های خشک، مقابله با استفاده از آبگرمن های با تاخیر درگرم کردن آب در هنگام ارائه مجوز پایان کار ساختمانی نیز فعالیت کرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در پایان از همه مدیران و مردم خواست که مشکل کم آبی در کشور را به چشم یک بحران بنگرند و در مسیر رفع آن حتی به اندازه صرفه جویی در مصرف یک لیوان آب حرکت کنند.

 محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه جشن واگذاری بهره برداری مجموعه های ورزشی امام رضا(ع) و شهیدکاظمی به باشگاه های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: شهرداری تهران در طول  ۱۰ سال گذشته به فکر ورزش بوده و یکی از کارنامه های موفق شهرداری نیز توجه به ورزش خصوصا ورزش همگانی و ورزش های سنتی و اصیل است.

وی افزود: درست است که فوتبال یک ورزش وارداتی به کشور محسوب می شود اما این ورزش مورد استقبال جوانان قرار دارد و شهرداری تهران نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام داده است.

قالیباف تاکید کرد: در طول سال های گذشته بیش از ۸۰۰ زمین چمن در سطح محلات تهران آماده کرده ایم و این نشان می دهد به بحث فوتبال نیز در شهرداری تهران توجه داشتیم.

وی گفت: در لیگ های سال گذشته نیز به دلیل درخواست دو تیم استقلال و پرسپولیس، شهرداری تهران اسپانسر دو تیم بوده است و روزهایی که شهرداری تهران اسپانسر بوده، هر دو تیم از انسجام و وضعیت مدیریتی خوبی هم برخوردار بودند و در آن مقطع نتایج خوبی نیز گرفته اند.

قالیباف تاکید کرد: در کنار این موارد شهرداری تهران دو ورزشگاه خوب نیز ساخته است که با همراهی شورای شهر تهران امروز بهره برداری این دو ورزشگاه را به دو تیم استقلال و پرسپولیس واگذار کردیم.

شهردار تهران افزود: امیدوارم در گام نهایی به جهت کارآمدی، پیشرفت و قوانین و مقررات این دو تیم بتوانند به مردم و نهادهای غیر دولتی تکیه و مسیر پیشرفت خود را ادامه دهند.

قالیباف در پاسخ به سوالی پیرامون ادامه حمایت شهرداری تهران از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان اسپانسر در لیگ برتر گفت: شهرداری تهران برای اسپانسری دو تیم آمادگی دارد اما باید در نظر داشت که شهراری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی باید از هر دو تیم حمایت کند، چرا که این دو تیم متعلق به شهر تهران هستند مگر اینکه یکی از تیم ها خودش نخواهد که این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: همین که این دو باشگاه بهترین فرصت را برای اوقات فراغت جوانان فراهم می کنند، مهم ترین سودی است که شهر تهران و مدیریت شهری از این اتفاق می برد. در کنار این موضوع با واگذاری این دو ورزشگاه جوانان اوقات فراغت خود را در محیط های آسیب پذیر سپری نمی کنند و در یک ورزش مفرح و شاد حضور دارند که این موضوع بزرگ ترین نتیجه ای است که از این کار می گیریم.

شهردار تهران عنوان داشت: این باعث می شود که با اولویت توجه به مناطق جنوب شهر بتوانیم استعدادهای خوبی که در این مناطق وجود دارد را پرورش دهیم.

قالیباف ابراز داشت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتما می توانند بعضی از مسابقات خود را در این ورزشگاه ها برگزار کرده و در کنار آن تمرین های خود را نیز در این دو ورزشگاه انجام دهند چرا که وقتی این دو تیم تمرین های خود را انجام می دهند، جمعیت قابلیت توجهی برای تماشای این تمرین ها به ورزشگاه مراجعه می کنند.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای شهردار منطقه دو نیز گفت: از این باب که شهردار منطقه دو این فرهنگ خوب را فارغ از هیچ قضاوتی پایه گذاری کرد که یک مسئول حاضر است برای موضوعی که مورد توجه است، استعفا دهد، از ایشان تشکر می کنم.

