Tags: Magento   Smartaddons   Responsive   Less   Extensions   Design   Wordpress   Templates   SJ SportStore   کاغذ   دیواری   کاغذدیواری   لمینت   کفپوش   دکوراسیون   ساختمان   نقاشی   معماری   دیزاین   دکو   دکور   تزیینات داخی   پوستر   کابینت   بازسازی   کفسابی   پارکت   طراحی   چیدمان   استیکر   کناف   سقف کاذب   ارزان   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق استراحت   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختر   بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کار   بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای حال   بهترین کاغذ دیواری برای حامام   بهترین کاغذ دیواری برای حمام   بهترین کاغذ دیواری برای حموم   بهترین کاغذ دیواری برای دستشویی   بهترین کاغذ دیواری برای دفتر کار   بهترین کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی   بهترین کاغذ دیواری برای هال   برترین خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری پوستری   خرید اینترنتی کاغذ دیواری روز   خرید اینترنتی کاغذ دیواری معتبر   خرید کاغذ دیواری   خرید کاغذ دیواری آمریکایی   خرید کاغذ دیواری ایرانی   خرید کاغذ دیواری برترین   خرید کاغذ دیواری برند   خرید کاغذ دیواری بهترین   خرید کاغذ دیواری پوستری   خرید کاغذ دیواری خارجی   خرید کاغذ دیواری خارجی ایتالیایی   خرید کاغذ دیواری خارجی خوشگل   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی خاص   خرید کاغذ دیواری خارجی خیلی شیک   خرید کاغذ دیواری خارجی ناز   خرید کاغذ دیواری خارجی اروپایی   خرید کاغذ دیواری زیباترین   خرید کاغذ دیواری کره ای   خرید کاغذ دیواری مارک   خرید کاغذ دیواریبرند   تاریخچه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری   فروشگاه کاغذ دیواری برتر   فروشگاه کاغذ دیواری خاص ترین   فروشگاه کاغذ دیواری زیباترین   طرحهای جدید کاغذ دیواری و خیلی شیک   زیباترین کاغذ دیواری ها در مرکز خرید   زیباترین کاغذ دیواری ها رنگ خاص   انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک   خرید آنلاین کاغذ دیواری   فروشنده کاغذ دیواری کاپری   کاغذ دیواری ایزابلا   نمایندگی کاغذ دیواری خارجی  

ترفندهای دکوراسیون: خانه های کوچک جز جدانشدنی زندگی در شهرهای بزرگ است، این روزها زندگی در خانه های بزرگ و دلباز را باید در خاطرات جست و جو کرد، اما راه کارهایی برای بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک است، کافی است کمی هوشمدانه به فضاهای داخلی و جزئیات آن دقت کنید وبه راحتی فضای خود را بزرگ تر جلوه دهید و استفاده ی بهتر از تمام بخش های آن داشته باشید با ما همراه باشید تا با هم ترفندهایی را برای این منظور مرور کنیم.

۱. استفاده از نیمکت ها به جای صندلی‌ در فضای غذا خوری

اگر زیاد اهل مهمانی دادن هستید، لازم نیست در خانه به اندازه یک لشکر آدم صندلی داشته باشید. در خیلی مواقع داشتن یک میز غذاخوری با هشت صندلی یک‌دست در خانه‌ای کوچک فضای بسیار دلگیری درست می‌کند. پس به جای ردیف کردن صندلی‌های یک شکل بهتر است یک نیمکت پشت میز بگذارید و آن طرف هم تعداد محدودی صندلی. خوبی‌اش این است که در زمان مهمانی‌ها می‌توانید میز را کنار بگذارید و از نیمکت به عنوان مبل پذیرایی استفاده کنید. یادتان باشد فقط نیمکت در جهت درازای خانه قرار داشته باشد نه عرض؛ این‌طوری خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

۲. برای فضای داخلی خود کمد بسازید!

موقع خرید خانه اصلا به فکر کمد لباس نباشید. این روزها دیگر به سختی می‌توان خانه‌ای را پیدا کرد که کمدهای بزرگ دلخواه داشته باشد. در زمان بازدید از خانه فقط به این فکر کنید که روی کدام دیوار و چطور می‌توانید یک کمد دیواری شخصی برای خودتان ترتیب دهید. درست است. می‌توان به سادگی با نصب چند قفسه و شلف فلزی در دیوار خالی اتاق یک کمد شخصی خوب داشت. فکر در و پیکرش را هم نکنید. یک پرده ساده می‌تواند داستان را به خوبی حل و فصل کند. مهم این است که ایده داشته باشید و از امتحان کردن نترسید.

۳. مبل و صندلی را به دیوار نچسبانید!

هیچ چیزی بدتر از چسباندن میز و صندلی و مبلمان خانه به دیوارها نیست. در این حالت نه فقط خانه کوچک‌تر از معمول به نظر می‌رسد که فضای میانی به وجود آمده کاملا غیر قابل استفاده خواهد بود. هرقدر که می‌توانید وسایل خانه را از دیوارها دور کنید. این نکته را باید در محل کار هم رعایت کرد؛ میزی که در کنار پنجره قرار داشته باشد و در میانه اتاق حس و حال بهتری به صاحبش دهد. این مساله را دوستداران فنگ‌شویی خوب می‌دانند!