وی به حضور روز گذشته خود در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: وقتی از جهت قانونی و اداری به بحث نگاه می کنیم، ماموران شهرداری وظیفه خود را انجام داده اند؛ البته ایشان استعفای خود را تقدیم شهرداری تهران کرده و بازرسی شهرداری تهران نیز این موضوع را بررسی می کند. از این رو پذیرفتن یا نپذیرفتن این استعفا به بررسی نهایی شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه بستگی دارد

پیش‌ترها عکس اتوبوس‌سواری لوریس چکناواریان، رهبر ارکستر سمفونیک تهران و ارمنستان، در فضای مجاری بارها و بارها چرخید. پیرمرد سفیدموی خوش خنده که در مرکز تهران زندگی می‌کند.

علاقه‌مندی‌اش به شلوغی موضوعی است که اصرار دارد در همه گفت‌وگوها حتی مصاحبه‌های کاملا تخصصی با موضوع موسیقی به آن اشاره کند: من در مرکز شهر زندگی می‌کنم، همه جای دنیا که تاکنون زندگی کرده‌ام، خانه‌ام لابه‌لای شلوغی‌های وسط شهر بوده است. اصلا مرکز شهر را به خاطر همین شلوغی‌هایش دوست دارم و انتخاب می‌کنم؛ می‌خواهم زندگی را ببینم.

کلا نوستالوژی باز است؛ موقعی که از تهران قدیم حرف می‌زند، مانند ۱۰- ۱۲ سالگی‌اش می‌شود؛ شلوغ، خنده رها شده و دست‌هایی که موقع تعریف کردن دائم به این سو و آن سو حرکتشان می‌دهد. از موقعی می‌گوید که دروازه دولت، آخر شهر بود: بچه خیابان منوچهری و نادری هستم؛ شهر تا خیابان انقلاب بود و بقیه تپه بود. دو زار، ده شاهی می‌دادیم و می‌رفتیم تجریش.

این آهنگساز، با این روحیه، همه فشارها و فشردگی‌های مترو و اتوبوس را می‌پذیرد، اما چند درصد از هنرمندان، نویسندگان و قشر به اصطلاح تاحدودی متمول مثل چکناواریان فکر می‌کنند و همه جوره، لذت می‌برند؟

تنها خاطره موتورسواری چکناواریان/ بی‌قانونی مطلق موتورسواران

ویراژ موتورسوارها، جنوب و شمال شهر ندارد؛ از بزرگراه‌ها گرفته تا کوچه‌های آشتی‌کنان، سر و کله آن‌ها ناگهان پیدا می‌شود و چند لحظه بعد فقط دود می‌ماند و صدا.

این وسیله پر سر و صدای دودزا همه را توی شهر کلافه کرده است. حتی پیرمرد سرخوش شلوغی دوست، را که عاشق حرکت و زندگی است. به گفته خودش، تنها از یک چیز وحشت دارد: موتور.

می‌گوید: بیشتر موتورسوارها کلافه‌ام می‌کنند.

آهنگساز شهیر ایرانی درباره دلیل دلخوری‌اش می‌گوید: چون قانون برای آن‌ها وجود ندارد. هم در پیاده‌رو هستند، هم مسیر اتوبوس، هم خیابان‌های یک طرفه، هم سه ترک و چهار ترک و...

جدا از این بی‌قانونی، طبق آمارهای اعلام شده تردد یک موتورسیکلت کاربراتوری آن هم در شرایط کاملا نو و سالم٬ تا ۸ برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند و این در حالی است که این‌گونه موتورها بعد از مدتی به دلیل خارج شدن از تنظیم و عدم رسیدگی آلودگی به مراتب بیشتر از ۸ برابر نیز تولید آلودگی خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اخیرا با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه حذف موتورسیکلت‌های کاربراتوری از چرخه حمل ونقل به دلیل انتشار آلودگی بالا گفت: با پیگیری‌های انجام شده در جلسه‌ای با حضور سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده وزارت صنایع  مصوب شد تا از یکم مهرماه ۹۵ تولید موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شده و از اول سال ۹۶ شماره گذاری آنها نیز ممنوع شود .

البته اینجا کاری به انتقادهای بسیار به این موتورهای برقی، بحث شارژ باتری آن‌ها، عمر کوتاه باتری‌ها، بازیافت آن، عدم استقبال مردم و نهادهای دولتی پیشگام، نظر شورای شهر تهران درباره تولید داخلی آن و... نداریم.

کیفیت؛ گم شده وسایل نقلیه عمومی

اتوبوسرانی تهران وسیله سفر حدود ۲۰ درصد از ۱۸ میلیون مسافرت روزانه شهری ساکنان این کلان‌شهر را تامین می‌کند اما شهرداری تهران هدف‌گذاری کرده، سهم این ناوگان از سفرها تا سال ۹۷ به رقمی معادل ۳/ ۲۹ درصد برسد.

مترو نیز در حال حاضر ۱۴ درصد از جابه‌جایی‌های طول روز پایتخت‌نشینان و البته ساکنان حومه تهران را بر عهده دارد، در حالی که شبکه مویرگی حمل‌ونقل عمومی توکیو به گونه‌ای عمل می‌کند که ۹۰ درصد سفرهای روزانه در این شهر با مترو انجام می‌شود.

سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله طول خطوط اتوبوس‌های تندرو باید به ۱۹۱ کیلومتر برسد، گفت: سهم اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو ۴ در افق برنامه پنج ساله ۵۵ درصد است که تلاش می‌کنیم اتوبوس‌هایی با کیفیت بالا برقی و هیبریدی را با مشارکت بخش خصوصی تامین کنیم.

این روزها بیشترین انتقاد شهرداری از دولت، عدم پرداخت مطالبات در حوزه حمل و نقل عمومی است و عصاره صحبت‌های شهردار محترم درباره حمل و نقل عمومی، تاکید وسواس گونه بر افزایش طولی آن است.

قالیباف در ابتدای شورای سوم شهر تهران شهرداری را متعهد به ساخت ۱۰ کیلومتر خط مترو، در اواسط شورا به ۱۵ و اواخر شورا تعهد را به ۲۰ کیلومتر در سال رساند. شهردار تهران در شورای چهارم پا را فراتر گذاشت و آمادگی ۳۰ کیلومتر خط مترو در سال را اعلام کرد؛ اما مشروط و به پیوست تامین منابع.

مورد عجیب متنفر از موتورسواری در وین؛ عاشق اتوبوس‌سواری در مرکز شهر

این اقدام شهرداری تهران و همه زیرمجموعه‌ها قابل تقدیر است، اما سال‌هاست کیفیت، گم شده وسایل حمل و نقل عمومی است. لوریس چکناواریان هنرمندی است که همین شلوغی‌ها و فشارها و گاهی بی در و پیکری‌ها مطلوب اوست. می‌گوید: اولین بار وقتی ۲۵ سالم بود، در «وین» موتور سوار شدم و از همان زمان حس تنفر به این وسیله نقلیه پیدا کردم! قطعا پیدا کردن نمونه‌هایی این گونه که از موتورسواری در وین متنفر باشد و عاشق اتوبوس‌سواری در محله‌های مرکزی تهران، نادر است و به قول معروف: النادر کالمعدوم.

اما سوال این است که چند درصد مردم با رغبت سوار اتوبوس‌هایی می‌شوند که حداقل امکانات از آن‌ها دریغ شده است؟ مسافران اتوبوس‌ها در تابستان از گرمای این حجم آهنی عرق می‌ریزند و زمستان سرپا می‌لرزند. بعد در شرایطی که به خاطر حجم مسافر درِ اتوبوس و متروها به زور بسته می‌شود، جمعی از اساتید اتوبوس ندیده هم از ضرورت مطالعه در این وسایل نقلیه عمومی صحبت می‌کنند.

نکته جالب‌تر اینکه مدیران شهری هم گاهی با این صداها، هم صدا می‌شوند.