۴. تلفیق چوب و سرامیک برای حمام و سرویس بهداشتی

سرامیک‌های یک‌دست سفید و کاشی‌هایی که تا سقف بالا رفته‌اند؛ این نمایی است که در فضای حمام و سرویس بهداشتی خانه‌های ما زیاد دیده می‌شود. این طراحی زیباست اما بدون هیچ هیجان و ایده‌ای. این وسط شاید استفاده از کفپوش‌های خاص با طرح چوب در دو رنگ مختلف بتواند فضای خسته و یکنواخت سرویس های بهداشتی را نجات دهد و از طرفی کوچکی و گرفتگی آنها را رفع کند. به‌خصوص اگر کفپوش و دیوارپوش‌ها از دو طیف رنگ چوبی خاص باشند. مساله فقط این است که جهت قرار گرفتن پنل‌ها باید از هم متفاوت باشد. قطعات دیوار به یک سمت و قطعات زمین به سمتی دیگر. به این ترتیب فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر می‌‌رسد.

۵. آینه کوچک نصب نکنید!

فضای سرویس بهداشتی و حمام کوچک است؛ درست. جا برای نصب دیوارکوب‌ها و آویزها ندارید؛ این هم درست اما همه اینها دلیل نمی‌شود که شما در سرویس بهداشتی کوچک‌تان از یک آینه کوچک استفاده کنید. یادتان باشد هرقدر آینه‌ای که در فضای سرویس بهداشتی به کار می‌برید، بزرگ‌تر باشد، آن وقت فضای محل خاص خانه‌تان دلبازتر به نظر می‌رسد. برای سرویس بهداشتی کوچک‌تان یک آینه با اندازه دیوار به دیوار نصب کنید حتی بهتر است یک آینه هم روبه‌روی پنجره داشته باشید تا انعکاس نور آن فضا را روشن‌تر و باز‌تر کنید.

۶. مبل تختخواب‌شو را فراموش کنید!

این روزها دسته تازه‌ای از خانه‌ها با متراژ خاص باب شده‌اند به اسم استودیو. این خانه‌های متراژی پایین‌تر از ۵۰ متر دارند و بدون فضاسازی خاص هستند؛ یعنی یک اتاق اصلی و یک حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه؛ تمام. در این موارد صاحبخانه‌ها ترجیح می‌دهند فقط یک مبل تختخواب‌شو تهیه کنند یا کلا بی‌خیال این حرف‌ها شوند و یک کاناپه بزرگ بگیرند که هم تخت‌شان باشد و هم مبل‌شان در صورتی که اصلا نیازی به این کار نیست. می‌شود با یک ایده ساده در این استودیوها یک خانه واقعی داشت؛ آن هم با استفاده از پارتیشن های طرحدار یا دیوارهای چوبی که قسمت‌های خاص خانه را از دید دیگران حفظ کند.

۷. میزهای بغل مبلی را متفاوت بخرید.

سازنده‌های مبل‌های خانگی قانون خودشان را دارند؛ اینکه مبلی را که می‌سازند برایش یک میز هم درست کنند و تقریبا با نظر خاص خودشان را به خریدار پیشنهاد دهند. این فقط قانون فروشنده‌هاست و قرار نیست قانون شما باشد. اگر خانه کوچکی دارید دنبال میزهای خاص با شکل و شمایل متفاوت و البته کوچک باشید. اصلا هم مهم نیست مبلمان شما چقدر بزرگ است و چه طرح و نقشه‌ای دارد. مهم میز بغل مبلی است که باید در خانه خاص به نظر برسد و البته فضا را زاویه‌دار و خشن نکند. به این میز شیشه‌ای گرد دقت کنید. آیا واقعا انتخاب درستی نیست؟

۸. از معجزه سفید غافل نشوید!

شاید کمی ایده عجیبی به نظر برسد اما اگر خانه کوچکی دارید و می‌خواهید آن را دلباز و بزرگ نشان دهید بهتر است به سفید کردن در و دیوار و حتی وسایل خانه فکر کنید. یک خانه تمام سفید به دلیل انعکاس نور بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد به‌خصوص اگر در خانه خبری از انبوه وسایل نباشد و به شیوه‌ای ساده تزیین شده باشد. یادتان باشد در خانه‌های کوچک سادگی حرف اول و آخر را می‌زند.

۹. رنگ‌ها را فراموش نکنید!

درست است که خانه با رنگ و لعاب یک‌دست سفید بزرگ‌تر به نظر می‌رسد اما این دلیل نمی‌شود که در خانه‌های کوچک دیگر دنبال رنگ‌ها نرفت. استفاده از رنگ‌های خاص پررنگ می‌تواند فضاهای کوچک را هم بزرگ نشان دهد. فقط مهم این است که چطور با دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد. در این روش بهترین کار این است که خانه و لوازم را به رنگی بسیار پررنگ درآورید و بعد یکی از عناصر مهم محیط مثل میز یا کوسن‌ها را به رنگی کاملا مخالف قرار دهید. این عدم تناسب به بزرگی فضا و خاص بودن آن کمک خواهد کرد.

۱۰. درب ها فقط لولایی نیستند!

درب های کشویی که تازگی‌ها در جنس‌ها و طرح‌های مختلف به بازار آمده‌اند، فقط مخصوص کمدهای دیواری نیستند. در باور خیلی‌ها از درهای کشویی فقط می‌توان در اتاق‌ها و به‌خصوص در زمان طراحی کمدها استفاده کرد در حالی که بیشترین کارکرد درهای کشویی در حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه و هر قسمتی از خانه است که هر وجب آن هم برای صاحبخانه مهم است. این وسط فقط انتخاب طرح و رنگ درب ها و حتی جنس آنهاست که باید اهمیت داشته باشد وگرنه اینکه در روی لولا باز شود یا روی ریل حرکت کند که فرقی ندارد!