قطعا جابجایی روزانه ۶۰۰هزار نفر تنها توسط مترو، پتانسیل بسیاری را برای کارهای فرهنگی ایجاد می‌کند، اما دغدغه به حق مترو سوارها، به زور جا دادن خودشان داخل کابین‌ها، نگرانی از گم شدن(بخوانید سرقت) وسایل‌شان، بی‌خیالی نسبت به فریاد بی‌لحظه‌ای مکث دستفروش‌ها و... است.

 مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی در مرکز زباله‌سوز تهران اظهار داشت: امیدواریم توجه بیشتری به استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های آن شود و در برنامه‌های شهرداری تهران نیز استفاده از کارخانه‌های انرژی‌های نو و پاک برنامه‌ریزی شده است.

عبداللهی بیان داشت:‌ در 20 بهمن سال گذشته با حضور شهردار تهران نیروگاه زباله‌سوز تهران افتتاح شد و ساخت آن فراز و نشیب‌های بسیاری داشت و حدود یکسال است که فعالیت این نیروگاه آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فعالیت این نیروگاه هیچ وقت به طور کامل متوقف نشده است،‌ گفت: این نیروگاه زباله‌سوز از 200 تن زباله ریجگت 3 مگاوات برق تولید می‌کند و به عبارتی 1300 خانوار می‌توانند از برق تولیدی این نیروگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز شهردار تهران در افتتاح این نیروگاه زباله‌سوز، گفت:‌از 4 سال آینده شاهد آن هستیم که دیگر زباله‌ای در تهران دفن نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در این راستا از دو مشاور ایرانی و خارجی برای مطالعات دقیق برای ساخت نیروگاه زباله‌سوز 1600 تنی استفاده می‌شود.

عبداللهی گفت:‌ آیندگان باید نمره قابل قبولی به ما برای حفظ محیط زیست بدهند و امیدواریم در این زمینه یک تصمیم منطقی و معقول بگیریم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه قوانین اجازه ساخت زباله‌سوز در شهر تهران را نمی‌دهد، گفت: در زباله‌سوز 200 تنی که به بهره‌برداری رسیده است استانداردهای لازم را دارد و حتی می‌توانیم این نیروگاه‌های زباله‌سوز در مجموعه شهری و در مناطق مسکونی بسازیم ولی همانطور که گفتم قوانین این اجازه را به ما نمی‌دهد.

وی گفت:‌ فعلاً قرار است سایر زباله‌سوزها نیز در آرادکوه ساخته شوند و هر زباله‌سوز بیش از 1600 تن هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

عبداللهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اگر قصد ساخت زباله‌سوز 200 تنی فعلی را داشته باشیم باید 120 میلیارد تومان هزینه کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در سه سال آینده با همت سازمان پسماند و بخش خصوصی و همینطور مطالبه‌جویی رسانه‌ها سعی می‌کنیم زباله‌سوزهای دیگری در این مجموعه بسازیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر هر چه سریعتر زباله‌سوز 1600 تنی ساخته شود 50 مگاوات برق تولید می‌کنیم و این تولید برق می‌تواند روشنایی یک شهرک بزرگ را تأمین کند.

عبداللهی افزود: در آینده‌ای نزدیک چیزی به عنوان دریاچه شیرابه نخواهیم داشت و این دریاچه خشک خواهد شد و با تصفیه‌خانه‌ای که احداث شده 90 درصد دریاچه شیرابه خشک و 10 درصد دیگر نیز نهایتاً تا اوایل سال آینده خشک می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: با یک آموزش و اطلاع‌رسانی و همین طور فرهنگ‌سازی می‌توانیم نسبت به کاهش شیرابه‌ها در شهر تهران اقدام کنیم.

وی درباره وضعیت نظافت شهر تهران نیز گفت: هنگامی که از سایر کشورها برای بازدید به پایتخت می‌آیند از وضعیت نظافت شهر تعجب می‌کنند و با توجه به سفرهایی که ما به خارج از کشور داشته‌ایم اعلام می‌کنم وضعیت نظافت پایتخت از کشورهای اروپایی جلوتر است.

عبداللهی افزود: علیرغم اینکه ما مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم ولی در خصوص وضعیت نظافت عملکرد بهتری را داشته‌ایم و 15 هزار نفر کارگر نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها در سه مرحله اقدام می‌کنند.

محمدباقر قالیباف در حاشیه واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم های استقلال و پرسپولیس، گفت: خوشحال هستیم از اینکه این دو ورزشگاه را در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار می دهیم. این دو باشگاه افتخار فوتبال ایران هستند و امیدوارم بتوانند از این ورزشگاه به نحو مطلوب استفاده کنند. امیدوارم همانطور که از گذشته ورزشکاران بزرگ از جنوب شهر معرفی شدند و مایه افتخار ورزش بودند این دو ورزشگاه بتوانند استعدادهای بزرگی را پرورش دهند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که این روند را پیش ببریم و بتوانیم امکانات خود را در اختیار جوانان قرار دهیم و شاهد شکوفایی جوانان بیشتری در ورزش کشورمان باشیم. امیدوارم که این اتفاق در تهران و سایر استان ها رخ بدهد. در حال حاضر شهرداری تهران بیش از ۸۰۰ زمین چمن آماده کرده که این نشان می دهد ما علاقمند به توسعه ورزش در شهر تهران هستیم.

شهردار تهران گفت: باشگاه های ما باید حرفه ای باشند اما حرفه ای و مردمی. من امیدوارم که این حرکت امروز آینده روشنی را در ورزش کشور ما رقم بزند.

قالیباف ادامه داد: ورزشی مثل فوتبال درست است که وزش وارداتی است اما مناسب جوانان است و با اقبال گسترده ای مواجه شده است.

شهردار تهران در ادامه در خصوص حمایت مالی از این دو باشگاه گفت: ببینید شهرداری آمادگی دارد که از هر دو باشگاه حمایت کند و امیدواریم این حمایت گام نهایی ما باشد برای بهتر شدن دو باشگاه  هم از جهت کارآمدی و هم به جهت قوانین و مقررات که به مردم و نهادهای غیردولتی تکیه زده و بتوانند مسیر خود را ادامه دهند. ما برای حمایت مالی هر دو باشگاه آماده ایم مگر اینکه یکی از این دو باشگاه خودش نخواهد ما اسپانسر باشیم. استقلال و پرسپولیس اگرچه برای شهر تهران هستند اما جنبه ملی دارند.

قالیباف با بیان اینکه به هر دو تیم علاقمند است گفت: من هر دو تیم را به یک اندازه دوست دارم اما از آنجایی که خودم خراسانی هستم و دوران جوانی ام را با ابومسلم سپری کردم، این تیم در قلب من جای دارد.

قالیباف در پاسخ به این سئوال که تفاهمنامه ای که بین دو باشگاه با شهرداری تهران منعقد شده، می تواند به ورزش محلات کمکی هم بکند؟ گفت: این دو ورزشگاه در جنوب تهران واقع شده و همین که می تواند جوانان بسیاری را جذب خود کند خودش بزرگ ترین کمک است. بسیاری از افرادی که در جنوب شهر زندگی می کنند امکانات مالی مناسبی ندارند و این ورزشگاه ها می توانند منجر به کشف استعداد شوند. ضمن اینکه فرصتی است برای جوانان این منطقه تا اوقات فراغت خود را به جای حضور در محیط های آسیب پذیر در این ورزشگاه ها سپری کنند که این خود بهترین سود خواهد بود.

ارتباط با ما

 آدرس دفتر: تهران ، میدان توحید ، خیابان توحید ، خیابان اردبیل، پلاک 10 ، طبقه اول ، واحد 1
تلفن ثابت : 66561696-021
تلفن همراه : ۰۹۱۲۱۰۴۲۷۰۵
پست الکترونیکی: info[a]artimandec.ir

logo-samandehi